Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W tym modelu czujnik ciśnienia podłączany był albo do komputera wtrysku (nie ma wtedy sterownika klimatyzacji) albo do sterownika klimatyzacji i komputer wtedy nie widzi ciśnienia ,dostaje tylko informację o włączeniu klimy i podnosi obroty.Ja w swojej miałem sterownik i nie było żadnego problemu z obrotami po włączeniu klimy.

Czujnik temperatury skraplacza jest wciskany w obudowę od strony kabiny (w podszybiu pod maską)

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ten czujnik zdemontować muszę wymontować parownik wraz obudową ??? Powiem szczerze że starałem się znaleźć info na ten temat ale albo jest dość rzadkie ustrojstwo albo coś źle szukam udało mi się jedynie znaleźć jeden schemat z pięknym rysunkiem tegoż czujnika i z adnotacją że w nie we wszystkich układach występuje :-( i tyle. Pobrałem również Dialogys i nic. masz może Nel rysunek techniczny gdzie i jak się z tym obchodzić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że na tyle już się bawiłem moją renówką że wiem że po rozebraniu jakiegoś elementu okazywało się że można było to naprawić znacznie proście i szybciej jak by się wcześniej przeanalizowało schemat :notacrook:. dlatego poprosiłem o schemat (za który bardzo dziękuję) żeby najpierw zobaczyć a potem rozkręcać. co do parownika i jego demontażu. czytałem sporo na temat naprawy nieszczęsnej klapki recyrkulacji (którą też muszę naprawić) i tam jasno było postawione ze bez rozszczelnienia klimatyzacji się nie uda, stąd moje pytanie czy uda mi się wymienić ten czujnik bez demontażu parownika co wiąże się z oczywistymi problemami oraz kosztami. z tego co widzę na rysunku to czujnika raczej nie wyciągnę bez rozszczelnienia parownika. Jeśli się mylę to wyprowadź mnie proszę z błędu. wiesz może jaką oporność powinien mieć czujnik. planuję kupić czujnik na szrocie i chciał bym go przed zakupem sprawdzić.

Edytowane przez robert.deresz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdz czy posiadasz ten czujnik .Jeżeli go masz to wyciąga się go przez obrót o pół obrotu i wyciąga .Jeżeli chodzi o oporność to jest ona zmienna zależna od temperatury.Jeżeli go masz i masz z nim problem to możesz go wyrzucić a w jego miejsce wstawić zwykły opornik (muszę tylko poszukać o jakiej wartości).Jest on zbędny i dlatego był montowany sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem jest to opornik o zmiennej opornośći zależnej od temperatury.Poniżej 13kiloomów wyłącza klimę .Ja zamiast niego miałem zamontowany zwykły opornik 5,7kilooma.Prawidłowa oporność dobrej sondy powinna być 6,2kilooma w temperaturze 20 stopni.

 

Nadal nie dałeś odpowiedzi czy u ciebie ta sonda jest.

post-3001-0-53622100-1345880361_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewności co do posiadania sondy nie mam. diagnostyka komputerem wykazała jej obecność - podaje parametr -0,5C. wszystko inne raczej zostało wyeliminowane. zakładam że jeśli posiadam a posiadam moduł klimatyzacji ( co nie jest standardem ) to i sonda jest prawdopodobna. dlatego chcę sprawdzić optycznie poprzez demontaż podzespołu na przesłanym przez ciebie schemacie. próbowałem tam wsadzić łapę ale niestety miejsca tam jest dla trzylatka. zastanawiam się że skoro za twoją radą porzuciłem plan ewentualnej wymiany sondy a jedynie zastąpienia jej opornikiem to czy jest może możliwość dobrania się do kabli tej sondy w bardziej dostępnym miejscu - moduł klimatyzacji/komputer/kostka pod bezpiecznikami ???

Edytowane przez robert.deresz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kolejna porażka :-(. rozebrałem podszybie i niestety czujnika brak. cała wiązka z kabiny kończy się wtyczką ( w załączeniu ). rozebrałem to coś do czego dochodzą kable to jakiś dziwny układ, jest trochę podrdzewiały ale nie przerdzewiały. zaskoczyło mnie że tyle kabli prowadzi do nożna by rzec donikąd ..... sprawdziłem wiązkę nie wykazuje oznak przeróbek ani odciętych kabli. na obudowie nie znalazłem otworu po czujniku.

post-46903-0-92217600-1346107608_thumb.jpg

post-46903-0-17719400-1346107625_thumb.jpg

Edytowane przez robert.deresz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel nie odbieraj tego że jestem uparty raczej coraz bardziej zdeterminowany :notacrook: zwiódł mnie ten odczyt z komputera ... jak sądzisz problem noże leżeć w tym czymś z zdjęcia ?? chyba że masz jakąś propozycję ???

 

Będę bardzo wdzięczny za każdą radę.

 

ps. a tak z ciekawości co to w ogóle jest za podzespół ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na zdjęciu to zespół oporników dmuchawy - dzięki temu urządzeniu masz biegi dmuchawy (1-4) .Ten zielony przewód we wtyczce to przewód sondy.Wyjmij to urządzenie i sprawdź jeżeli pin od tego przewód nie jest do niczego podłączony to nie masz sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od tego że sprawdź gdzie masz podłączony czujnik ciśnienia czy do komputera wtrysku czy do sterownika.

Jeżeli do komputera wtrysku to powinien być podłączony do pinów 18 ,82 , 83 .Odczyt ciśnienia nie jest przekazywany pomiędzy sterownikiem a komputerem .Więc jeżeli piszesz że na diagnostyce wyszło że sterownik widzi ciśnienie a komputer nie to oznaczało by że czujnik jest podłączony jest pod sterownik.

Do komputera wtrysku idą dwa przewody jeden do pinu 23 - jest to zapytanie czy można uruchomić sprężarkę i drugi do pin 10 zgoda na uruchomienie sprężarki(odepnij go od komputera i podepnij pod masę i sprawdź czy uruchomi się sprężarka.

Sondą parownika sobie głowy nie zawracaj bo nie ma jej fabrycznie.Więc klima musi bez niej pracować.

Parę postów wcześniej wstawiłem rozpiskę przewodów do sterownika ściągnij ją sobie.Użyj miernik i posprawdzaj po kolei:

sprawdzaj tylko na pinach przy sterowniku.

pin 7 i 3 12v po stacyjce pozycja I

pin 7 i 30 12v po stacyjce pozycja II

pin 7 i 16 jeżeli pracuje dmuchawa 1b(bieg)3.20V, 2b 4.86V 3b 7.05V 4b 10.45V

pin 7 i 6 9V po włączeniu przycisku AC.

pin 22 podać masę - zgoda komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!