Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Niekoniecznie tak musi być. Może to samo ciśnienie w przewodach powodować inne siły na tłoczki i w efekcie taką samą siłę hamowania tyłu.

 

Zresztą co tu dużo myśleć. Jak kogoś temat interesuje niech idzie do zaprzyjaźnionego sklepu i sprawdzi nr części pompy, i abs w tym i w tym aucie i sprawdzi czy oby nie ma jakiś różnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tej zimy tył (bębny) w ogóle nie wykorzystał ABS- czyli nie za bardzo było mu do hamowania

 

nie zrozumiałem tego że "mu do hamowania nie było". Odebrałem to jako pozytyw że Twoje będnowe są bardzo dobre. Włączanie ABSu nie ma nic wspólnego z siłą hamowania tyłu tylko z utratą przyczepności którą np na lodzie stracisz równie szybko przy tarczaj jak i przy bebnach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra prościej napiszę.

Czy zimą- czy latem moje bębnowe z tyłu maja małą chęć do blokowania (hamowania).

Odpowietrzania, szczęki itp sprawdzone i wszystko gra.

Być może TTTM, dlatego jestem za tarczowymi- szybka reakcja, duży i stabilny docisk powierzchni hamującej, większa precyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączanie ABSu nie ma nic wspólnego z siłą hamowania tyłu tylko z utratą przyczepności którą np na lodzie stracisz równie szybko przy tarczaj jak i przy bebnach.

 

Co ma rodzaj hamulcow do stracenia przyczepnosci?? Zgadzam sie ze rownie szybko mozna stracic przyczepnosc na obu rodzajach hamulcow. Natomiast ABS nie jest od tracenia przyczepnosci tylko ma zapobiegac zablokowaniu kol. To raczej ESP jest odpowiedzialny za przyczepnosc. Chyba ze przez stracenie przyczepnosci rozumiesz hamowanie z piskami ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa ale:

 

na lodzie i tarcza i beben osiagna ta sama moc hamwania potrzebna do przyblokowania kola, ABS sie zalaczy w obu przypadkach

 

juz na mokrym a zwlaszcza na suchym asfalcie beben osignie max moc jaka moze hemowac kolo, co nie znaczyz e bedzie to max moc z jaka opona moze hamowac auto, wynik, mozna by hamowac lepiej, tarcza majac mozliwosc hamowania kola z wieksza moca, lepiej wykorzysta mozliwosci opony i zawieszenia.

 

w ogole zawsze lepiej miec nadmiar niz niedostatek. przy nadmiarze najwyzej zadziala ABS, przy niedostatku najwyzej nie wyhamujesz... ;P

 

a co do systemow. ESP zwieksza sterownosc i likwiduje w pewnym stopniu niekontrolowana strate przyczepnosci calego auta w czasie jazdy i pokonywania lukow. ABS odpowiada za zachowanie przyczepnosci i trakcji(!!!) kazdego kola w czasie hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa ale:

 

na lodzie i tarcza i beben osiagna ta sama moc hamwania potrzebna do przyblokowania kola, ABS sie zalaczy w obu przypadkach

 

Na Lodzie równie dobrze można hamować nogą... A kierunek i miejsce zatrzymania jest już z góry ustalony. :mrgreen:

 

a co do systemow. ESP zwieksza sterownosc i likwiduje w pewnym stopniu niekontrolowana strate przyczepnosci calego auta w czasie jazdy i pokonywania lukow.

 

Tego to akurat nie lubię. Ingeruje w moje umiejętności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam ESPa i nie uwazam ze jest to na maksa potrzebne ale wedlug mnie powinno byc tak ze kazdy system mozna wylaczyc przyciskiem na konsoli czy to ABS, EBV, ASR czy ESP. Kazdy system jest dobry ale do odpowiedniej predkosci. Nie pomoze ESP jak wejdzie sie w zakret 90 stopni przy 200 km/h :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ABS juz od 7gen. jest tak zrobiony ze opony piszcza, znacznie pozniej zwalniane sa szczeki > skuteczniejsze dohamowanie. u mnie przynajmniej to nie problem, ABS stuka a opony ladnie piszcza, fakt nie zawsze ale... a zawsze mozna wyjac bezpiecznik kolo kierownicy :] i bedzie piszczec ile wlezie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!