Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem właśnie Scenica 1.5 dCi z 2005 roku. Na liczniku ma jakieś 150 kkm. Ostatnio olej wymieniony przy 142 kkm ze wskazaniem że następna wymiana na 162 kkm, czyli dość duży interwał. Olej Castrol 5w30 (jak na mój gust do Diesela w naszych warunkach średnio szczęśliwy). Trochę się naczytałem o tych felernych panewkach, Pan w Renault Zdunek również nie zaprzeczył, i tak się zastanawiam czy nie wymienić ich dla świętego spokoju... Autko fajnie utrzymane ale jazda po Europie z taka bombą pod maską średnio mi się uśmiecha.

1. Jaki jest koszt wymiany panewek (same panewki to jakieś 150 zł więc żaden dramat)?

2. Czy do sprawdzenia ich stanu wystarczy zdjąć miskę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Można po ściągnięciu tylko miski wymienić panewki korbowodowe. Ale czy jest sens jak nie ma luzu... Pamiętając o dobrym umyciu korbowodów, sprawdzając drożność kanałów olejowych(wzrokowo) i posmarowaniu olejem nowych panewek(nigdy nie składamy na sucho!!!! <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie nowych panewek bez szlifowania wału to kiepski pomysł,a szlifowanie wału bez wyraźnej przyczyny jeszcze gorszy.Zmień interwał na 10kkm i olej na 10W40.

Szczerze to panewkami w 1.5 dci to bardzo bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrócić interwal wymian owszem ale przechodzenie na gęstszy półsyntetyk bez wyraźnej potrzeby to jednak nie najlepszy pomysł. Syntetyk 5W40 wcześniej dotrze na czopy wału i pod panewki jak 10W40, szczególnie przy rozruchu zimnego silnika zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie nowych panewek bez szlifowania wału to kiepski pomysł

a to co za brednia?? Dajcie ludzie na luz z tym dorabianiem teorii do własnych poglądów.

Już nie raz spotkałem się z opiniami, że warto w tym silniku profilaktycznie podmienić panewki. Ostatnio nawet ze szczegółem takim, że "panewki opiłkują". Jeśli to faktycznie prawda to znaczy, że mają suchy start a w takim wypadku faktycznie warto by je podmienić po tych 150 tyś, zanim zrobi się za duży luz i olej pójdzie bokiem. To opiłkowanie może też być przyczyną padania turbo (wedłóg sensownej analizy mechanika z krakowa). Tak więc jak ktoś ma chwilę czasu to niech sobie podmieni panewki za 150 zł i śpi spokojnie.

Zmień interwał na 10kkm i olej na 10W40.

Najlepiej na castrol jeszcze ;) żeby osiągnąć taki efekt http://obrazki.elektroda.pl/3802125000_1353158836.jpg

Renówka jeździ na syntetycznym Elfie nie za darmo. Ten olej wedłóg wielu opini ma najlepsze właściwości myjące.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Zainstaluj sobie sprawdzanie pisowni.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o tym że czopy wału też już są wypracowane.Jest duże ryzyko że przy docieraniu zrobi się więcej syfu i te nowe panewki zatrą się wcześniej, niż by się zatarły stare.

Renówka jeździ na syntetycznym Elfie nie za darmo,a tylko dlatego że ma z Elfem podpisaną umowę.

Temat oleju to rzeka i nikt z nas nie jest w stanie stwierdzić jakie właściwości ma dany olej.

Marka oleju nie ma raczej znaczenia,a częstotliwość jego wymiany.

 

" (wedłóg sensownej analizy mechanika z krakowa)"

 

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

Zainstaluj sobie sprawdzanie pisowni.

(wedłóg sensownej analizy mechanika z krakowa

PS Jak już cytujesz to cytuj poprawnie.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No - to by było tyle z merytorycznej wypowiedzi. Brak wiedzy zamaskujmy teorią spiskową i czepmy się błędów ;)

Tak rodzaj jak i marka oleju ma znaczenie (czego mój Peugeot jest najlepszym przykładem). Propozycja zmiany oleju na gorszy to tak jak by zaproponować komuś przejście na gorszą dietę - tak na wszelki wypadek.

