Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

"Brak wiedzy zamaskujmy teorią spiskową i czepmy się błędów"

 

Rozumiem że posiadasz taką wiedzę a nie opierasz się na sensownej analizy mechanika z krakowa.

Powiedz mi proszę ile takich silników rozebrałeś/złożyłeś,wyremontowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie bardzo wiem czemu każdy pisze o Lotosie tak... jak by miał być zły. Po pierwsze to bardzo dobre oleje a po drugie wcale nie tanie ;) Myślę, że ELF jest tańszy od Lotosu - ostatnio płaciłem 24 zł za litr 5W40 do TD.

Ja trzymam się ELFa bo już dawno zauważyłem, to co inni mówią- że bardzo ładnie myje silnik. Kiedyś myślałem, że to zbieg okoliczności, ale ostatnio trafiłem na wiele podobnych opini, więc moje obserwacje potwierdzają inni.

A co do jałowej dyskusji -

Powiedz mi proszę ile takich silników rozebrałeś/złożyłeś,wyremontowałeś.

Nie liczy się ilość wykonanych napraw tylko ich jakość. Możesz mieć na koncie pińcet rozebranych i złożonych silników. Ta ilość jednak nie będzie świadczyłą o tym, że wiedziałeś co robiłeś.

Nie będę się tu wdawał w zgrzyty - poprostu dostaję nerwa jak słyszę o przechodzeniu na gorszy olej i konieczności szlifowania wszystkiego - tak na wszelki wypadek... Bo dziadek tak robił, ojciec tak robił, szwagier tak robi... to i ja se tak zrobię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilość ma znaczenie, bo jakby chłop nie miał pojęcia, to by go reklamacje klientów na drugi świat wyprawiły. widać chłop ma pojęcie, skoro 10% renówek z polandii do niego zjeżdża.

 

co do LOTOSA - miałem i lałem w poprzednim pojeździe, było super i też się zastanawiam nad zalaniem 1,5 dCi LOTOSEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro 10% renówek z polandii do niego zjeżdża.

Na profilaktyczny szlif wału??

Reklama czyni cuda jak widać. Takie zachowania mamy chyba uwarunkowane kulturo nie?? Bo poprzeć tego zdrowym rozsądkiem się raczej nie da...

Po tym co ja widziałem jak jeździłem na lotosie to faktycznie trzeba go częściej zmieniać niż Elfa. Cena jednak przemawia u mnie za ELFem.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to o niczym nie świadczy. To że większość mechaników w pl ogarnia jako tako jedynie golfy i A4ki jest oczywiste. Renowka jednak jest banalna mechanicznie i elektrycznie. To wyjątkowo proste auto. Jeśli więc 10% samochodów musi jechać do Kielc to świadczy to jedynie o jakości mechaników i mentalności ludzi. Wcale nie świadczy o tym że kompleksowe naprawy były konieczne. No sory ale ilość mnie nie przekona po stwierdzeniu ze przy wymianie panewk trzeba szlifować wał a olej trzba zmienic na gorszy. Ta wypowiedz swiadczy o braku elementarnej wiedzy. I tylko i wyłącznie o tym.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie liczy się ilość wykonanych napraw tylko ich jakość. "

I tu się obaj zgadzamy.

Jednak profilaktyczna wymiana panewek nie ma nic wspólnego z jakością.

Nie mam zamiaru nikogo przekonywać że jest to zła droga.

Wolny wybór.Osobiście takiej usługi nie wykonam nikomu bo wiem jaki będzie efekt.

Nie wspomnieliśmy jeszcze o jakości panewek które są dostępne na rynku,a ma to zasadnicze znaczenie.

W swoim 1,9 dci profilaktycznie założyłem nowy wał,kute korbowody i panewki z zamkami.Problem mam rozwiązany dożywotnio.

Silnik zalewam Castrolem Edge 10w60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie nie przekona po stwierdzeniu ze przy wymianie panewk trzeba szlifować wał

Bo trzeba.

Bzdury pleciesz i tyle.

Każde połączenie mechaniczne, gdzie występuje ruch obrotowy lub suw, wymaga spasowania i to dokładnego. Każde tego typu połączenie ma podaną tolerancję jaką trzeba zachować żeby za chwilę nie robić tego ponownie.

Znajdź sobie książkę Sam Naprawiam FSO 125p i poczytaj, jak się wymienia panewki na wale i ile jest różnych wymiarów tych panewek.

Silnik Fiata 125 również jest banalny, ale od przeszło 70 lat te zasady się nie zmieniły.

A koledze, założycielowi tematu, radzę żeby głupoty nie robił, no chyba, że ma kasę na zbyciu, którą chętnie przyjmę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba, że ma kasę na zbyciu, którą chętnie przyjmę. ;)

EEE kolejka jest.... dopiero wszedłeś do tematu... ;)

Wyrywny się znalazł... ;)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna brednia. Łożysko to nie para precyzyjna. Panewka jest miękka a wał twardy. Tak długo jak nie znajdzie się pomiędzy materiał ścierny tak długo wał jest w zasadzie jak nowy. A jak już tak się stało że wyrwalo dziury w wale to łatwiej i taniej i lepiej i szybciej podmienić silnik. Sam naprawiam FSO z lat 70tych to też żadna wykładnia. Inne materiały, panewki z brązu, inne możliwości technologiczne,oleje mineralne. Wał 3 razy za duży żeby było co szlifować. A szlifować było trzeba bo olej koksowal, produkty spalania przedostawaly się do karteru... Ale to przeszłość zaprzeszla jest. Wiedza o lozyskach służbowych jest powszechna i nie trzeba mieć skonczonego technikum samochodowego żeby ją odnaleźć.

No ale widzę że znowu trafiłem. Na podstawie przytoczonych lektur można chyba śmiało potwierdzić uwarunkowanie kulturowe ;)

Przeraża tylko takie zatwardziale powielanie stereotypów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!