Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jetem posiadaczem Megi IIph II 1,9 dci 2006r (climatronic). Po pszeszukaniu forum niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc postanowiłem założyćnowy temat.Problem polega na tym iż zaraz po uruchomieniu silnika (nawet zimnego) załącza się wentylator chłodnicy. Dodam iż wskazania temp. są prawidłowe, auto było diagnozowane Clipem i nie pokazao żadnych błedów. Z informacji zaczerpniętych z tego forum problem powinien leżeć w czujniku temperatury cieczy, choć znajomy powiedział mi że może to być też czyjnik klimatyzacji. Klimatyzacja chodzi bez problemu. Koledzy podpowiedzcie co to za licho ???

Ps. bo przecież gdyby któryś z tych czujników był uszkodzony to program diagnostyczny powinien pokzać jakiś błąd ( a może się mylę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury do wymiany na 98%. Daje sygnał ciągle na komputer o wysokiej temp cieczy w układzie chłodzenia, dletego wentylator ciągle pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi IIph II 1,9 dci 2006r (climatronic)

Zaraz po rozruchu zimnego silnika wyłącz klimę i sprawdź czy wentylator się zatrzyma. Jeśli tak to wszystko jest OK. To właśnie włączony klimatronik na AUTO, a nawet i na recznych ustawieniach, zmusza wentylator do pracy na mniejszej szybkości ale i tak przy tym nieźle wieje. Najlepiej zatrzymać wentylator dmuchawy, przez kilkakrotne naciśnięcie lewej strony prawego przycisku pod wyświetlaczem klimy, tak by nadmuch do środka zatrzymać. Klima wówczas powinna zostać automatyczne wyłączona, a w związku z tym i wentylator na zespole chłodnic nie ma potrzeby by pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje sygnał ciągle na komputer o wysokiej temp cieczy w układzie chłodzenia

 

Tylko że na clpie (programie diagnostycznym) wartość jaka została sczytana to 85 stopni (to w trakcie sprawdzania na rozgrzanym silniku), czy to jest już parametr aby załączyć wentylator ?. A nie sądzicie że jeżeli jest "walnięty" ten czujnik to powinien wyjść na CLIPIE jakiś błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po rozruchu zimnego silnika wyłącz klimę

 

Koledzy ja nie chcę dyskutować bo raczej jestem "laikiem" w tym temacie. Kolega gojgien napisał - "wyłącz klimę", i tu mam problem ze zrozumieniem bo po uruchomieniu silnika ja wcale nie mam załączonej klimy więc jak mam ją wyłączyć skoro na wyświetlaczu nie pokazuje mi że chodzi ???. Czy mam to rozumieć że ona się załączyła automatycznie ale na wyświetlaczu nie mam potwierdzenia jej pracy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja nie chcę dyskutować bo raczej jestem "laikiem" w tym temacie

Tu masz rację, dyskusja nic nie daje, tak samo jak zwalanie winy za pracujący wentylator na chłodnicach pod maską, tylko na niewłaściwe działanie czujników. By uniknąć przekopywania się przez przypuszczalne problemy z układem chłodzenia łatwiej i taniej chyba spróbować postąpić według opisanego wyżej sposobu. To działanie wymusi wyłączenie klimy jeśli jest włączona, a przy klimatroniku to normalne, że wie lepiej od kierowcy kiedy jest i ma być włączona i robi po swojemu. Jak zatrzymasz nawiew do środka to klima jeśli jest włączona przestanie działać a tym samym 1 bieg wentylatora pod maską zostanie wyłączony, bo po rozruchu silnik jeszcze zimny.

Jeśli tak się stanie to nie masz podstaw by się martwić to działanie jakie teraz masz jest prawidłowe.

No chyba, że zamiast tych kilku kliknięć w przycisk na panelu klimy, chcesz nadal problem na monitorze rozwiązywać.... To już niestety musisz innego dyskutanta w temat przyciągnąć.

Ja poczekam na relację efektów po operacji jaką poleciłem...

