Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

temat powrócił, po tej regenerowanej która padła, założyłem używaną turbinę, zero luzów, pojeździł może z 3tys km i padła wczoraj, juz nie wiem co jest, silnik nie bierze oleju, pracuje ładnie, nie dymi, i dlaczego padło kolejne turbo ? ciśnienie oleju było mierzone, pompa wymieniona i teraz znowu turbo poleciało, coś pechowa jednostka mi się trafiła

 

trafiłem już turbo z kangoo z przebiegu około 90tys, zero luzu, tylko nie wiem czy to nie była wersja 65KM, a ja mam 82KM, turbo wyglada identycznie, możlowe że różni sie ustawieniem zaworu upustowego, tylko ile ?

 

zauważyłem ze w przewodzie od odmy (pokrywa zaworów-dolot do turbiny) jest olej i zastanawiam się czy nie puścić odmy pod auto a ten otwór w wężu dolotowym od filtra powietrza zaślepić, robił ktoś coś takiego ?

 

jeżdżę teraz na półsyntetyku, może jest za gęsty i dlatego turbo pada, może zalać pełnym syntetykiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy gdy w przewodach paliwowych znajduje sie powietrze to auto może mieć podobne objawy?

 

U mnie wystepuje coś takiego (na postoju) http://youtu.be/0AUBMKksQgU . a podczas gdy silnik pracuje to przez wężyki leci powietrze z paliwem. Czy czasami silnik nie dostaje złej mieszanki paliwowo-powietrznej i dlatego tak kopci. Generalnie u mnie odczuwam spadek mocy i gdy docisne gaz zasyczy i leci czarny dym. Na dwóch pierwszych biegach auto rozpędza sie prawidłowo i wchodzi na wysokie obroty. Przy trzecim biegu tylko do 2,5 obrotów a przy czwartym i piątym tylko do 2k. Prędkość jaką otrzymałem 84km/h z wielkim bólem. Wyprzedzać sie nie da bo to samobójstwo.

 

Ostatnio robiony był w samochodzie rozrząd, gdyż niestety przeskoczył, winą był głupi kawałek paska alternatora który sie wkręcił pod osłone. Przy naprawie wraz z rozrządem wymieniane zostało również koło rorządu (poszedł klin) i pompa wody, zawory ponoć całe. Ostatnio postanowiłem jeszcze wymienić olej na ELF 5w30, filtr oleju, paliwa i powietrza.

 

Martwi mnie jeszcze jedna nieszczelność. Za silnikiem przechodzi taka czarna gruba rura owinieta lekko szmatką która jest pokrywa jakimś smarem lub olejem.

https://www.dropbox.com/s/tvye93u89emz2ag/Photo%2019.05.2013%2006%2024%2015.jpg Jest tam ewidentna nieszczelność pod aluminiową opaską znajduje sie gumowa uszczelka która jest pęknięta. Czy nie łapie tam jakiegoś lewego powietrza?

Edytowane przez snard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) spadek mocy nie ma raczej nic wspólnego z pęcherzami - po drodze jest jeszcze filtr powietrza oraz odpowietrznik na pompie.

2) co do słabości silnika - tam gdzie pokazujesz na focie (nie widze żadnej szmatki) to dolot do EGRa, więc musi tam być wszystko szczelne. wymontuj elementy i uszczelnij/wymień

3) EGR zaślep

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej megance jest podobny problem. Do 2tys. Obrotów syczy a powyżej 2tys zaczyna strasznie gwizdac. Jakieś 2 tygodnie temu mechanik wymieniał mi kolanko od EGR i przy okazji sprawdzał turbine, powiedział że nie ma żadnych luzów i ze generalnie turbina jest w dobrym stanie(samochód ma aktualnie 96tys przebiegu) Nie mam pojęcia skąd może wydobywać się ten gwizd ale wczoraj zauważyłem zabrudzenie olejem na wyjściu z intercoolera. Czy z tego miejsca może się wydobywać ten dźwięk?

 

Wrzucam link do filmiku na którym słychać ten gwizd.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podejrzewam ze to raczej jakaś nieszczelności na dolocie bo gwizd słychać tylko na obciążonym silniku dlatego tak trudno mi zlokalizować usterkę:/ ale dzięki za odpowiedź :notacrook: jak wrócę do domu to sprawdzę.

 

Dodano: 04 cze 2013 - 11:40

Witam!

Problem rozwiązany:) okazało się że rura przy intercoolerze zsunęła się troche. Założyłem ją i wszystko smiga jak należy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!