Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sądzicie na temat swojego renault czy była to dobra decyzja


bartek87mikolow

Rekomendowane odpowiedzi

Ja przejechałem od grudnia 2011 do dnia dzisiejszego 65tys. i niec szczególnego się nie działo z autem. Silnik 1.5dci 105KM pali w zimę 5,5 w mieście na trasie tak ok 4,5. Skrzynia 6 biegów super. na tasie na 6 biegu można przyśpieszać od 80. Wymieniam olej co 15tys. Do tej pory wszyscy wmawiali mi że zakupu będę żałował ale jak pokazuję licznik km i że nic się nie dzieje to są zaskoczeni. Następna to będzie chyba laguna 2.0dci lub meganka 1.6dci która ma podobno wejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane - pierwsze 10 tys km fantastycznie poza spalaniem ale to moja wina..., przy mrozach -30st tragedia...., awaria silnika i układu kierowniczego, poza tym usterka zwijacza kierunkowskazów. Awaria układu kierowniczego - informacja od serwisu - źle podłączona kostka...ale jak :lol:, silnik - awaria cewki na zaworze - do wymiany (powtarzam 10 tys km :o ) wymieniono na gwarancji - silnik 1,4 tce na postoju lekkie drgania - opinia ten typ tak ma, zwijacz również wymieniony na gwarancji...no i szczegóły słabe wycieraczki, miękki lakier, skrzypiący amortyzator klapy tylnej -

radość z jazdy duża, design na czasie, na razie jestem zadowolony, po jeździe na codzień służbowym starym dieslem miła odskocznia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak narazie jestem zadowolony. Co prawda kilka drobnostek jest irytujących ale idzie przymknąć na to oko.

Silnik jak na 110KM dość żwawy. Na dynamikę narzekać nie mogę.

Spalanie średnie w granicach 6,7-7,3litra/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam M III od października 2011 r. Autko ma przejechane 32 kkm i jak do tej pory sprawuje się bez zarzutu. To mój pierwszy pojazd francuskiej marki. Wcześniej byłem 2x uzytkownikiem Skody Octavii.Każda z użytkowanych przeze mnie skód przejechała po 350 kkm i sprawowała się bardzo dobrze, wykazując b. mały apetyt na paliwo, w jeździe mieszanej nie przekraczając 6,5 l/100 km. Do przejścia na francuską markę zachęcił mnie oferowany przez M III komfort, bardzo dobra dynamika (130 KM) i bardzo pochlebne opinie o dislach spod szyldu Reanult. Przed zakupem byłem bardzo sceptyczny co do produktów z Francji, a wynikało to z mojego doświadczenia z użytkowania Peugeota 307. W 307 po przejechaniu 20 km (dwudzistu !) spaliła się cała elektronika. W 307 raz, przy prędkości 120 km (na szczęście na autostradzie), nagle wyłączył się ... silnik. Wracając do M III: na razie jest b. zadowolony ;-)

Edytowane przez Radek_71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Megi już ponad rok i jak na razie po 20 kkm wszystko gra :-) Silnik bardzo przyjemny, chociaz sporo spala. Lakier trochę za miekki. Poza tym po zimie, szwankuje trochę podświetlenie tablicy, ale generalnie nie ma się do czego przyczepić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje kupiłem w grudniu 2012 jak na 240kkm jest doskonale jedyne co to pękło mi łożysko napinacza ale już zrobione :-) teraz nie wiem tylko czy piszczy mi łożysko czy inna rzecz jak mam klimę włączoną więc jeżdżę bez klimy :-) i zero problemów :-) a zrobiłem nim już od czasu kupna z 6kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze Renault 1,5dci (101KM) sprawowało sie bardzo dobrze. Przejechałem nim 60 tys. km do stanu 165 tkm. Żadnych problemów. Teraz mam 2.0dci (150KM) również bezproblemowa jazda. Co do samochodów na F to moi znajomi, którzy wożą ludzi do pracy w Niemczech i Angli pozamieniali VW na Renault i w dodatku bardzo sobie chwalą. Roczne przebiegi 300 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem- równy rok temu nawet nie myślałem o francuzach, ale teraz wiem, że myślałem a raczej słuchałem "specjalistów" - teoretyków, nie mających pojęcia. Zrobiłem prawie 15tys przez ten rok i tylko z rozrusznikiem miałem problem- ale to część nie francuska a niezawodna japońska.

