Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

za poduszką pasażera jest pusto

ale już patrząc od spodu schowka nie jest pusto mam go znalazłem i nie ma + na pomarańczowych więc zostaje wymiana czy coś jeszcze da się zrobić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie, trzeba sprawdzić bo aby na sprężarkę poszło napięcie właczające - sterownik musi otrzymać kilka informacji i jeżeli będą spełnione wszystkie warunki to wtedy zadziała.

A warunki to:

1.Uruchomiony silnik i zgoda od komp wtrysku na włączenie. (dwa przewody połączone z komputer wtrysku)

2.włączony wentylator dmuchawy np.I bieg.(z silnika dmuchawy jednym przewodem)

3.wcisnięty przycisk AC. (jeden przewód z panelu sterowania)

4.informacjia z czujnika ciśnienia że jest czynnik.(trzy przewody z czujnika ciśnienia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Uruchomiony silnik i zgoda od komp wtrysku na włączenie. (dwa przewody połączone z komputer wtrysku)silnik uruchomiony a komp wtrysku jak sprawdzić czy włącza ?

2.włączony wentylator dmuchawy np.I bieg.(z silnika dmuchawy jednym przewodem)włączony

3.wciśnięty przycisk AC. (jeden przewód z panelu sterowania)wciśnięty

4.informacja z czujnika ciśnienia że jest czynnik.(trzy przewody z czujnika ciśnienia)

Najlepiej powiedz jakie ma być napięcie na którym z poszczególnych pinów pamiętam tylko że na żółtych był +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu już zaczynają się schody .Bo jakie gdzie powinno być napięcie to już nie pamiętam a samochód został niedawno zmieniony na ESPACE

Na rysunku jaki wkleiłem masz rozpiskę podłączenia (po niemiecku musisz sobie przetłumaczyć)

Z tego co pamiętam to zgoda komputera to - masa.

Praca wentylatora to ok 12V plus.

Czujnik ciśnienia to napięcie jest zmienne (zasilanie czujnika to 5V a wyjście musi być między 1,5Va 3V).

Włączenie AC to będzie albo plus 12V albo -12V to akutat łatwo sprawdzić -przyłożyć miernik i albo pojawi się napięcie albo nie.

 

PS.Nie chodzi o to aby pomierzyć napięcia.Bo jeszcze trzeba wiedzieć co jest na danym przewodzie "plus" czy "minus".Jeżeli przejdzie to znalazłem rozpiskę.

Pisz na forum to inni też pomogą.

STEROWNIK KLIMATYZACJI - rozpiska.doc

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Co może być powodem braku zgoda od komp wtrysku na włączenie klimatyzacji. Borykam się z dokładnie takim samum problemem jak założyciel wątku. Wszystkie dotychczasowe porady przetestowałem i wygląda na to że po włączeniu klimatyzacji układ nie dostaje zgody. Czy program DDT 2000 mógł by być pomocny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czujnik ciśnienia masz podpięty do komputera wtrysku?

 

Dodano: 28 lip 2012 - 19:35

Pawel PL chyba znalazłem schemat do twojego komputera silnika (Kangoo).

47- zapytanie o klimę

55- zgoda na uruchomienie klimy

419- sterownik klimy

238 - przekaźnik wtrysku

234 - przekaźnik wiatrak II bieg

700 - przekaźnik wiatrak I bieg

wtrysk F8Q.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel dzięki za fatygę :) problem rozwiązałem za pomocą przycisku który podaje masę na pin 21 (zgodę) i sobie włączam kiedy włączam klimę wszystko jest jak należy a z ciekawości jak macie np trzymacie gaz na 2000 i do ilu wam spadnie lub gaz na 3000 i do ilu spadnie bo nie wiem czy mi się nie przyciera sprężarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie po krótkim urlopie

czujnik ciśnienia mam podpięty do komputera wtrysku (zaraz za prawym reflektorem ) natomiast przewód od sprężarki w kostce pod przekaźnikami rozdziela się na dwa pomarańczowe i przy włączonym silniku oraz klimatyzacji wykazuje brak napięcia a dokładniej w granicach 0,01V. posiadam sterownik klimatyzacji za schowkiem. udało mi się uruchomić ddt 2000 i program odziwo twierdzi że moduł klimatyzacji to BAC X65 według wujka googla to moduł od clio a ja powinienem posiadać X64, ponadto program twierdzi że nie znajduje żadnych błędów. według kolegów powinienem się bardziej skupić na szukaniu przerwy w okablowaniu czy raczej diagnostyce modułu klimatyzacji ???

 

Dodano: 03 sie 2012 - 20:37

z tego co wyczytałem nie jest to za dobry pomysł ominięcia problemu. jeśli wszystko działa poprawnie komputer w momencie włączenia klimy zwiększa dawkę mieszanki żeby zbilansować zwiększone obciążenie. W przypadku obejścia tematu na 'krótko' komputer głupieje ponieważ nie dostaje informacji o powodzie zwiększenia obciążenia. na biegu jałowym nie gaśnie ci silnik ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie

 

Udało mi się wreszcie znaleźć kompetentnego diagnostyka, niestety tylko diagnostyka. po przekopaniu wszystkiego co się dało okazało się że:

moduł klimatyzacji działa poprawnie tj. odczytuje ciśnie układu,

sprężarka włączana programowo działa ok

niestety komputer twierdzi że jest 0 ciśnienia w układzie

dodatkowo okazało się że czujnik temperatury parownika wskazuje -0.5 stopni

 

i teraz pytanie do kolegów czy jest jakiś konkretny przewód przekazujący informację o ciśnieniu z modułu do komp. oraz czy wymiana czujnika temperatury skraplacza wiąże się z rozszczelnieniem klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!