Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwarcie? STOP, SERVICE, RESET komputera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś tj. 1h godz temu przy powrocie do domu - około 20km doszło w mojej M II do usterki... przy zakręcie zaświeciło sie wsyztsko w kabinie: od STOP SERVICE + większość czerwonych kontrolek,radio się wyłączyło i komputer sie zresetował na zero prócz wszytskich zrobionych km. Auto dalej jechało jak gdyby nic, ale po zatrzymaniu-wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu po paru sekundach wszytsko wrociło do normy (bez STOP, SERVICE itp). Zauważylem w czasie jazdy w pierwszą strone, że światła mijania oraz światła w kabinie przygasają na wolnych obrotach a przy dodaniu gazu wszytsko wraca do normy. Przyczyna: akumulator - wymiana? Klemy nie trzymają? Czy coś poważniejszego?? Dodam, że miesiąc temu odkręcałem akumulator do ładowania przy tych mrozach -20stopni i może coś się poluźniło itp . Proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz, coś z zasilaniem i to albo na klemach albo coś z regulatorem napięcia w alternatorze. Taniej jednak najpierw sprawdzić klemy i bezpieczniki na plusowej (ich dokręcenie)

Minusową też sprawdź nie sugeruj się tylko plusem.

mMoże też to być agonia aku. ale nie podałeś jego wieku, więc tu jednoznacznie na to nie wskazuję.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator pewnie starszy od auta... nie wymieniałem po zakupie, pali do -15stopni, tylko że robi reset kompa,wieć juz jest do wymiany... sprawdzę klemy i ich mocowanie... Czy po dokręceniu wszytskiego na 100% oraz spr łądowania miernikiem - będzie można uznać, że usterka się nie powtorzy - chodzi mi o jakieś zwarcia-spalenia czegoś w czasie jazdy poprzez taki przypadek SERVICE STOP itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz winowajcę. Akumulator. Może robić zwarcie między płytami lub celami i takie hece się dzieją. Wymiana na nowy powinna załatwić problem, ale także trzeba przyjrzeć się alternatorowi. Nawet pomierzenie napięcia ładowania da jakieś pojęcie na temat jego kondycji. I nie zaszkodzi sprawdzić bezpieczników na klemie "+" oraz mocowanie klemy "-" (osobiście przerabiałem ją na inną, bo był słaby styk na niej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wroclem po "wizji lokalnej" na 99,99% to klema + bo jest luz a nie da sie dokręcić bardziej, niby sie to trzyma, ale dodatkowo zabezpieczylem tasma klejąca żeby 2-3dni sie trzymalo,zrobiłem foto tej klemy (cały duży plastik) i zaraz będe patrzył na allegro. Może wiecie ile kosztuję w sklepie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założony drucik miedziany na kleme + i skrecone na siłę i powinno być ok, nowa klema + wraz z pokrywką na allegro wraz z przesyłką wynosi około 100zł. Poczekam do kupna akumulatora i może nowy będzie miał wieksze bolce...

 

Dziękuję za pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!