Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Niesprawny zaworek odmy (znaczne opary oleju ) powodują zapchanie EGR, turbiny i całego układu dolotowego . Sparciała membrana zaworka może doprowadzić do uszkodzeń wirnika turbiny Główna przyczyna uszkodzenia turbo.

Nie odkładaj roboty na jutro, bo może być za późno

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsza część przygody z odłączeniem wtyczki EGR. Wtyczkę EGR odłączyłem w tym samym czasie w SCENICu 1.5 jak też w drugim aucie MITSUBISHI Space star 1,9 2001r. A że silniki podobne różnią się przede wszystkim mocą to pozwolę też o tym napisać.

MITSUBISHI już parę dni jeździ normalnie, ale zdarzyło się po ruszeniu ze skrzyżowania i ostrym przygazowaniu, że puścił czarną zasłonę dymną.

Domyślam się też innych przyczyn nie koniecznie musi być to EGR, bo:

1. W jednym wtrysku zaworek mi trochę przelewa,

2. Zapchał mi się ostatnio zaworek pompy vacum auto straciło moc i też miałem takie zasłony dymne, zaworek przeczyściłem, ale może znowu się zapycha,

3. Zrobiłem płukankę i wymieniłem olej z 10W40 na 5W40, może to zbyt gwałtowna terapia szokowa i może wytrąciły się farfocle i znowu zapychają wspomniany zaworek vacum, albo jakieś inne kanały.

 

Pytanie zwłaszcza do tych, którzy mają w jakikolwiek sposób zaślepiony (wyłączony) EGR, czy zdarzyła się Wam czasami taka czarna zasłona dymna?

Edytowane przez keco
Przyczyną dymienia było poprostu rozszczelnienie ukła zasilania powietrzem, opaska się poluzowała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zaślepiony poprzez obrócenie zaworu EGR wspominane o tym było ok. roku temu jak to zrobiłem inspirując się wpisem innej osoby. Od tego czasu nie ma żadnego dymka za mną nawet podczas ostrego dociśnięcia gazu. Silnik pracuje normalnie, osobiście też nie zauważyłem aby gorzej się nagrzewał.

Silnik mam ten sam K9K722 przebieg niemal 200 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten dym to raczej nie wina odłączenia EGR. Bardziej stawiam niestety na wtrysk, albo po płukance silnik się jeszcze oczyszcza...

 

Przyczyną dymienia było po prostu rozszczelnienie układu zasilania powietrzem, opaska się poluzowała.

Edytowane przez keco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

keco. Auto traci moc, dużo pali, przy dynamicznym przyspieszaniu puszczać mocne, czarne zasłony, bardziej twardo i głośniej pracuje silnik - to końcówki wtryskiwaczy do roboty.

Zrobiłem płukankę i wymieniłem olej z 10W40 na 5W40, może to zbyt gwałtowna terapia szokowa i może wytrąciły się farfocle i znowu zapychają wspomniany zaworek vacum, albo jakieś inne kanały.

Płukankę robi się jeżeli silnik jest na 100 % sprawny. Jeżeli zapychają się jakieś kanały to ewentualnie olejowe. Korzystniej i bezpieczniej jest zmienić olej na full syntetyk i skrócić okres I - wymiany do 60 - 70 %. Wymień filtr oleju i sprawdź profilaktycznie magistrale olejową turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

EGR .... rozsypał się w czasie jazdy . Klops - brak mocy , stukot w silniku . 400 km od domu . Laweta, mechanik  . Trzeba było zdejmować głowicę i usunąć pozostałości które dostały się do komory spalania . Całe szczęście , że nie narobiło większych szkód . Zamontowali stary EGR ze szrotu . Uboższy o 1,2 tys wróciłem do domu - jutro zamawiam zaślepkę by podobna sytuacja nie miła miejsca . Co zamontować taka miseczka za ok 40 zł czy prosta blaszka za 19 zł , jest jakaś różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czytam ten wątek i mam pytanie. Mam taki zawór:

 

https://allegro.pl/zawor-egr-renault-clio-ii-iii-kangoo-modus-1-5dci-i7465779676.html

 

Przejrzałem alledrogo i nie mogę znaleźć zaślepki do takiego rodzaju zaworu, wszędzie są te z chłodniczką. Ja jej nie mam. Średnio co pół roku muszę czyścić zawór więc padła decyzja o zaślepieniu. Silnik to 101 KM, 2005 rok. Obecnie mam stary zawór wkręcony, zamknięty. Drugi zawór, sprawny, wyczyszczony podwiesiłem w komorze silnika i podpiąłem do niego wtyczkę, ładnie pracuje. Czy tak może zostać? Efekt chyba taki sam co przy zastosowaniu zaślepki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że tak może być. A bez tego dodatkowego zaworu się nie da... - wywala jakieś błędy?

