Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Takim preparatem zalecają psikać na parownik:

preparat serwisowy

Rozpuszczone zanieczyszczenia mają ściec przewodem odprowadzającym wilgoć, pytanie czy taki jest wogóle? I którędy psikać? Przez otwór po filtrze kabinowym. Ale czy tam aby nie mieści się nagrzewnica od ogrzewania.

 

Mama jeszcze pytanko o ozonowanie, czy mogę taki zabieg wykonać sam używając domowego nwilżacza powietrz z funkcją ozonowania powietrza. Proszę tylko się nie śmiać :)

 

Czy ten mały otworek na fotkach to odpływ skroplin z parownika?

post-14325-0-59261400-1337204603_thumb.jpg

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest taki przewód. Gumowa rurka, zakońcona taką jakby zaślepką, leci z niej woda jak masz włączoną klimę.obrazek Możesz przez to popsikać, lub wyciągnać filtr kabinowy i popsikac tam. Warto zmienić filtr przy takiej operacji, jeśli ten co masz nie jest nowy. Tam nie mieści się nagrzewnica, może być co najwyżej "chłodnica" tzw. parownik i jego mozesz odgrzybić.

Możesz wykonać ozonowanie, tylko wydaje mi się, że taki ozonator z nawilżaczem ma bardzo małą wydajnosć i nic to nie da, a tylko zawilgotnisz auto (musiałby to działć bardzo, bardzo długo). Poczytaj o ozonatorach, generatorach ozonu itp.

Jak nieprzyjemnie pachnie to spróboj zrobić sam,a jak nie pomoże to warto podjechać na ozonowanie. Ja co drugi rok jeżdżę na przegląd klimy z oznowaniem, a co drugi sam dezynfekuję jakimś preparatem. O odgrzybianiu jest kilka wątków :)

choćby tutaj

Edytowane przez gochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumowa rurka, zakońcona taką jakby zaślepką, leci z niej woda jak masz włączoną klimę.obrazek

W megance i sceniolu II, a tego dotyczy temat, wygląda to inaczej jak na przedstawionym obrazku.

Wylot skroplin jest nad aluminiową osłoną wydechu, której megi i sceniole I nie posiadają.

Warto zmienić filtr przy takiej operacji

Należy, wkładanie starego filtra po odgrzybianiu mija się z celem. Dlatego też w warsztatach od klimy nie odgrzybiają i nie ozonują jeśli nowego filtra na wymianę nie posiadasz albo na miejscu nie zakupisz.

Co do preparatów, to nauczony doświadczeniami innych userów opisanymi na forum, jeśli sam to robię, to nie stosuję tych z rurkami wkładanymi w nawiewy. Już nie raz opisywano, że elektronika po takim zabiegu szaleje, choć producent preparatu zapewnia o jego neutralności dla auta. My nie mamy aut, mamy Renówki, a tu elektronika jest przysłowiową piętą Achillesa.

Ja stosuję, pomiędzy odgrzybianiem w warsztacie przy przeglądach klimy, preparaty, które same się z pojemnika uwalniają pod wlotem obiegu wewnętrznego.

Coś takiego: (aukcja i preparat pierwszy z brzegu dla przykładu)

http://allegro.pl/bezinwazyjne-odgrzybianie-klimatyzacji-w-10-minut-i2332277070.html

Auto pozamykane, silnik na wolnych obrotach, dmuchawa na najwyższych. I tak przez 10- 15 minut nawiew sobie to przepompowuje.

Pojemnik warto postawić na rozciągniętej na podłodze folii, albo dywaniku gumowym z wyższymi rantami.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylot skroplin jest nad aluminiową osłoną wydechu, której megi i sceniole I nie posiadają.

Zgadza się, jest aluminiowa osłona, rurka jest tak jakby nad nią, ale trochę z boku. Nie pamiętam juz dokładnie czy osłonę odginałem, czy też poluzowałem coś, w każdym bądź razie obrazek poglądowo wrzuciłem by wiadomo gdzie tego mniej więcej szukać. Ja trafiłem tam po wodzie z rurki. Jak kolega będzie szukał tej rurki to polecam zacząć na zimnym silniku :)

Ten preparat z pierwszego posta polecają włożyć w rurkę odprowadzająca, więc tam raczej nie grozi zalanie czegoś (przy umiarkowanym pryskaniu), ale lepiej spryskać sam parownik, zrobisz to dokładniej, lub tak jak gojgien pisze.

