Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

check injection 1,5dCi


Rekomendowane odpowiedzi

parę razy ściśniesz i powinna być twarda, ale np. u mnie jest tak, że mogę ściskać i ściskać i twarda nie będzie.

za to widzę, jak przepompowywuje paliwo z filtra na pompę i wraca paliwo powrotem.

a jak zgasisz i silnik ostygnie, to masz paliwo w przewodzie dolotowym do silnika? czy są pęcherze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doraźnym rozwiązaniem jest założenie zaworka zwrotnego pomiędzy filtrem paliwa, a pompą. nie powinno być wtedy powietrza w paliwie bezpośrednio przed pompą. może to pomóc w uruchamianiu zimnego.

ale skąd zaciąga powietrze do przewodu? może nieszczelności na złączkach filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam i mnie dopadł popularny błąd "check injection" auto Megane II 2004r 1.5dci 101KM, problem występuje przy wysokich obrotach, przeważnie na 4 biegu, auto nie traci mocy i po jakimś czasie lampka "serwis" gaśnie. Sprawdzałem wtryski i nie leją, wymieniłem przepływke na chwile jest dobrze, ale po jakimś czasie błąd powraca, zamieniałem map sensor, ściągałem turbinę i czyściłem kierownice od zmiennej geometrii - brak poprawy. Po sprawdzeniu kompem wywala błąd DF054 - elektromagnetyczny zawór sterujący doładowaniem turbo na poziomie minimum. Panowie macie jakiś pomysł co boli tego upartego francuza? :D

 

Dodam, że EGR jest zaślepiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mary22 napisał:

ściągałem turbinę i czyściłem kierownice od zmiennej geometrii - brak poprawy.

Po sprawdzeniu kompem wywala błąd DF054 - elektromagnetyczny zawór sterujący doładowaniem turbo na poziomie minimum. 

290026359_Zawrpodcinienia.thumb.png.190cff47b6c3fb3dc285b48e877503d9.png

I/ W 1- wszym kroku ;

    1/ czy kierownice turbiny chodzą bez oporów,

    2/ sztanga turbiny nie jest blokowana,

II/ W 2-gim kroku sprawdź drożność oraz szczelność wężyków przy ;

     1/ vacum,

     2/ gruszce turbiny,

     3/ przy zaworze sterującym,

III/ Jeżeli wszystko będzie OK, to zawór sterujący do wymiany. 

 

13 godzin temu, mary22 napisał:

Sprawdzałem wtryski i nie leją, wymieniłem przepływke na chwile jest dobrze, ale po jakimś czasie błąd powraca, zamieniałem map sensor, ściągałem turbinę i czyściłem kierownice od zmiennej geometrii - brak poprawy.

Warto zainteresować się tematem ; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zauważyłem, że jakiś mądry mechanik nie zamontował rury wlotu powietrza, a dokładnie elementu nr. 7, wlot powietrza kończy się na rurze  nr. 6. Czy może mieć to wpływ na wyskakujący błąd?

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokupić tą rure, czy olać temat? Pewnie dużo papraniny, więc ktoś postanowił to sobie odpuścić.

Mnie mechanik nastraszył, że mój problem może wiązać się z wtryskami, które przy dużych obrotach nie dają rady, sprawdzałem je testem przelewowym i leją w miarę równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, mary22 napisał:

Dokupić tą rure, czy olać temat?

Chcesz aby silnik pracował poprawnie, to zamontuj,

 

36 minut temu, mary22 napisał:

mój problem może wiązać się z wtryskami, które przy dużych obrotach nie dają rady,

sprawdzałem je testem przelewowym i leją w miarę równo.

Mechanik może mieć racje, jeżeli zbyt dużo leją na przelew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!