Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check injection 1,5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego komunikatu i nie natrafiłem na podobne objawy jak u mnie (1.5 dCi 101 km, 153 000).

 

Pojawił się komunikat "check injection" oraz "service", lecz w pracy silnika nie zauważyłem żadnych różnic. Będę jednak obserwował, dzisiaj przejechałem tylko kilka kilometrów z tym komunikatem.

 

Problemy z prawdopodobnie układem zasilania jednak były już wcześniej.

Objawy to:

a) Dość długo kręci po długim postoju (rano), jednak odpala za pierwszym razem. Po krótkim postoju pali na dotyk . Z tego co się zdążyłem zorientować to może to być problem z zaworkiem zwrotnym przy pompie.

b ) Kilka razy w ciągu dwóch miesięcy, po odpaleniu rano, po ok. 2 sekundach zgasł, ponowne uruchomienie troszkę utrudnione (pierwszy ponowy start - kręci, nie odpala, za drugim razem już tak (także tu podejrzewam cofanie się paliwa).

c) Podczas jazdy, zazwyczaj po wciśnięciu sprzęgła i hamulca (tzn. takie odnoszę wrażenie) silnik gaśnie, zapala się kontrolka "stop", jednak nie ma problemu z ponownym odpaleniem, auto jedzie normalnie.

 

Być może nie wszystkie te problemy są powiązane z komunikatem, chciałem opisać wszystko jak najszerzej.

Niedawno byłem na komputerze, jedyny błąd wtedy zdiagnozowany to napinacz pasa (kostka pod fotelem).

Wtryskiwacze podobno wszystkie były już regenerowane przez poprzedniego właściciela, jednak wiadomo jak to jest z takimi zapewnieniami. Mam rachunki za 2.

 

Może ktoś polecić uczciwego i znającego się na tych silnikach mechanika w Poznaniu?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez graav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Dość długo kręci po długim postoju (rano), jednak odpala za pierwszym razem. Po krótkim postoju pali na dotyk . Z tego co się zdążyłem zorientować to może to być problem z zaworkiem zwrotnym przy pompie.
też miałem identyczne objawy. założyłem zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą na silniku. myślałem, że to wina po stronie paliwa. nie pomogło.

parę kumatych osób mówiło, że to wysiadający rozrusznik. zregenerowałem i pali od strzała.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam,

auto: Megane II, 1.5dci, 80KM, 2003 r. Pewnego poranka w drodze do pracy zapalił się komunikat check injection. Skutkiem było zwiększone spalanie i trudny rozruch silnika po dłuższym postoju. Test komputerem wykazał błąd: 4 cylinder parametry minimalne. Następnie autko trafiło do warsztatu gdzie zrobiono test przelewowy, wyjęto, sprawdzono i wyczyszczono wtryskiwacze. Po tej operacji błąd udało się wykasować i wszystko wróciło do normy. Spalanie ok, uruchomienie rano bez żadnego problemu. Sielanka trwała tylko tydzień. Rano w drodze znowu wyświetliło check injection i dawne objawy wróciły. Znowu ciężko odpala jak zimny, potem po krótkim postoju odpala od pierwszego ale np. rano jest problem i boje się, że któregoś pięknego poranka nie odpali wcale. Pomocy!!!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa powinieneś mierzyć raczej ilością przebytych kkm niż rokiem wymiany.

o ile to nie opiłki w paliwie, to może jakieś podejrzane paliwo?

 

BTW - świece żarowe kiedy zmieniane?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolej trochę oleju 2T do paliwa (w proporcji 200-300 ml/bak) i wyjeździj to paliwo. nic się silnikowi nie stanie, a może zobaczyć nawet jak lekko i elastycznie pracuje :)

 

może to być 2T "czerwony" ORLEN semisyntetyk, nie MIXOL

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wlej, bo jak coś będzie w paliwie (ale nie mechanicznego) to pompa i silnik nie uszkodzą się.

czemu było dobrze? nie wiem co to znaczy "4 cylinder parametry minimalne". sprawdzał to CLIPem?

olej 2T w paliwie nie zaszkodzi (ja leję od ok. 4 lat do każdego tankowania), a jeśli to wina paliwa, to powinien pomóc.

paliwo z "dodatkiem" wody powoduje najzwyczajniej korozję elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak ciężko palił w zimie (ale wykluczyłem na 100% paliwo, wtryskiwacze, świece, zapowietrzenie układu, czujniki) to winowajcą okazał się rozrusznik. po regeneracji palił od strzała.

zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy. być może ktoś coś jeszcze dopisze, co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!