Ja mam po prostu odłączoną wtyczkę, czyli zawór w pozycji zamkniętej. I na błędy się wcale nie skarżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po odłączeniu wtyczki od razu check engine i service się zapala. Skoro stary zawór z padniętą elektroniką leży na półce to pomyślałem że się przyda :) Sprawy solidnie zamocowany. Wrażenia? Wydaje mi się, że samochód zyskał nieco na dynamice. I kontrolka się nie świeci! Medianav jest, egr zaślepiony, teraz pora na tempomat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Ja w swoim przed chwilą odłączyłem kabelek od EGR-u.  Auto faktycznie zyskało na dynamice, nie męczy się na niskich obrotach i nie szarpie mi przy chociażby redukcji. Jestem pozytywnie zaskoczony i jednocześnie podejrzliwy bo poszło coś za łatwo żeby było tak pięknie. Zrobiłem co prawda 10 kilometrów, ale czuć już różnicę. Pojawił się komunikat "sprawdź układ wtryskowy" oraz świeci się kluczyk, ale mnie to nie przeszkadza.

 

Czy po takim "zaślepieniu" należy oczyścić układ dolotowy, intercooler, chłodnicę itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, majk2085 napisał:

Pojawił się komunikat "sprawdź układ wtryskowy" oraz świeci się kluczyk, ale mnie to nie przeszkadza.

Czy po takim "zaślepieniu" należy oczyścić układ dolotowy, intercooler, chłodnicę itp.?

Przede wszystkim zapewnić/przeczyścić ;

  - aby zawór był w pozycji pełnego zamknięcia,

Przy tym przebiegu 268 kkm - warto skontrolować stan membrany zaworu odmy olejowej

a/ można przeczyścić przepływomierz, 

b/ założyć nowy filtr powietrza,

c/ przegonić auto na dystansie> 100 km na obrotach > 4000 obr/min, aby przedmuchać fap,

     - szczególnie jak było dużo jazd po mieście,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.07.2023 o 10:01, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Dziękuję za odpowiedź! :)

 

- Zawór EGR był czyszczony jakiś miesiąc temu czyli pewnie około 1000 kilometrów temu. Nie był jakoś zasyfiony, lekko poddymiony - byłem zdziwiony i jednocześnie rozczarowany, że moje czyszczenie nic nie wniesie :D

 

Na odmę muszę się umówić do mechanika, wężyk idący od silnika do rury dolotu(?) był wewnątrz mokry - załączam zdjęcia. Umyłem rurkę wewnątrz 300 kilometrów temu i na razie jest czysty wewnątrz i na zewnątrz. Ogólnie dla mnie najlepiej jakby silnik był czysty, że można by było z niego jeść więc patrząc na chociażby dolot dostaję spazmów i mam ochotę auto wrzucić to wanny. Samochód zakupiony jako niby spoko stan, ale wewnątrz komory silnika jak dla mnie zaniedbane więc robię wszystko żeby przywrócić do fabryki tą pannę i nie patrzę na koszta :D 

 

IMG_2508.thumb.jpeg.0ee17c23c4b51385ab36be96d017f8a7.jpegIMG_2511.thumb.jpeg.b96863cc10392717bb81b9928389b870.jpeg

 

a) jeszcze nie wiem jak to zrobić, ale poczytam i chętnie to zrobię - ogólnie auto czeka mycie silnika przez mechanika

b) filtr powietrza będzie założony na dniach (ten obecny czyściutki, wymieniany około 8000 kilometrów temu przy wymianie oleju (co max 15k km)

c) przegonione nawet 200 kilometrów na S8

 - auto używane w cyklu mieszanym - dwa razy w miesiącu S8 przejazd 200 kilometrów (w dwie strony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!