Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dCi zaślepienie EGR


mrarek

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączam do grona osób z zaślepionym EGR-em w silniku 1.5 dci 106 KM. Zaślepiłem sam bez pomocy, korzystając jedynie z dobrych rat na tym forum. Dostęp tak jak pisali poprzednicy fatalny. Kilka uwag: górną śrubę łączącą karbowaną rurkę z kolektorem wydechowym odkręciłem używając klucza nasadowego (13) z przedłużką. Dolną śrubę najlepiej odkręcić używając klucza oczkowego płaskiego o odpowiedniej długości. Długość jest tu bardzo ważna ponieważ przy zbyt krótkim kluczu nie mamy dużo siły do odkręcenia bardzo mocno zakręconej śruby. Przy długim kluczy nie ma ruchu - przeszkadza zabudowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gojgien możesz mi powiedzieć jak się zachowuje silniczek jakieś wrażenia z jazdy po zaślepieniu EGR ( mam taki sam silnik), zastanawiam się nad zaślepieniem , chociaż na razie z silnikiem nic mi się nie dzieje ale czytając forum wszyscy polecają a ty już jesteś po zabiegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem w poście #135, dwie strony wcześniej, silnik "lepiej się zbiera".

Nie zauważyłem efektów ubocznych. Nawet już zapomniałem że mam EGR zaślepiony. Ot po prostu jeździ ale lepiej jak wcześniej.

O spalaniu nie napiszę nic, bo nigdy tego parametru nie śledzę.

Auto zawsze spali tyle ile ma w baku.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym sobie zaślepił tyko nie mam warunków (garaż, zaplecza narzędzi) ,najchętniej bym to komuś zlecił a nawet pomógł .

Mam jeszcze jedno pytanie ponieważ mam taki sam silnik, wiem że to nie ten temat, ale walczę z wibracjami wymieniłem już wszystkie poduszki (górne oryginalne Renault) dolna Hutchinson i dalej wibruje, tylko że teraz wibruje podłokietnik i siedzenie.

Doradzono mi, że to może być łącznik elastyczny wydechu ten z przodu (tylko ja nie mam siatkowej rury tylko na łączeniu są kołnierze w który wchodzi elastyczny pierścień + 2 sprężynki ) może masz tak samo ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam wibracji jak na razie, a co tam siedzi pod spodem to też trudno mi teraz napisać, nie posiadam kanału. Dopiero przy następnej wymianie oleju mogę to sprawdzić.

Nie masz tych wibracji z dwumasy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa raczej nie tylko drży na wolnych obrotach i czasem czuje spaliny w samochodzie

Robiłem test na dwumase rozpędzasz się do 100 km wrzucasz 6 i pedał do dechy - jak się zbiera i nie tłucze to dwumasa jest ok

Szwagrowi w serwisie Alfy tak polecili ( w każdym aucie tak można sprawdzić) i się zgadzało test przed wymiana dwumasy tłukło po wymianie cisza

Stawiam na ten łącznik elastyczny zakupie łącznik i sprężynki zobaczymy to już nie wiem co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jestem po zabiegu zaślepienia swojego zaworu. Na początek zaznaczam że, nie jestem zwolennikiem pisania na forach, jednak trauma jaką przeżyłem przy próbie montażu tego badziewia zmusiły mnie do napisania kilku słów. Zacznijmy od początku. Pełni szczęścia po lekturze tego forum, że znalazłem rozwiązanie mojego problemu z tym nieszczęsnym eko-terrorystą, zakupiłem u kolegi z tafmetu zaślepkę razem z nową opaską zaciskową. Następnego dnia miałem już towar w swoich rękach (bardzo szybki czas realizacji) i mogłem przystąpić do ostatecznej potyczki z moim egr-em. Zaślepka faktycznie wykonana bardzo starannie, po usadowieniu jej na swoim miejscu przystąpiłem do montażu opaski zaciskowej. I tutaj czar prysł. Sprzedający chyba nigdy jej nie montował bo w innym przypadku nie pisałby takich bzdur w opisie towaru. Montaż opaski przy zastosowaniu jego zaślepki jest niewykonalny. Naturalnie opaska jest przystosowana do zaciśnięcia na ciasno jedynie samej rurki do kolana - w innym przypadku nastąpiłyby nieszczelność i przedmuchy układu. Pierdoły jakie pisze kolega, że zaślepka jest przystosowana do schowania w wytłoczeniu kolanka może wciskać małym dzieciom. Drogi kolego w kolanku nie ma żadnego przetłoczenia, a rurka idealnie całą powierzchnia przylega do zaworu. Pasowanie musi być ciasne i dokładne, a każde takie przetłoczenie powodowałoby przedostawanie się spaliny poza układ. Po dokładnym wymierzeniu mogę stwierdzić iż istnieje możliwość zastosowania kołnierza którego grubość nie przekracza 0,5mm. O tyle można poszerzyć grubość łączenia rurki z zaworem aby można zacisną oryginalną opaską zaciskową.

