Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Profilaktyczna wymiana panewek w Scenic II 1.5 dCi?


Rekomendowane odpowiedzi

a mam małe pytanko czy w szczeniakach Ph II w tych poliftowych występują jeszcze tak często te obrócone panewki? Nie poprawiono kontrukcji? Bo te starsze co były 101 konne to były podobno miazga, choć miałem taką megankę z tym silnikiem, olej 10W40 przejechane 200k km, nie było najmniejszych problemów. Czytam tutaj, troszkę stracha robicie :bash: JA trzymam tylko się profilaktycznego wymieniania oleju co 10k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że ja?? Ja narazie nie trafiłem tu na zagadnienie z któego musiał bym się dokształcać... Natomiast Ty kolego - tak na poważnie - Skoro chcesz ferować niepodważalne wyroki to może by warto... Obawiam się jednak, że w publikacjach online niewiele znajdziesz o rozkładach ciśnień i temperatur... Wszytko jest w przekroju poprzecznym, a tu przydało by się spojrzeć na przekruj wzdłużny. No nic, ta wiedza nie jest chyba aż tak powszechna jak mi się wydawało :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty czytaj i rob sobie, ja tylko czytam i wyciagam wnioski w postaci skroconego resursu wymiany oleju.

Ty zmieniaj panewki, ja zmieniam filtr z olejem.

Co jest tansze i szybsze? Nie wiem czy w twoich ksiazkach znajdziesz odpowiedz na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty czytaj i rob sobie, ja tylko czytam i wyciagam wnioski w postaci skroconego resursu wymiany oleju.

Ty zmieniaj panewki, ja zmieniam filtr z olejem.

Co jest tansze i szybsze? Nie wiem czy w twoich ksiazkach znajdziesz odpowiedz na to.

Normalnie jak sluchanie słuchanie muzy z głuchym... Czy ja gdzieś powiedziałem, że nie należy częściej zmieniać oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem też o myciu silnika pod ciśnieniem czyli czyszczeniem kanałów olejowych. Zakładając że pierścienie są zdrowe taki silnik powinien być jak nowy. Jakoś nie spotyka się wymiany panewk w nowych silnikach tylko powyżej 150 tys. Napisalem też że według mnie filtr jest zbyt mały na takie przeloty.

No ale tak to już jest, że ten który zarzuca brak czytania ze zrozumieniem sam nie rozumie co czyta.

Mam dość. Tu nie ma o czym dyskutowsc.

Panewki się zużywają w każdym silniku i je się wymienia. Nie trzeba przy tym szlifować wału a zuzyta panewka sieje spustoszenie w silniku dużo wcześniej niż ją obróci. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest albo ignorantem albo oszustem. To samo tyczy się przejścia na olej na bazie minerałów tym bardziej na Castrol.

Tym miłym akcentem pozwolę sobie skończyć te nieudolna próbę podzielenia się wiedzą. Jak widać łożysko ślizgowe hydrodynamiczne okazuje się zbyt zaawansowanym urządzeniem dla coniektórych. Ehh i znowu- chciałem dobrze a wyszło jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Panewki się zużywają w każdym silniku i je się wymienia. Nie trzeba przy tym szlifować wału a zuzyta panewka sieje spustoszenie w silniku dużo wcześniej niż ją obróci. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest albo ignorantem albo oszustem."

 

Już cię prosiłem o wskazanie Instrukcji Serwisowej (marka samochodu nie ma znaczenia) która by dopuszczała lub zalecała taką operacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz, ale chyba oszlałeś!

No nie tylko to należy Ci wybaczyć ale nie ma poblemu.

Już cię prosiłem o wskazanie Instrukcji Serwisowej (marka samochodu nie ma znaczenia) która by dopuszczała lub zalecała taką operacje.

No najłatwiej to do źrudeł sięgnąć... Nie przeglądam ITR w innych celach jak znalezienie momentów dokręcania. Kiedyś miałem w rękach książkę pod tyt "Techniki napraw i remontów silników tłokowych" czy jakoś tak...