Kiedyś kupiłem coś do pryskania w nawiewy w MIi trochę przegiąłem, bo jak z piany się zrobiła woda to przy nawiewie na max krople wylatywały przez kratki i słychać było jak woda się przelewa. Trzeba było długo grzać by odparowało - więc rurek do nawiewów nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie stosuję tych z rurkami wkładanymi w nawiewy. Już nie raz opisywano, że elektronika po takim zabiegu szaleje, choć producent preparatu zapewnia o jego neutralności dla auta.
akurat preparaty z rurką są tutaj najlepsze i wskazane. jeśli ktoś trafił nim w elektronikę to chyba ma dziurę w przewodach :)

spływająca piana nie ma prawa dotrzeć do elektroniki, a wypełniona w kanałach jest najlepszym sposobem na oczyszczenie klimy, w przeciwieństwie do

 

Ja stosuję, pomiędzy odgrzybianiem w warsztacie przy przeglądach klimy, preparaty, które same się z pojemnika uwalniają pod wlotem obiegu wewnętrznego.
granata, który tylko odświeża i daje zapach na MAX kilka dni.

 

nie ma się co bać stosować pojemnik z rurką, byle to był dobry preparat :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedźi.

Napsikam tym Wurthem bezpośrednio na parownik po tym jak wyjmę filtr kabinowy, mam nadzieję że cały nadmiar wraz z "brudem" ścieknie bezpiecznie tą właśnie rurką.

Jakiś zabieg "odgrzybiania" robiłem 2 razy w serwisie klmatyzacji - efektu nie zauważyłem:( Wkładali do auta mały parownik firmy Wynns, nalewali szklankę bezbarwnego płynu i to "parowało" 15 min.

Jak czytam to ponoć bez porządnego odgrzybienia parownika całea reszta zabiegów nie ma sensu.

P.S. Nie zależy mi na zapachnieniu auta wanilią lub jakimś tandetnym zielonym jabłuszkiem - mam w aucie ciągle fajny "fabryczny zapach" i jestem z neigo bardzo zadowolony. Dezynfekcja powinna być wg. mnie bezwonna.

P.S.2 Wymiana filtra kabinowego oczywiście po tym zabiegu obligatoryjna!

post-14325-0-60643100-1337235645_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ktoś trafił nim w elektronikę to chyba ma dziurę w przewodach

Teoretycznie racja, jednak zamieszczone na forum posty (i to kilka) temu przeczą.

Nie dociekałem co było tego powodem jednak wolę nie ryzykować. Szczególnie, że tamte problemy dotyczyły meganek I z ręcznymi klimami, a w sceniolu II z automatyczną klimą jaką posiadam, cały moduł nawiewu jest bardziej silniczkami i innymi duperelami naszpikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście przerabiałem awarię zamka centralnego w Megane II po psiknięciu w kratki nawiewu. Na szczęście po całkowitym wyschnięciu (tzn. za 2 dni) wszystko wróciło do normy. Nie polecam odgrzybiania przez kratki nawiewu.

Przy okazji chciałem spytać, czy w Scenic II ph II piankę do dezynfekcji klimy rozpylamy w miejscu filtra przeciwpyłkowego po jego wyjęciu, czy w jakieś inne miejsce?

Edytowane przez Yetiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście przerabiałem awarię zamka centaralnego w Megane II po psiknięciu w kratki nawiewu.

jest to jakoś razem zblokowane?

 

Przy okazji chciałem spytać, czy w Scenic II ph II piankę do dezynfekcji klimy rozpylamy w miejscu filtra przeciwpyłkowego po jego wyjęciu, czy w jakieś inne miejsce?
w kratki, w obudowę filtra i można też do rurki odpływowej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to jakoś razem zblokowane?

A czy to do końca wiesz co jest przez CAN przesyłane i co na tej podstawie komputer odcina jako potencjalnie uszkodzone???

Enigma nawet dla elektryków samochodowych, co dopiero dla zwykłych użytkowników jak my.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy jest jakoś zblokowane. W każdym razie przewody nawiewów są wciskane jeden w drugi, co widać po ściągnięciu schowka w megane II (przewody odprowadzające nawiew do wylotów pod fotelami). Połączenie to nie jest w 100% szczelne, więc pianka może szczelinami wypłynąć i napaskudzić w elektronice. Mój problem w poprzednim autku sam się na szczęście rozwiązał, ale nawet pod groźbą tortur nic w kratki nawiewu nie psiknę, czy nie wleję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!