Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

za poduszką pasażera jest pusto

ale już patrząc od spodu schowka nie jest pusto mam go znalazłem i nie ma + na pomarańczowych więc zostaje wymiana czy coś jeszcze da się zrobić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, trzeba sprawdzić bo aby na sprężarkę poszło napięcie właczające - sterownik musi otrzymać kilka informacji i jeżeli będą spełnione wszystkie warunki to wtedy zadziała.

A warunki to:

1.Uruchomiony silnik i zgoda od komp wtrysku na włączenie. (dwa przewody połączone z komputer wtrysku)

2.włączony wentylator dmuchawy np.I bieg.(z silnika dmuchawy jednym przewodem)

3.wcisnięty przycisk AC. (jeden przewód z panelu sterowania)

4.informacjia z czujnika ciśnienia że jest czynnik.(trzy przewody z czujnika ciśnienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Uruchomiony silnik i zgoda od komp wtrysku na włączenie. (dwa przewody połączone z komputer wtrysku)silnik uruchomiony a komp wtrysku jak sprawdzić czy włącza ?

2.włączony wentylator dmuchawy np.I bieg.(z silnika dmuchawy jednym przewodem)włączony

3.wciśnięty przycisk AC. (jeden przewód z panelu sterowania)wciśnięty

4.informacja z czujnika ciśnienia że jest czynnik.(trzy przewody z czujnika ciśnienia)

Najlepiej powiedz jakie ma być napięcie na którym z poszczególnych pinów pamiętam tylko że na żółtych był +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu już zaczynają się schody .Bo jakie gdzie powinno być napięcie to już nie pamiętam a samochód został niedawno zmieniony na ESPACE

Na rysunku jaki wkleiłem masz rozpiskę podłączenia (po niemiecku musisz sobie przetłumaczyć)

Z tego co pamiętam to zgoda komputera to - masa.

Praca wentylatora to ok 12V plus.

Czujnik ciśnienia to napięcie jest zmienne (zasilanie czujnika to 5V a wyjście musi być między 1,5Va 3V).

Włączenie AC to będzie albo plus 12V albo -12V to akutat łatwo sprawdzić -przyłożyć miernik i albo pojawi się napięcie albo nie.

 

PS.Nie chodzi o to aby pomierzyć napięcia.Bo jeszcze trzeba wiedzieć co jest na danym przewodzie "plus" czy "minus".Jeżeli przejdzie to znalazłem rozpiskę.

Pisz na forum to inni też pomogą.

STEROWNIK KLIMATYZACJI - rozpiska.doc

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Co może być powodem braku zgoda od komp wtrysku na włączenie klimatyzacji. Borykam się z dokładnie takim samum problemem jak założyciel wątku. Wszystkie dotychczasowe porady przetestowałem i wygląda na to że po włączeniu klimatyzacji układ nie dostaje zgody. Czy program DDT 2000 mógł by być pomocny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik ciśnienia masz podpięty do komputera wtrysku?

 

Dodano: 28 lip 2012 - 19:35

Pawel PL chyba znalazłem schemat do twojego komputera silnika (Kangoo).

47- zapytanie o klimę

55- zgoda na uruchomienie klimy

419- sterownik klimy

238 - przekaźnik wtrysku

234 - przekaźnik wiatrak II bieg

700 - przekaźnik wiatrak I bieg

wtrysk F8Q.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel dzięki za fatygę :) problem rozwiązałem za pomocą przycisku który podaje masę na pin 21 (zgodę) i sobie włączam kiedy włączam klimę wszystko jest jak należy a z ciekawości jak macie np trzymacie gaz na 2000 i do ilu wam spadnie lub gaz na 3000 i do ilu spadnie bo nie wiem czy mi się nie przyciera sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie po krótkim urlopie

czujnik ciśnienia mam podpięty do komputera wtrysku (zaraz za prawym reflektorem ) natomiast przewód od sprężarki w kostce pod przekaźnikami rozdziela się na dwa pomarańczowe i przy włączonym silniku oraz klimatyzacji wykazuje brak napięcia a dokładniej w granicach 0,01V. posiadam sterownik klimatyzacji za schowkiem. udało mi się uruchomić ddt 2000 i program odziwo twierdzi że moduł klimatyzacji to BAC X65 według wujka googla to moduł od clio a ja powinienem posiadać X64, ponadto program twierdzi że nie znajduje żadnych błędów. według kolegów powinienem się bardziej skupić na szukaniu przerwy w okablowaniu czy raczej diagnostyce modułu klimatyzacji ???

 

Dodano: 03 sie 2012 - 20:37

z tego co wyczytałem nie jest to za dobry pomysł ominięcia problemu. jeśli wszystko działa poprawnie komputer w momencie włączenia klimy zwiększa dawkę mieszanki żeby zbilansować zwiększone obciążenie. W przypadku obejścia tematu na 'krótko' komputer głupieje ponieważ nie dostaje informacji o powodzie zwiększenia obciążenia. na biegu jałowym nie gaśnie ci silnik ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie

 

Udało mi się wreszcie znaleźć kompetentnego diagnostyka, niestety tylko diagnostyka. po przekopaniu wszystkiego co się dało okazało się że:

moduł klimatyzacji działa poprawnie tj. odczytuje ciśnie układu,

sprężarka włączana programowo działa ok

niestety komputer twierdzi że jest 0 ciśnienia w układzie

dodatkowo okazało się że czujnik temperatury parownika wskazuje -0.5 stopni

 

i teraz pytanie do kolegów czy jest jakiś konkretny przewód przekazujący informację o ciśnieniu z modułu do komp. oraz czy wymiana czujnika temperatury skraplacza wiąże się z rozszczelnieniem klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!