Ale najłatwiej to udeżyć do biblioteki o poszukać czegoś o remontach maszyn. Albo poprostu iść do szkoły, tylko dobrej jakiejś, Radom chyba najlepiej.

Oj i miałem siedzieć cicho...

To, że ITR nie zawiera jakiejś informacji nie zwalnia wcale mechanika z wymogu wiedzy... No chyba, że ASO, tam się wymienia jak leci postępując zgodnie z instrukcją. Niestety to postępowania żadko jest słuszne a za to zawsze drogie a na koniec i tak kończy się klauzulą o braku gwarancji ze wzglądu na jakieś względy.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No najłatwiej to do źrudeł sięgnąć... Nie przeglądam ITR w innych celach jak znalezienie momentów dokręcania. Kiedyś miałem w rękach książkę pod tyt "Techniki napraw i remontów silników tłokowych" czy jakoś tak...

Ale najłatwiej to udeżyć do biblioteki o poszukać czegoś o remontach maszyn. Albo poprostu iść do szkoły, tylko dobrej jakiejś, Radom chyba najlepiej.

Oj i miałem siedzieć cicho...

To, że ITR nie zawiera jakiejś informacji nie zwalnia wcale mechanika z wymogu wiedzy... No chyba, że ASO, tam się wymienia jak leci postępując zgodnie z instrukcją. Niestety to postępowania żadko jest słuszne a za to zawsze drogie a na koniec i tak kończy się klauzulą o braku gwarancji ze wzglądu na jakieś względy."

 

Masz racje z tą szkołą,.ale na twoim zacząłbym od podstawówki i nie musi być to koniecznie Radom.

"Źrudeł","udeżyć","poprostu" i "żadko" troszkę inaczej się pisze.

Widać inżynierowie którzy opracowali instrukcje serwisowe nie chodzili do szkół i nie mają pojęcia o możliwości wykonania takiej operacji.

Zapoznaj się z przyciskami "Cytuj" i "Cytuj selektywnie" są po to żeby je stosować.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robię. Choć im częściej stykam się z "mechanikami" tym częściej myślę że rezygnacja z zawodu była błędem.

Wystarcza jak widać wiedza z ITR. Sama istota mechaniki, fizyka, metaloznawstwo, mechanika płynów, termodynamika czy chociażby teoria tarcia bądź stan powierzchni to wiedza tajemna.

Wystarczy kręcić kluczem i czasami coś pospawać. No i zainwestować 20 tys w narzędzia.

A za błędy przepraszam po raz kolejny. Powinienem to umieścić w podpisie...

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

1.Panewki należy wymienić bo się zużywają. OK.

2.Wału nie szlifować bo się nie zużył. OK.

3.W korbowodzie panewki siedzą na stałe, więc od strony zewnętrznej nie są zużyte. OK.

Nasuwa się pytanie.

W którym miejscu zużywają się panewki ? Z tego co ja wiem, to jak jest tarcie, to obydwie powierzchnie ulegają destrukcji.

Reasumując: Jak wymienię panewkę (zużytą, dotartą, dopasowaną, z mikrorysami odpowiadającymi tym co są na wale) na nową, to chyba nie będzie za dobrze. Panewka nierówno będzie się wycierała na nieszlifowanym wale.

Sprzedałem szczeniaka z przebiegiem 220kkm i teraz się zastanawiam czy w butelkę gościa nie zrobiłem.

Dlaczego przedstawiciele Renault Nas oszukują i podają trwałość silnika na 300kkm, jak trzeba wymieniać panewki po 150kkm.

Gdzieś ktoś zbłądził, albo Renault, albo kolega subratri.

Ps. Zapodaj foty po wymianie panewek. Ciekaw jestem jak one wyglądają. Zostało Ci 10kkm do wymiany. :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!