Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

nabyłem megane II (2003rok) w nadwoziu kombi, silnik 1,5dCi (60kW ~80KM), sprzedawca poinformował mnie o uszkodzonej turbinie ale chciałbym to potwierdzić lub ewentualnie zaprzeczyć zanim wydam trochę kasy

 

samochód ma następujące objawy, jak odpala zimny to kopci na szaro-czarno (na kostce czarna plama pod wydechem), pochodzi z 5-10min juz nie kopci, w czasie jazdy nie zaobserwowałem kopcenia, dopiero przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu lekki dymek. Przyspiesza normalnie, jednak w czasie przyspieszania słychać jakby syczenie/gwizd. Odpala normalnie zarówno zimy jak i ciepły. Błędów brak, Lampka SERVICE sie nie zapala. Podczas jak dymi to czuć spalony olej, ubywania oleju nie zaobserwowałem (zrobiłem nim dopiero 450km), auta ma przebieg (na liczniku) 156kkm, a przy 120kkm były wymienione wszystkie 4 wtryski (faktura z ASO Renaulta na 4600zł). Po lekturze internetu wychodziło by że turbina (czy można założyć tą od wersji 101KM ?) ale może ktoś się wypowie w tej kwestii ?

po odkręceniu korka wlewu oleju nie widać żeby silnik dymił.

 

Dodano: 14 mar 2012 - 21:28

zdecydowałem się na wymianę turbiny, nabyłem drugą która wygląda identycznie, różni się tylko jedną cyfrą w numerze:

moja: 5435 971 0002

'nowa': 5435 970 0002

 

i z tego co się zdążyłem zorientować to nabyłem turbinę od wersji 100KM a moja megane ma 80KM, czy będe musiał zmieniać jakieś ustawienia na turbinie ? czy komputer sam sobie da redę ?

 

Dodano: 23 mar 2012 - 09:44

wymieniłem tą turbine wczoraj, już nie gwiżdże przy przyspieszaniu, auto odżyło, zbiera się lepiej,

stara turbina miała luzy we wszystkich możliwych płaszczyznach :/

 

ale rano auto i tak kopci jak parowóz :/

 

czy to może jeszcze olej w katalizatorze i wydechu się musi wypalić ?

intercooler jest wypłukany ale oleju to miał śladowe ilości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym turbo to jakieś jaja były, bo niby wyjęte z silnika 100KM a pasowało idealnie i jest identyczne, wiec chyba ktos tam wtryski założył od 100KM skoro też pasowało przełożyć do mojej 100KM

 

dziś auto zrobić 100km i się zobaczy, ale właśnie kopci rano zaraz po odpaleniu, normalnie zasłona dymna więc też podejrzewam uszczelniacze, pytanie tylko jaki koszt i jak z wymianą, czy da się jakoś od góry bez ściągania głowicy ?

poprzedni właściciel wspominał że jakiś pół roku temu wymieniał uszczelkę pod głowicą w ASO, to z drugiej strony myślę że ASO to by chcieli naciągnąć na koszty i by zaproponowali wymianę tych uszczelniaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widać na tej stronie -> http://www.zoltan.net.pl/turbosprezarka-5435-970-0002-renault-clio-1-5.html to turbo do silnika 60kW/82KM. Powinno chyba być w tym samochodzie turbo 5435 988 0002 lub 0000. Kupiłeś używane czy nowe turbo, ile za nie dałeś?

 

Z tego co się dowiedziałem, te numery w środku (988) nie są ważne. Musi być taki sam początek i koniec.

Edytowane przez P_Marek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy!

 

turbo kupiłem używane na gwarancji 14dni, dałem 400zł, auto jeździ super, ale po dłuższym postoju: noc, lub cały dzień, dymi niesamowicie i czuć olej,

zamówiłem dziś uszczelniacze zaworów, może pomoże, a jak nie..... to już mi brak pomysłów

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździ super, ale po dłuższym postoju: noc, lub cały dzień, dymi niesamowicie i czuć olej

Miałem tak po regeneracji turbiny. Przedostawał się do niej olej. W ramach reklamacji wymienili całe wnętrze turbawki na nowe i od tej pory spokój (30tys. km). Tak więc to niekoniecznie uszczelniacze zaworów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przed wymianą było identycznie ale auto po prostu nie miało siły jechać, muliło się, a teraz jeździ porównywalnie do mojej drugiej megany która ma 1,5 101KM

 

jest jeszcze coś co zauważyłem, że jak jadę i puszczę pedał gazu, następnie nacisnę to jakby się na chwile zadławiła i dopiero ciągnie, normalnie jak dodaje gazu lub ujmuje to jest ok, tylko jak puszcze całkowicie i następnie nacisnę to się zadławia i dopiero zaczyna ciągnąć, czy to coś z za dużym ciśnieniem ? czy może coś z przekaźnikiem pedału gazu ?

 

Dodano: 01 kwi 2012 - 11:56

witam,

kupiłem uszczelniacze zaworów, w tym tyg założę, ale przyszedł mi do głowy inny pomysł że może rozrząd się przestawił i dlatego bierze olej i kopci :/

czuć ten przepalony olej :/

 

Dodano: 10 kwi 2012 - 14:41

okazało się że rozrząd ok, kompresja też ok, w rurze od turbo do intercoolera jest olej, i ubywa oleju cały czas, kopci non stop na niebiesko i czuc spalony olej, ale jeździ normalnie, jakie wnioski ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy!

 

a można prosić jakieś zdjęcie ?

 

i co mam zaobserwować ? jakiego efektu się spodziewać? jakie objawy będą dobre a jakie nie ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że olej jest zasysany z odmy. Spróbuj zrobić tak jak Ci kolega p.zyga napisał. Jeżeli nie będzie kopcić na niebiesko to prawdopodobnie będziesz mieć winnego. Oczywiście wcześniej wyczyść intercooler i cały dolot z oleju, ponieważ do kolektora będzie dalej leciał olej, który się tam zebrał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy!

 

w rurze od turbiny do intercoolera jest właśnie olej :/

 

a na tej zaślepionej odmie to można jeździć, żeby sie całkowicie olej z intercoolera wypalił ?

 

rozumiem że wąż muszę zdjąć przy samym kolektorze i otwór w kolektorze zaślepić czy zdjąć wąż ten co wchodzi do pokrywy zaworów ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE możesz zaślepić odmy bo ci olej przez uszczelnienia wypchnie.Masz wąż(odmy) odczepic od rury łączącej fitr powietrza z turbinką i zaslepić otwór w niej (tej grubej rurze łączącej).Odma luźno i otwarta.Jeżeli masz dobre turbo to trzeba dalej eliminować- silnik moze mieć przedmuchy i dalej przez odmę w układ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytujemy w całości posta, pod którym bezpośrednio odpowiadamy!

 

odpiąłem wąż od odmy a otwór po wężu zaślepiłem, wąż natomiast wisi luźno jak na zdjęciu (nie wiem czy o to chodziło)

tym odpiętym wężem lecą spaliny

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 + :-)

 

0cool

post-36693-0-57301600-1334211155_thumb.jpg

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!