To pozwoli ukierunkować, gdzie leży przyczyna i czy ogólnie jest się czym martwić...

dodano

Chciało mi się, to poszedłem i obfociłem

Tak to wygląda w moim sceniolu drugim:

Silnik włączony temperatura silnika minimalna, jak po 30 godzinach postoju

03052012173800x6.jpg

Temperatura na zewnątrz, tu to co w garażu:

03052012174800x6.jpg

Pomimo że klima ustawiona 1 stopień niżej to jest włączona i WENTYLATOR POD MASKĄ NA CHŁODNICACH PRACUJE

(musisz na słowo uwierzyć, bo nie fotografowałem tego)

03052012175800x6.jpg

Po ręcznym przestawieniu siły nadmuchu do kabiny, klima nadal pracuje, potwierdza to nadal wyświetlone AC, a także wentylator pod maską:

03052012176800x6.jpg

Klikając dalej w przycisk oznaczony strzałką na poprzedniej fotce, doprowadzamy do takiego stanu:

03052012177800x6.jpg

Mamy to, do czego Cię namawiam, silnik pracuje klima sie wyłączyła z powodu braku nawiewu do kabiny, znika AC z wyświetlacza i WENTYLATOR POD MASKĄ PRZESTAJE SIĘ KRĘCIĆ

03052012180800x6.jpg

Klikając ponownie w AUTO wszystko wraca do poprzedniego stanu, klima pracuje, nadmuch podaje chłodne powietrze do kabiny i WENTYLATOR POD MASKĄ STARTUJE NA 1 BIEGU.

W tym ustawieniu wyłączyłem silnik i wiem, że jutro po rozruchu klima bedzie znowu automatycznie działać, bez jej dotykania. Jedynie temperaturę sobie skoryguję według potrzeb.

Zajęło to moment, a właściwie 1 minutę, widoczne na wyświetlaczu.

03052012178800x6.jpg

Polecam przeprowadzić tą próbę, choćby tylko po to, by udowodnić, że chce Ci się równie mocno sobie pomóc jak mnie się chciało....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, wybaczcie że dopiero teraz piszę co działo się dalej z moim problemem ale niedawno udało mi się go "zlokalizować". Tak naprawdę to wyjazd na wakacje zmobilizował mnie do szukania przyczyny. Problemem okazała się zaśniedziała kostka na presostacie, po oczyszczeniu i zabezpieczeniu jej wentylator nie załączał się (byłem szczęśliwy) ale za to przestała działać klima. Rozwiązaniem problemu klimy okazało się podpięcie pod clipa i wykasowaniu błędu który pojawił się w momencie wypięcia w/w kostki. W chwili obecnej wszystko działa jak należy, trasa nad Bałtyk (800 km) w obie strony nie pokazała jakichkolwiek nieprawidłowości. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów, dziękuję za odpowiedzi. Szczególne podziękowania dla kolegi Gojgiena za obszerną odpowiedź, również za tę na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

piszę akurat w tym wątku, bo nie moge znaleźć podobnego dotyczącego Scenica II ph II. Objawy mam podobne od kilku dni, tzn. wentylator chłodnicy uruchamia sie od razu po uruchomieniu silnika (nawet zimnego) na wysokich obrotach aż wszystko lekko wibruje. Dodatkowo klimatyzacja przestała działać, choć wydaje mi się, że sprężarka się włącza. Próbowałem znależć co może być nie tak w skrzynce bezpieczników pod ECU ale tam nie ma żadnych przekaźników biegów wentylatora. Niektórzy piszą, że to może być wina czujnika temperatury płynu chłodzącego ale ten pokazuje prawidłową temperaturę na desce rozdzielczej. Nie wiem czy to wina może presostatu? Takie wyczytałem sugestie.

Czy podpięcie pod CLIP-a wykaże co szwankuje? A jeśli CLIP nic nie pokaże?

Porady gojgiena na nic: wentylator zasuwa zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji... Klawiszologia nie pomaga.

Jakieś sugestie?

Nie interesuje mnie wizyta w autoryzowanym serwisie - nie lubię być "okradany" przez naliczanie horrendalnych sum za wątpliwą jakość obsługi...

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porady gojgiena na nic: wentylator zasuwa zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji..

Na mój rozum to wynika z tego, że przyczyną nie jest klimatyzacja, co opisanymi wcześniej doświadczeniami miało być udowodnione. Skoro u Ciebie takie klikanie w przyciski wentylatora nie zatrzymało to szukaj przyczyny poza klimą czyli najprawdopodobniej z czujnikach płynu, które wentylatorem sterują. Niekoniecznie to te same co wysyłają sygnał do wskaźnika w wyświetlaczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenicu II jest jeden czujnik temperatury, dwupinowy. Podaje informację do komputera wtrysku a ten z kolei steruje wiatrakiem i pokazuje temp. na blacie. Obstawiam, ze jak temperatura na wyświetlaczu jest prawidłowa to czujnik jest sprawny.

Proponowałbym zdjąć wtyczkę z presostatu, może on pokazuje zbyt wysokie ciśnienie i załącza wentylator na najwyższyb biegu. Presostat jest za zderzakiem na dole przy skraplaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!