Drogi kolego proszę poważniej traktować swoich przyszłych klientów. <czerwona> <czerwona> <czerwona>

PS. W moim przypadku zakończyło się to koniecznością zakupu nowej rurki i wykonaniem u znajomego tokarza nowej zaślepki o zacznie cieńszym kołnierzu. Jeszcze na koniec chciałbym rozwiać wątpliwość kolegi: temperatura topnienia aluminium to 660,4 °C - bez obaw zaślepka na pewno nie stopnieje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj alex_jj4,

 

jaki masz silnik? Przeczytałeś dokładnie opis na aukcji? Chyba nie...

Zaślepka pasuje tylko do obudowy zaworu o numerze: 140780 oraz 255366 (to jest ta sama obudowa tylko dwa różne numery). W tym połączeniu kolanko ma wybranie, w które wchodzi właśnie zaślepka. Zaślepkę opracowałem razem z kolegą-mechanikiem, który pracuje w serwisie Renault i dorabia sobie po godzinach. Montowana była już w kilku samochodach. Sprzedałem już ponad 50 sztuk i jesteś pierwszą osobą, która miała problem z montażem. Jeśli chcesz mi zrobić anty reklamę lub skumałeś się z konkurencją, która notorycznie kopiuje ode mnie zaślepki, to źle trafiłeś.

Jeszcze na koniec chciałbym rozwiać wątpliwość kolegi: temperatura topnienia aluminium to 660,4 °C - bez obaw zaślepka na pewno nie stopnieje.

Tu nie chodzi o fakt, że aluminium stopnieje. Wtedy nawet większy kołnierz nie miałby sensu. Temperatura plastyczności jest dużo niższa (około 0.4 - 0.6 temp. topnienia), do tego dochodzi ciśnienie gazów wylotowych. Miałem kiedyś telefon od klienta, który kupił nieudolnie skopiowaną ode mnie zaślepkę i wdmuchało mu ją w obudowę. Ani ją wyjąć, ani wydłubać, porażka...

Edytowane przez tafmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Panowie a kto mi powie, co i jak z tym EGR do Meganki II 1,9 dCi 88 kW F9Q800. Na allegro znalazłem zaślepkę, którą wstawia się w połowie długości EGR`a, między częścią z elektroniką, a mechaniką. Coś trzeba podcinać, no i najważniejsze, jak rozmontować kołnierz między częścią elektroniczną, a mechaniczną?.

Wymienione świece, turbo po regeneracji, nowy oryginalny przepływomierz a mocy jak nie ma, tak nie ma.

Pozdrawiam <<<Szycha>>>

Ps: Proszę o wyczerpującą odpowiedź na nurtujące mnie pytania i o ile to możliwe jakieś foto.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie na aukcji jest zdjęcie z komentarzem co należy zrobić podczas montażu. Otrzymałem go od kolegi z Francji, tekst jest po angielsku, ale już chyba mało jest osób, które tego języka nie znają.

aukcja

 

opis:

cięcie - nieregulaminowe zdjęcie

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!