Wcześniej jeździłem Vectrą 2.0 w benzynie więc porównanie spalania chyba nie ma sensu - dużo zaoszczędziłęm kasy, silnik pracuje super, miejsca dla 2+ 1 aż za dużo.

Martwi mnie jedynie słabe nagrzewanie się auta przy mrozach. Na własnym przykładzie mogę polecić auto, silnik 1,5dci(105) wszystkim niezdecydowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek przeczytałem, może nie mam megane III - ale auto na FFFFfff i następne tez będzie reanult.

Co do wątków - to niektórzy koledzy zapomnieli dopisać w ustaerkach - czujik temperatury (termomentr) pisząc o jakiś -30'C. Zima miała kilka dni srogich mrozów (mój termoemtr zapisu mex/min) ale raczej w okoliach -18'C - -20'C - do trzydziestu to daaaaleka droga. Pomijam wskazania uszkodzonych termoemetrów. Wiem.. wiem... to przenośnia taka była, że w ekstremalnie niskich temperaturach zapalały bez problemu - co nie było normą po moich obserwacja na parkingu pod blokiem.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima, nie bądź taki pobłażliwy dla ostatniej zimy. U siebie odczytałem -28stopni i to na termometrze za oknem mieszkania, a Rybnik od Bytomia o rzut beretem oddalony.

A są rejony gdzie zawsze jest chłodniej jak u mnie. Tak wiec info o niskich temperaturach oscylujących w okolicach -30 wcale nie muszą być wyssane z palca. Są wielce prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

Megankę II użytkuje od dwóch lat i jak do tej pory nadal jestem z niej zadowolony :-) .Oczywiście przed kupnem doradzałem się " fachowców " co sądzą o renault i konkretnym modelu - opinie były różne w większości na niekorzyść ,ale postanowiłem i tak że kupie.Przemawiała do mnie piękna i nietuzinkowa linia grandtoura , dobre osiągi silnika 1,9dci przy dość niskim spalaniu, no i przystępna cena tego rocznika i klasy w porównaniu z autami niemieckimi.Dodam że wcześniej jeździłem tylko niemieckimi autami i z dobrym wyposażeniem,ale żaden z nich nie posiadał tyle co Renault.

Wymiana koła pasowego i kupno akumulatora to jedyne koszty poza eksploatacyjnymi jakie poniosłem przez ten okres.Samochód w okresie zimowym spisywał się rewelacyjnie,więc może to świadczyć tylko o jego dobrej kondycji (ponoć jak dbasz tak masz :-) niezależnie od marki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem przekonany do marki Renault, odkąd mieliśmy w domu Megane I ph II. Samochód przejechał już 270 tys. km i przez wszystkie lata użytkowania nigdy nie było z nim większych problemów. Warunkiem oczywiście jest regularny serwis i wymiana części o czasie, a nie czekanie aż się coś urwie. Dlatego decyzja o zakupie Scenica II była dla mnie zupełnie prosta do podjęcia. Jeżdżę Scenicem od niecałego roku i jestem z niego bardzo zadowolony. Bardzo wygodny i duży objętościowo samochód, pomimo niedużych gabarytów, co akurat jest zaletą. Wszystkim polecam ten samochód, bo jest to super samochód dla rodziny. Możliwość aranżacji wnętrza, ilość schowków, wygoda podróżowania są na najwyższym poziomie. No i wygląd też odgrywa dla mnie znaczenie. Nie mógłbym kupić na przykład jakiegoś niemieckiego samochodu, gdzie wszystko jest poukładane w rządkach, a samochody są strasznie toporne (nie wiem czemu, ale mi się kojarzą z czołgiem... :-) Viva la France :-)

Edytowane przez sFiatowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!