Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check injection 1,5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące tego komunikatu i nie natrafiłem na podobne objawy jak u mnie (1.5 dCi 101 km, 153 000).

 

Pojawił się komunikat "check injection" oraz "service", lecz w pracy silnika nie zauważyłem żadnych różnic. Będę jednak obserwował, dzisiaj przejechałem tylko kilka kilometrów z tym komunikatem.

 

Problemy z prawdopodobnie układem zasilania jednak były już wcześniej.

Objawy to:

a) Dość długo kręci po długim postoju (rano), jednak odpala za pierwszym razem. Po krótkim postoju pali na dotyk . Z tego co się zdążyłem zorientować to może to być problem z zaworkiem zwrotnym przy pompie.

b ) Kilka razy w ciągu dwóch miesięcy, po odpaleniu rano, po ok. 2 sekundach zgasł, ponowne uruchomienie troszkę utrudnione (pierwszy ponowy start - kręci, nie odpala, za drugim razem już tak (także tu podejrzewam cofanie się paliwa).

c) Podczas jazdy, zazwyczaj po wciśnięciu sprzęgła i hamulca (tzn. takie odnoszę wrażenie) silnik gaśnie, zapala się kontrolka "stop", jednak nie ma problemu z ponownym odpaleniem, auto jedzie normalnie.

 

Być może nie wszystkie te problemy są powiązane z komunikatem, chciałem opisać wszystko jak najszerzej.

Niedawno byłem na komputerze, jedyny błąd wtedy zdiagnozowany to napinacz pasa (kostka pod fotelem).

Wtryskiwacze podobno wszystkie były już regenerowane przez poprzedniego właściciela, jednak wiadomo jak to jest z takimi zapewnieniami. Mam rachunki za 2.

 

Może ktoś polecić uczciwego i znającego się na tych silnikach mechanika w Poznaniu?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez graav
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Dość długo kręci po długim postoju (rano), jednak odpala za pierwszym razem. Po krótkim postoju pali na dotyk . Z tego co się zdążyłem zorientować to może to być problem z zaworkiem zwrotnym przy pompie.
też miałem identyczne objawy. założyłem zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą na silniku. myślałem, że to wina po stronie paliwa. nie pomogło.

parę kumatych osób mówiło, że to wysiadający rozrusznik. zregenerowałem i pali od strzała.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam,

auto: Megane II, 1.5dci, 80KM, 2003 r. Pewnego poranka w drodze do pracy zapalił się komunikat check injection. Skutkiem było zwiększone spalanie i trudny rozruch silnika po dłuższym postoju. Test komputerem wykazał błąd: 4 cylinder parametry minimalne. Następnie autko trafiło do warsztatu gdzie zrobiono test przelewowy, wyjęto, sprawdzono i wyczyszczono wtryskiwacze. Po tej operacji błąd udało się wykasować i wszystko wróciło do normy. Spalanie ok, uruchomienie rano bez żadnego problemu. Sielanka trwała tylko tydzień. Rano w drodze znowu wyświetliło check injection i dawne objawy wróciły. Znowu ciężko odpala jak zimny, potem po krótkim postoju odpala od pierwszego ale np. rano jest problem i boje się, że któregoś pięknego poranka nie odpali wcale. Pomocy!!!

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa powinieneś mierzyć raczej ilością przebytych kkm niż rokiem wymiany.

o ile to nie opiłki w paliwie, to może jakieś podejrzane paliwo?

 

BTW - świece żarowe kiedy zmieniane?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolej trochę oleju 2T do paliwa (w proporcji 200-300 ml/bak) i wyjeździj to paliwo. nic się silnikowi nie stanie, a może zobaczyć nawet jak lekko i elastycznie pracuje :)

 

może to być 2T "czerwony" ORLEN semisyntetyk, nie MIXOL

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wlej, bo jak coś będzie w paliwie (ale nie mechanicznego) to pompa i silnik nie uszkodzą się.

czemu było dobrze? nie wiem co to znaczy "4 cylinder parametry minimalne". sprawdzał to CLIPem?

olej 2T w paliwie nie zaszkodzi (ja leję od ok. 4 lat do każdego tankowania), a jeśli to wina paliwa, to powinien pomóc.

paliwo z "dodatkiem" wody powoduje najzwyczajniej korozję elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak ciężko palił w zimie (ale wykluczyłem na 100% paliwo, wtryskiwacze, świece, zapowietrzenie układu, czujniki) to winowajcą okazał się rozrusznik. po regeneracji palił od strzała.

zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy. być może ktoś coś jeszcze dopisze, co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!