Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci 80KM kopci, syczy przy przyspieszaniu


KamilK

Rekomendowane odpowiedzi

no to tu jest cud, ma luzy, panewki wytarte, rysy na wale, a silnik pracuje wzorowo, mam drugie 1,5dci pozbawione wad i mam porównanie, pracują identycznie

 

tyle że mój ma 220tys przebiegu i nie bierze oleju, nie kopci, a ten ma niby 160tys i ciągle z nim problemy (turbina, branie oleju i teraz te panewki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam- te panewki miały rysy czy juz były 'czerwone"? jak tylko rysy to składaj ,(chyba że były wkładane na sprzedaż przez poprzednika) sprawdź i wymień pompę oleju, jak nie stuka to bedzie śmigał. Ten co nie sprawia problemu -drugi- to 80-tka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(co dziwne na wypiętym czujniku kontrolka oleju zachowywała się identycznie jak z czujnikiem' date=' czyli gasła zamiast palić się cały czas)[/quote']

Jeżeli jest tak jak mówisz to znaczy, że czujnik ciśnienia jest podpięty "pod coś innego"!!! Sprawdź czy kontrolka ciśnienia nie gaśnie zawsze jednocześnie z jeszcze inną kontrolką (np. od poduszki powietrznej). Długo masz ten samochód? Bo wygląda na auto zrobione na sprzedaż jeżeli rzeczywiście jest tak jak mówisz... No chyba, że mechanik nie wykręcił wcale czujnika ciśnienia olejeu ale coś innego (tylko co?)?

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ten co sprawia problem to ten 82KM w kombi 2003 rok (a ten co jest ok to 101KM 2005r HB 5D, tylko wtryski poleciały ale już są założone nowe zaworki i śmiga, nie bierze oleju a ma już 221tys km)

 

panewki mają rysy i wał ma rysy, ręką jest wyczuwalny luz na panewkach, a silnik pracuje cicho i równo, kopci tylko po dłuższym postoju przez jakies 500m i na postoju jak się depnie mocno w podłogę

 

dzwoniłem dziś do znajomka co w aso robi i mówi że te czujniki oleju to nie zawsze zachowują się tak jak powinny - czujnikiem to się akurat nie przejmuje

 

zastanawiam się tylko czy podjąć jakąś próbę reanimacji (wymienić panewki na nowe nominalne i pompę, no i założyć tą nową turbinę) czy szukać drugiego silnika

bo to branie oleju to wychodzi że turbo, bo jak wyjdzie że jednak pierścienie to kolejne parę stów w błoto

Edytowane przez KamilK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem dziś do znajomka co w aso robi i mówi że te czujniki oleju to nie zawsze zachowują się tak jak powinny - czujnikiem to się akurat nie przejmuje

Czujniki są na WiFi i bez wkręcenia w silnik wiedzą, że jest odpalony i wytwarza odpowiednie ciśnienie oleju???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się tylko czy podjąć jakąś próbę reanimacji (wymienić panewki na nowe nominalne i pompę, no i założyć tą nową turbinę) czy szukać drugiego silnika

jak dobrze będzie zrobione to warto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie cisnienia oleju to jakie powinno byc na cieplym silniku bo ja miałem wkręcony manometr i na zimnym na wolnych obrotach było 3bary a na ciepłym spadało do 1,6bara z tym że po odpaleniu silnika zwłoka z cisnieniem około 2sekund zanim pokazalo te trzy bary.

Odpalał ktos może ten silnik po rozkręceniu przewodów wysokiego cisnienia?Ja wymieniałem pierscienie i panewki bo troszke były wytarte i nie moge odpalic silnika (tzn zapalił pochodził troszke i zgasł szarpiąc teraz łapie ale nie zapala na plaku chwile chodzi.)dzwonilem do goscia co naprawia wtryski mówił że zawsze w 1,5 dci tak jest jesli zdejmie sie przewody cisnieniowe i wszystko postoi powyżej dnia u mnie yło ze cztery to zawieszają sie zaworki we wtryskach.Uruchamiał ktos silnik po rozkręceniu przewodow cisnieniowych i jak najlepiej go uruchomic żeby wszystko było ok pytam na przyszłosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze będzie zrobione to warto ;)

ale co dobrze zrobione ?

ja chce założyć nominalne panewki bez szlifu wału, bo widać że panewki są wytarte

a odnośnie pompy oleju to została rozebrana i jest ok, nie ma praktycznie żadnego zużycia i zero opiłków, więc pompa daje ciśnienie tylko traci na tych wytartych panewkach

ciągle się zastanawiam nad założeniem tych nowych panewek, wydatek nie duży bo widziałem na aledrogo po 50zł zestaw panewek nominalnych, turbo jest nowe wiec jest jakaś szansa że bedzie ok,

dziś już od rana przejechałem nim do pracy 40km no i idzie pięknie jak nie szarpie, nie stuka, normalnie 'pszczółka'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a odnośnie pompy oleju to została rozebrana i jest ok, nie ma praktycznie żadnego zużycia i zero opiłków, więc pompa daje ciśnienie tylko traci na tych wytartych panewkach

A regulator ciśnienia sprawny? Bo to właśnie on powoduje kłopoty w reni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie uruchamiania silnika i zawieszaniu sie zaworków przelewowych nikt nic nie wie?

ja bym odpowietrzył wtryski

a jak nie pomoże to rozebrać wtryskiwacze i wyczyści, odpowietrzyć i musi działać

mi jak się zawieszał zaworek przelewowy to pomogła tylko wymiana

Dodano: 14 cze 2012 - 10:28

A regulator ciśnienia sprawny? Bo to właśnie on powoduje kłopoty w reni.

który regulator ? pokaż zdjęcie

w katalogu części nie znalazłem takiej części, jedyny regulator ciśnienia jaki znalazłem to regulator na pompie paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnosnie uruchamiania silnika i zawieszaniu sie zaworków przelewowych nikt nic nie wie?

Możliwe że źle je odpowietrzyłeś i się zawiesiły na amen.

KamilK- pompa oleju ma regulator i on sprawia problemy.Ponawiam pytanie- te panewki-szczególnie górne były już "czerwone"?

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mni panewki tez miały slady delikatnego zyzycia jak przebarwienia wytarcia i delikatne rysy wał ok wymieniłem koszt tu akurat niewielki 70zl .Mógłby ktos fachowo napisac jak powinno odbyc sie uruchomienie silnika po rozkreceniu przewodów wysokego cisnienia co miało miejsce przy sciaganiu głowicy konkretnie krok po kroku jak trzeba odpowietrzac poszczególne elementy układu zeby odpalił i dalej chodził jak powinien bo bycmoze popełniłem bład i dlatego zgasłł i teraz tylko łapie co niby sugeruja spece zawieszenie zaworków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!