Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meg zaczyna się robić mułowata


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy. Mam takie pytanie odnośnie mojego samochodu którym jest Megane II ph I 1.6 16v. Samochodzik ładnie elegancko się zbierał już przy 2 - 3 tys obrotów i ciągną do przodu az go chciało rozerwać taką graniczną wartością której nie przekraczałem właśnie było 3 tysiące i spalanie nie wynosiło mi nigdy więcej niż 12 - 15 l w tym momencie. Zauwazyłem od pewnego czasu że aby samochód faktycznie sprawnie przyścieszył i się zebrał jak kiedyś muszę go kręcić do ok 4-6 tys obrotów i spalanie skacze mi do 20-28 l co nigdy mi się nie zdarzało a auto i tak nie jest tak żwawe jak kiedyś. Tak więc jak by to powiedzieć zauważyłem pogorszenie osiągów mojego samochodu. Może tylko dopowiem że samochód jak jest na luzie ma normalne obroty 900 - 1000 i sie utrzymuja( nie ma falowania)silnik nie wpada w wibracje ( nie dostaje "delirki"). Mam nadzieje że cos mi podpowiecie i z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam Hubert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Kolego a jak czesto przeciagasz samochod na wysokich obrotach..? Kazdy samochod czasem potrzebuje przeciagniecia na poszczegolnych biegach gdyz jazda na wolnych obrotach nie sprzyja.(oczywiscie nie caly czas),przy wolnej i mulastej jezdzie zapycha sie EGR i dlatego samochod dostaje mula..Przegon go troche przez jakis czas i zobacz jakie beda efekty czy cos pomoze.

 

Pozdrawiam :-)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem czy taki zawór też wystepuje w tego typu silnikach.

EGR? Nie występuje.

 

Osobiście stawiam na to, że Ci się wydaje :-)

Miałem to samo i wielu innych też. Po przesiadce z Puga206 1.1 na MegiII 1.6 wydawało mi się że jest 'rakieta', ale po paru miesiącach wydaje mi się, że coś zamula :-) To typowy efekt po przyzwyczajeniu się do osiągów auta.

A to, że spalanie miałeś 2x niższe przy 3k obrotów, niż przy 6k obortów, to zupełnie normalne i nie ma się czemu dziwić. Spalanie masz typowe dla 1.6 16V. Oczywiście nie pisałeś o spalaniu średnim tylko w trakcie przyspieszania :-)

 

Pozdr.

Edytowane przez punxhc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyłem od pewnego czasu że aby samochód faktycznie sprawnie przyścieszył i się zebrał jak kiedyś muszę go kręcić do ok 4-6 tys obrotów i spalanie skacze mi do 20-28 l co nigdy mi się nie zdarzało

Normalny objaw. Tez tak mam jak przeciągnę do odcięcia zapłonu na 2, 3 biegu to spalanie pokazuje chwilowe w granicach 28l/100km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękny KZFR? u mnie już rechocze

Dowiedziałem się co to jest już to KZFR i powiem Wam szczerze że u mnie pojawia się taki nieprzyjemny dzwięk przy rozruchu silnika po czym samochód odrazu gasnie. Przy ponownej próbie odpalenia już jest wszystko ok. Bywa też czasami tak że odpalę go i dosłownie po ułamku sekundy obroty spadaja tak nisko że samochód gaśnie. Co do pytania o filtry już odpowiadam:

 

- f. powietrza wymieniany był +/- półtora roku temu

- ciśnienia w oponach zawsze pilnuje tak więc jest ok

- f. paliwa ........ <piwko> :) samochód jest w mojej rodzinie już od 10ciu lat i nikt nigdy nie zagłądał do filtra paliwa

 

Powiem szczerze że przyszło mi teraz do głowy to że auto ma 107 000 przebiegu i rozrząd też nie był robiony nie wiem czy to już pora czy jeszcze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że przyszło mi teraz do głowy to że auto ma 107 000 przebiegu i rozrząd też nie był robiony nie wiem czy to już pora czy jeszcze nie.

Pora na niego była już 5 lat temu. I filtr powietrza powinno się wymieniać częściej raz do roku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

107 000 przebiegu i rozrząd też nie był robiony

Jeśli masz ph1 to przynajmniej rok 2005, czyli tak czy inaczej 2 lata za długo lub 17tys. za dużo... Oczywiście rozrząd na 100% nie ma wpływu na dynamikę (pomijam KZFR), ale to ostatni dzwonek na wymianę. Jeszcze trochę i czeka Cię remont silnika.

A zmierz sobie przyspieszenie 0-100 i sprawdź czy faktycznie jest poniżej normy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!