Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

witam koledzy zdecydowalem sie na zaslepke tylko problem polega na tym ze nie umiem rozpoznac swojego silnika o moc mi chodzi pomiorzecie?????

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

No z tym to trzeba uważać! Ja w dowodzie mam wpisane 60kW a silnik mam 74kW i jestem tego pewny.

Takie dane podał handlarz przy rejestracji.

Widocznie nie sprawdzają tego po VINie.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym to trzeba uważać! Ja w dowodzie mam wpisane 60kW a silnik mam 74kW i jestem tego pewny.

Jeśli są takie przekręty pomiędzy dokumentami a stanem faktycznym, to raczej mało kto na forum będzie wiedział jaki tam jest silnik, by trafnej odpowiedzi udzielić.

Nawet VIN nie jest tu podstawą do trafnej oceny, ponieważ nie wiadomo czy z tym silnikiem auto z fabryki wyjechało..

Jedynie odczytanie danych z tabliczki na bloku silnika da odpowiedź co tam jest wstawione i jak to moc.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zapytam tutaj. 1.5dci 106KM. Wyciągnąłem EGR i wstępnie go oskrobałem z sadzy. Jeżeli zaleję część mechaniczną benzyną ekstrakcyjną, delikatnie przeczyszczę nie wciskając grzybka nie będzie żadnych problemów po zamontowaniu?? Typu zamulenie, nierówna praca itp. Działa ok tylko przy okazji wyjmowania turbiny postanowiłem go wyczyścić.

Jak wygląda kwestia dostępu do EGR w Megane II z silnikiem 106 KM? Bo co do Scenika to już było napisane że fatalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

no muszę przyznać, że to uczyniłem (mechaniczne zaślepienie) - EGR pracuje normalnie, błędu nie pokazuje.

pomysł sprawdzony już na 2 silnikach: moim 101 KM oraz kolegi na 80 KM

 

Sam się zastanawiam nad tym czy wyczyścić EGR i zostawić jak jest czy wyczyścić i zaślepić. Czytałem ten watek, ale czytałem też w innych miejscach i pojawiła sie informacja o tym, że silnik 1,5DCI ma jakiś czujnik przepływu powietrza zlokalizowany gdzieś w okolicy EGR. Tym samym zaślepienie niewiele pomoże, bo czujnik wyłapuje brak przepływu powietrza. Wspomniałeś, że przeprowadziłeś tą "operację" również na silniku o mocy 80KM. Jak to wygląda obecnie?

 

No i jeszcze jedno. Temperatura spalania ponoć przy zaślepionym EGR jest wyższa. Czy tak jest faktycznie?

Czy silniki tak wrażliwe wszystko jak 1,5 DCI są w stanie pracować z zaślepionym EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam nad tym czy wyczyścić EGR i zostawić jak jest czy wyczyścić i zaślepić

Najlepiej wyczyścić i zaślepić, wyczyszczony spowoduje, że część elektryczna będzie pracowała bez zacięć.

 

silnik 1,5DCI ma jakiś czujnik przepływu powietrza zlokalizowany gdzieś w okolicy EGR

Jest czujnik ilości i temperatury zassanego powietrza ale egr nie ma wpływu na jego działanie jak i na odwrót.

 

Temperatura spalania ponoć przy zaślepionym EGR jest wyższa. Czy tak jest faktycznie?

Czy silniki tak wrażliwe wszystko jak 1,5 DCI są w stanie pracować z zaślepionym EGR?

Faktycznie temperatura spalania jest wyższa ale według mnie nie ma wpływu na pracę i trwałość silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrałem się wczoraj (dzisiaj złożone) do EGR z zamysłem takim, aby wyczyścić, bo na liczniku jest ponad 180 tyś a nie było to wcześniej robione. Ku mojemu zdziwieniu w środku było całkiem przyzwoicie. Sam zawór był w dobrej kondycji, zanieczyszczeń było naprawdę niewiele i wystarczyło przelać naftą i ruszyć pędzlem żeby wszystko usunąć.

W tej róże, która wychodzi z EGR do kolektora ssącego, było trochę więcej, ale też wszystko usunięte.

 

Zacząłem przyglądać się temu, aby faktycznie zaślepić, ale nasunęły się braki materiałowe. Nie miałem zaślepki i nie próbowałem nawet wycinać z metalu, bo pewnie idealnie nie zrobi się.

 

Ktoś wspomniał, że można obrócić EGR o 120 stopni i będzie faktycznie zaślepiony. I rzeczywiście jest to możliwe.

Na początek należy wykręcić jedną z śrub - iglic

post-2387-0-57141900-1469274777_thumb.jpg

 

Dalej to już prosta sprawa, bo wystarczy wsunąć zawór i przykręcić. Problem w tym, że pozostaje tylko jedna śruba a drugą należy dostosować do istniejących warunków i możliwości.

post-2387-0-44497800-1469274798_thumb.jpg

 

W mojej ocenie, aby takie rozwiązanie miało szanse funkcjonować, to trzeba dorobić kawałek rurki, tak aby w miejscu przykręcenia śruba nie wyginała się od zaworu. Oczywiście wysokość tej tulejki na tyle dopasowana aby nie ograniczała działania śruby, i aby powstrzymywała jej wyginanie.

post-2387-0-34896600-1469274843_thumb.jpg

post-2387-0-61567100-1469274875_thumb.jpg

 

Przy takiej chałupniczej metodzie widać, że zawór jest ślepy

post-2387-0-38314900-1469275004_thumb.jpg

 

Schody zaczynają się przy montażu tego na silniku. Wtyk elektryczny EGR skierowany jest w stronę głowicy i to bardzo blisko, jak podłączy się wtyczkę, to kable będę ze 2 - 3 cm od głowicy. Myślę, że nie wytrzymają tam temperatury i może być kłopot.

 

Czy ktoś rozwiązał ten problem? Bo jeśli tak, to nie trzeba kupować zaślepki, nie trzeba wyciągać EGR - no chyba, że jest zasyfiony. Cały proces odwracania zajmie kilkadziesiąt minut.

 

Mam nadzieję, że fotki i ten krótki opis komuś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś rozwiązał ten problem? Bo jeśli tak, to nie trzeba kupować zaślepki, nie trzeba wyciągać EGR - no chyba, że jest zasyfiony. Cały proces odwracania zajmie kilkadziesiąt minut.

 

Ja tak zrobiłem z obróceniem zaworu o 120 stopni już 2 lata temu.

Do tej pory wszystko działa OK.

tylko że ja nie demontowałem całego układu tak jak to zrobił meszuzel, tylko odkręciłem sam zawór EGR i go obkręciłem o 120 stopni.

Faktycznie przewód elektryczny jest może lekko napięty , ale wszystko pracuje.

A według mnie cała operacja przeróbki zajmie mi nie więcej niż 5 minut, fakt że już wiem jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!