Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

temat powrócił, po tej regenerowanej która padła, założyłem używaną turbinę, zero luzów, pojeździł może z 3tys km i padła wczoraj, juz nie wiem co jest, silnik nie bierze oleju, pracuje ładnie, nie dymi, i dlaczego padło kolejne turbo ? ciśnienie oleju było mierzone, pompa wymieniona i teraz znowu turbo poleciało, coś pechowa jednostka mi się trafiła

 

trafiłem już turbo z kangoo z przebiegu około 90tys, zero luzu, tylko nie wiem czy to nie była wersja 65KM, a ja mam 82KM, turbo wyglada identycznie, możlowe że różni sie ustawieniem zaworu upustowego, tylko ile ?

 

zauważyłem ze w przewodzie od odmy (pokrywa zaworów-dolot do turbiny) jest olej i zastanawiam się czy nie puścić odmy pod auto a ten otwór w wężu dolotowym od filtra powietrza zaślepić, robił ktoś coś takiego ?

 

jeżdżę teraz na półsyntetyku, może jest za gęsty i dlatego turbo pada, może zalać pełnym syntetykiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy gdy w przewodach paliwowych znajduje sie powietrze to auto może mieć podobne objawy?

 

U mnie wystepuje coś takiego (na postoju) http://youtu.be/0AUBMKksQgU . a podczas gdy silnik pracuje to przez wężyki leci powietrze z paliwem. Czy czasami silnik nie dostaje złej mieszanki paliwowo-powietrznej i dlatego tak kopci. Generalnie u mnie odczuwam spadek mocy i gdy docisne gaz zasyczy i leci czarny dym. Na dwóch pierwszych biegach auto rozpędza sie prawidłowo i wchodzi na wysokie obroty. Przy trzecim biegu tylko do 2,5 obrotów a przy czwartym i piątym tylko do 2k. Prędkość jaką otrzymałem 84km/h z wielkim bólem. Wyprzedzać sie nie da bo to samobójstwo.

 

Ostatnio robiony był w samochodzie rozrząd, gdyż niestety przeskoczył, winą był głupi kawałek paska alternatora który sie wkręcił pod osłone. Przy naprawie wraz z rozrządem wymieniane zostało również koło rorządu (poszedł klin) i pompa wody, zawory ponoć całe. Ostatnio postanowiłem jeszcze wymienić olej na ELF 5w30, filtr oleju, paliwa i powietrza.

 

Martwi mnie jeszcze jedna nieszczelność. Za silnikiem przechodzi taka czarna gruba rura owinieta lekko szmatką która jest pokrywa jakimś smarem lub olejem.

https://www.dropbox.com/s/tvye93u89emz2ag/Photo%2019.05.2013%2006%2024%2015.jpg Jest tam ewidentna nieszczelność pod aluminiową opaską znajduje sie gumowa uszczelka która jest pęknięta. Czy nie łapie tam jakiegoś lewego powietrza?

Edytowane przez snard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) spadek mocy nie ma raczej nic wspólnego z pęcherzami - po drodze jest jeszcze filtr powietrza oraz odpowietrznik na pompie.

2) co do słabości silnika - tam gdzie pokazujesz na focie (nie widze żadnej szmatki) to dolot do EGRa, więc musi tam być wszystko szczelne. wymontuj elementy i uszczelnij/wymień

3) EGR zaślep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej megance jest podobny problem. Do 2tys. Obrotów syczy a powyżej 2tys zaczyna strasznie gwizdac. Jakieś 2 tygodnie temu mechanik wymieniał mi kolanko od EGR i przy okazji sprawdzał turbine, powiedział że nie ma żadnych luzów i ze generalnie turbina jest w dobrym stanie(samochód ma aktualnie 96tys przebiegu) Nie mam pojęcia skąd może wydobywać się ten gwizd ale wczoraj zauważyłem zabrudzenie olejem na wyjściu z intercoolera. Czy z tego miejsca może się wydobywać ten dźwięk?

 

Wrzucam link do filmiku na którym słychać ten gwizd.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podejrzewam ze to raczej jakaś nieszczelności na dolocie bo gwizd słychać tylko na obciążonym silniku dlatego tak trudno mi zlokalizować usterkę:/ ale dzięki za odpowiedź :notacrook: jak wrócę do domu to sprawdzę.

 

Dodano: 04 cze 2013 - 11:40

Witam!

Problem rozwiązany:) okazało się że rura przy intercoolerze zsunęła się troche. Założyłem ją i wszystko smiga jak należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!