Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

no to jak masz ustne to ja się nie będę powtarzał, tylko poczytaj jeszcze raz co napisałem na początku topiku - wszystko zaczyna się od niedosmarowanej panewki 4 korby.

a tak w ogóle to problem obróconych panewek dotyczy bardziej 1,9 dCi niż 1,5 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niedosmarowana. To jest oczywista oczywistość. Za miękka raczej nie jest, więc jest albo za wąska, albo za niskie ciśnienie, albo zły start. Więcej opcji nie ma. Tak czy inaczej... Jakikolwiek powód by nie był panewki żyją zdrowo przynajmniej do 150tys. Profilaktyczna podmiana jest więc jak najbardziej na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustne tylko acz kolwiek precyzyjne dość. Koleś powiedział że zmienił na gwarancji 3 turbiny i za każdym razem znajdował w nich opilki. Stwierdził więc że panewki "opilkuja". Nie ma żadnego powodu nie wierzyć we wspomniane znalezisko a jedynym przychodzacym mi do głowy powodem " opublikowania" jest suchy start. Tym bardziej że po wymianie panewk problem ustal. Zresztą pisałem wcześniej pobieżnie skąd moje wnioski. W zasadzie mogą też się przegrzewać w trakcie pracy i tracić film olejowy ale to raczej skończyło by się natychmiastowym obroceniem panewki... Według mnie zostaje więc tylko suchy start...

Chętnie przyjmę krytykę mojego rozumowania. Fakty są prawdziwe efekt też ale czy wnioski... Myślę że tak ale...

 

 

 

Teoretycznie suchy start nie powinien wystąpić.Ale to tylko teoretycznie.Moim zdaniem problem nie leży w wale i jakości panewek a w samym smarowaniu.Może to kwestia pompy oleju, może konstrukcji układu smarowania,a może zawężenia kanałów przez osadzający się nagar.

W 1,9 DCI 130kM poprawiono konstrukcje kanałów olejowych i problemy z panewkami się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Może to kwestia pompy oleju, może konstrukcji układu smarowania,a może zawężenia kanałów przez osadzający się nagar.

Czyli olej z jak najlepszymi parametrami myjącymi jest wysoce wskazany...... Czyżby jednak ELF??

Pytam tylko z ciekawości, nie żebym za nim przepadał albo polecał....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g... prawda. jak masz zatkany kanał olejowy to sobie możesz zmieniać "profilaktycznie" na nowe co tysiąc km.

 

BTW - chyba nie czytasz ze zrozumienim, co pisałem wcześniej.

No ja czytam ze zrozumieniem... ehh No bo skąd ten zatkany kanał?? Olej się upalił bo mu było za ciepło. A czemu mu może być za ciepło ? No bo go było gdzieś za mało... A za mało go może być z 3 wymienionych przezemnie powodów plus zbyt duży luz który mógł powstać przez jeden z 3 wymienionych wyżej powodów.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie czytasz i powyżej dałeś dowód :bash:

 

trochę siedzę w tym temacie od 4 lat jak kupiłem auto z tym silnikiem (od razu straszenie "znafcuff" panewkami i opiłkami z pompy) i wielokrotnie spotkałem się z opinią, że zatarcie panewek zaczyna się najczęściej od ostatniej panewki, która ma słabe smarowanie. a to słabe smarowanie spowodowane jest powolnym zatykaniem kanału olejowego. zatykanie zaś bierze się z niewłaściwego resursu wymiany oleju i jego filtra. zapchany filtr, to:

1) nie do końca wyfiltrowany olej

2) puszczanie niefiltrowanego oleju bypassem w układ.

to nawet ma sens i na jakimś francowatym forum (*.fr) to było pokazane.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecają co 30 , bo wiedzą że po gwarancji będą mieli zarobek .Inne firmy ,też tak robią.Np. Mercedes Sprinter , ale tam nie wymienisz wału ani go nie przeszlifujesz tylko wymiana "słupka" za 17 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, tylko ... hmmm jedno drugiemu nie przeczy. Zapchany filtr to małe ciśnienie (plus brudny olej), zapchany kanał smarujący to mała wydajność "ilościowa" plus w efekcie małe ciśnienie...

Małe ciśnienie to wyższa temp na panewce więc koksowanie i wytrącanie smoły z oleju (i innych mazi - już naprawdę nie pamiętam szczegułowo chemi smarów)

A teraz proponuję Ci wziąść jakąś książkę o łożyskach ślizgowych - z reguły są to 30 -50 cio stronicowe broszury, pewnie najłatwiej znaleźć na stronie AGH albo AM Gdynia. Rzeszów też kiedyś udostępniał online. Co prawda teoretyczna strona mechaniki płynów może wydać się przerażająca, ale ta wiedza jest tak elementarna, że zazwyczaj przedstawiana jest za pomocą obrazków.

Poczytać troszkę jak jedno ma się do drugiego i napewno dojdziesz do słusznego wniosku, że profilaktyczna wymiana panewek ma sens. Do tego mycie silnika "zewnętrznym" urządzeniem i na ELFie śmiało można śmignąć kolejne 100 tys z wymianami co 30k. Może wyjść ze dwa razy taniej niż wymiana co 10 tys ;)Ja jednak patrząc na rozmiar filtra nie odważył bym się przejechać więcej niż dwie takie wymiany :bash: Kurcze... Nie można na silnik patrzeć tylko na jeden element... Trzeba to ogarnąć całościowo jakoś...

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamek nic by nie dal, bo panewka obraca sie z powodu tarcia na polaczeniu czop-panewka. Tarcie wystepuje z powodu braku oleju i kolo sie zamyka.

Nawet jak se umyje co 10 kkm silnik i co 10 kkm zmienie panewki to ma sie nijak do zatykajacego sie kanalu i nie trzeba ksiazek czytac, bo dziecko z podstawowki wie, ze jak sie kanal zatyka, to przeplyw jest mniejszy. A moze nawet robi sie zwezka Venturiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie :bash: Faktycznie ta dyskusja to był błąd.

i nie trzeba ksiazek czytac,

A moze nawet robi sie zwezka Venturiego.

Jak byś poczytał to wiedział byś jak takie urządzenie pomiarowe ma się do masowego przepływu w kanale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!