Wał sam w sobie się nie zużywa właściwie tak długo jak nie ma "piesku" w oleju a na panewkach pozostał jeszcze "biały metal". Stąd też mówimy tu o profilaktycznej wymianie a nie naprawie. Jeśli na wale są rysy to taniej przełożyć silnik niż ładować bezskutecznie kasę w ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za to mój 1,5 dCi jest najlepszym przykładem, że prawie 90 kkm przelatał na 10W/40 zmienianym co 10 kkm. nie widzę potrzeby profilaktycznej zmiany panewek, bo najpierw trzeba sobie odpowiedzieć dlaczego panewki się zacierają?

trochę siedzę w tym temacie od 4 lat jak kupiłem auto z tym silnikiem (od razu straszenie "znafcuff" panewkami i opiłkami z pompy) i wielokrotnie spotkałem się z opinią, że zatarcie panewek zaczyna się najczęściej od ostatniej panewki, która ma słabe smarowanie. a to słabe smarowanie spowodowane jest powolnym zatykaniem kanału olejowego. zatykanie zaś bierze się z niewłaściwego resursu wymiany oleju i jego filtra. zapchany filtr, to:

1) nie do końca wyfiltrowany olej

2) puszczanie niefiltrowanego oleju bypassem w układ.

to nawet ma sens i na jakimś francowatym forum (*.fr) to było pokazane.

 

co do oleju - zalewam od zawsze CASTROL MAGNATEC 10W/40. mam się już bać?

mechanikiem jestem (co z tego, że spalinowych silników kolejowych), ale żeby przekładać panewki bez szlifu wału to jak szycie nowej łaty do starego ubrania. nonsens.

szlifując wał i dając nowe panewki wiem, co mam. kupno silnika używki to dopiero wielka niewiadoma!

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie i oby jak najdłużej.

Pominąłeś jednak (może nieświadomie) jeden drobny szczegół jaki w tych ostatnich postach się pojawił, a jest problemem starszym jak to forum.

Czy profilaktycznie i bez uzasadnionej przyczyny, przechodzić z syntetyka na półsyntetyk, przy braku objawów wycieku czy przesączeń.

Ja uważam że nie jest to potrzebne w takim przypadku, a nawet może pogorszyć parametry smarowania. A właściwie czas dotarcia gęstszego, jeszcze zimnego oleju w newralgiczne miejsca.

W starszym sceniolu 1,9dT też na 10W40 jeździłem i nawet na LOTOSIE ale tam przebieg był zbliżony do 200 tys km. i nim to zrobiłem, pojawiały się tłuste plamy na składaniach i uszczelnieniach. Po zmianie ustało, tylko z rurki powrotu z turbiny nadal się sączyło jak wcześniej.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację - ja zalałem 10W/40, bo nie wiedziałem, co lali wcześniej.

1) 10W różni się od 5W tym, że powinien mieć lepsze smarowanie w niskich temperaturach. pytanie tylko czy w naszym klimacie są niskie (co to znaczy niskie) i jak długo są te niskie temperatury? jeśli u nas są "niskie" i trzeba zalewać 5W, to czy 0W na Skandynawię to nie jest za mało?

2) producent dopuszcza 5W i 10W dla mojego silnika, więc nie sądzę, bym mu robił krzywdę

 

RENAULT zaleca ELF, FIAT zaleca(ł) TUTELLĘ, inne marki mają swoje firmy, a IMHO najważniejsze by olej spełniał określone parametry (klasy), a nie nazwę firmy.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ostatnim zdaniem zgadzam się całkowicie.... Mój silnik też nie wiedział, że Renault ma z ELf-em podpisaną umowę o wzajemnej promocji i nie protestował jak był zalewany LOTOSEM.

Co do klimatu i niskich temperatur.....

Ojej wymieniam raz na rok, a nawet raz na półtorej, bo i tak przebiegu nie mam takiego, by wymieniać według kilometrów. (syn wymienia 2 razy do roku)

Tak więc, przynajmniej jeden sezon zimowy na swoim oleju jeżdżę.

A zimy u nas są zagadką, czasami jest -20 przez kilka dni, a czasami +15.

Zawsze jednak jak silnik zapalam, ma on temperaturę zbliżoną do tej na termometrze. (+3 do +5 stopni, garaż nieogrzewany)

Moim zdaniem, choćby dla tych potencjalnych kilku dni, gdy faktycznie jest zimno i zimny silnik, warto mieć 5W40.

Na tej samej zasadzie od listopada, przynajmniej do końca kwietnia, mam zimówki na kołach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!