Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check injection 1,5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Może jakiś syf dostał się do silnika, kumpel ostatnio miał ten sam problem, kupił jakiś płyn do czyszczenia układu paliwowego, wlał do ropy, i już mu się nie pojawił komunikat.

Edytowane przez Lukas28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

 

Problem jaki mnie dręczy jest stały od ponad roku - gdy kupiłem autko.

Przy obrotach rzędu 3000 i więcej i gwałtownie wciśniętym gazie zapala się kontrolka check injection. Gdy zdejmę nogę z gazu - gaśnie. Zdarza mi się to na 4 lub 5 biegu przy prędkościach autostradowych gdy chcę szybko przyspieszyć. Im autko bardziej obciążone ( komplet pasażerów) tym przy niższej prędkości się to dzieje. Przy delikatnym przyspieszaniu jestem w stanie osiągnąć nawet 180km/h i to bez zapalania się kontrolki.

Moja megi IIphI to Grandtour 1,5 dCi 100 kM.

Od czego mam zacząć szukanie? Może podjechać na CLIPa, może ktoś ma w Wawie niedrogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u kolegi Marcina na Clipie i wykazał mi błędy - są tutaj. Okazało się również, że jedna ze świec żarowych nie działa. Po dzisiejszej wymianie na nową - działającą problem nie zniknął. Jest to dla mnie dziwne, gdyż jak wyżej napisałem objawy pojawiają się na 4 lub 5 biegu przy prędkościach ponad 120 km/h. Objawy to spadek mocy, kontrolka błąd wtrysku. Po odjęciu gazu i odczekaniu 1 sekundy wszystko wraca do normy. Gdzie dalej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam dokładnie te same objawy ale w 1.9 dCi - problem pojawia się na V i VI biegu, rzadko na IV - jak narazie udało mi się ustalić aby sprawdzić przepływkę, szczelność układu dolotowego (w tym intercooler), czujnik doładowania oraz węże podciśnienia. Auto jest świeżo po wymianie turbosprężarki, przed wymianą nie było problemu, po wybuchu poprzedniej sprężarki (samozapłon oleju w sprężarce) przestała też działać przepływka (już wymieniona - przestał dymić, ale nie pomogło z wtryskiem). jak narazie mam też wrażenie, że jeszcze trochę mocy mu brakuje - choć może złudne, bo od kupienia do wybuchu sprężarki jeździłem tym autem aż 2 dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam ten sam problem mianowicie na 4,5 biegu przy mocnym depnięciu gazu pojawia się sygnał dźwiękowy+STOP+błąd wtrysku i po chwili znika. zrobiłem test przelewowy i wyszło coś takiego;

1 cyl - 40 ml

2 cyl - ok.10 ml

3 cyl - 20 ml

4 cyl - ok. 10 ml

wszystko jasne ale proszę podpowiedzcie mi czy zawsze jest jakiś przelew? bo test trwał 3 minuty i przez polowe tego czsu wtrysk 1 i 4 nie uroniły ani kropelki, dopioero później troszkę nakapało. silnik był rozgrzany i pracował na wolnych. Swiece wszystkie wymienione w styczniu. pewnie bez diagnostyki się nie obejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w 1.9 dCi. u mnie przy wysokich predkosciach tak sie dzieje, dokladnie przy 170 lub przy gwaltownym przyspieszaniu przy nizszych predkosciach. U mnie problem znika dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Tez sie zastanawiam od czego zaczac szukanie problemu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak zapala to nie pompa, bo ta musi wytworzyć odpowiednie ciśnienie w CR. W moim przypadku wyskakiwały błędy o za niskim ciśnieniu doładowania, czujnikach doładowania itp. A "check injection" spowodował zapchany katalizator. Mimo,że do pracy dojeżdżam trasą 30km w jedną stronę. Wcześniej spaliny zapchały EGR- oddałem do regeneracji i wymieniłem- ale samochód ciągle i prawie niezauważalnie robił się mniej dynamiczny. Dopiero po miesiącu walki w turbiną, czujnikami został przepalony katalizator i samochód znowu jeździ normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem w 1,9dCi. Czyszczenie egr-a pomogło, ale nie do końca. Po jakimś czasie wyskoczył błąd "check emission", podczas przyspieszania znów włączał się tryb awaryjny. Znajomy polecił odłączenie zaworu egr i pomogło. Oczywiście kontrolka "check emission" pali się cały czas, natomiast problemy z przyspieszeniem i mocą zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!