Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysoki poziom oleju.


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie bardzo zastanawia fakt ze jezdzisz na pełnym syntetyku... Silnik nowy nie jest więc może zmień na 5w40 albo półsyntetyk 10w40 ? Zawsze słyszałem że im starszy silnik (co wiąże się z jego gorszym stanem technicznym) tym gęstszy lejemy olej. Czy ktoś oprócz kolegi też jeździ na pełnym syntetyku? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam czy nie izolować taśmą na uszkodzona cewkę? Żebym mógł dojechać do domu.

A ma kolega taśmę samo wulkanizującą się na napięcie 20tyś.V. Wątpię. Cewka do wymiany a najlepiej komplet.

 

Czy ktoś oprócz kolegi też jeździ na pełnym syntetyku? :)

Ja jeżdżę. I jeszcze długo mam zamiar na takim oleju jeździć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze słyszałem że im starszy silnik (co wiąże się z jego gorszym stanem technicznym) tym gęstszy lejemy olej.

Bzdura powtarzana przez tych, którzy w pamięci mają bardzo stare auta.

W mojej poprzedniej Megance I od nowości był lany półsyntetyk 10W40 i jak ją sprzedawałem miała 236 tyś km, a między wymianami (12-15 tyś km) brała około 1-1,5l oleju.

Wcześniej jeździłem VW T4, który przy przebiegu ponad 500 tyś km miał lany Mobil 0W40 lub 5W50 (co akurat było pod ręką) i między wymianami prawie nie brał oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megi ma 15 lat i nalatane przeszło 200 tyś., nadal jeździ na syntetyku i w ogóle nie muszę robić dolewek.

Co do potencjalnego problemu z pierścieniami...

Jeżeli próba olejowa ujawni nieszczelność pierścieni, można przejść na olej 5W40 lub w ostateczności na 10W40. Jeżeli nadal będzie problem z nimi, pozostaje remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że kompresja silnika była źle pomierzona.

Paliwo spływało do oleju, bo nie było spalane w jednym cylindrze.

Po wymianie cewki i wymianie oleju pewnie wszystko wróci do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwila dojechałem, silnik trzęsła jak traktor i czułem jak mocno grzało do wnętrza od silnika. Komputer pokazywał co chwile Sprawdź układ wydechowy a silnik nie trzęsło.I tak łącznie na dziś 50 km i jutro prawdopodobnie kolejne 10 km po cewki.

 

A tak z innej beczki czy jak auto ma zużyte pierścienie to można uznać jako wada ukryta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego kiedy było auto kupione i w jakim odstępie czasu od tego wydarzenia wystąpiła usterka.

Jeżeli zależy Ci na tym aucie to przestań nim jeździć z takimi usterkami jak teraz występują.

Oprócz oleju i cewki wymień też świece, bo te obecne do niczego już się nie będą nadawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiro w czwartek moge jechac na skasowanie błędów. Bo taki maja wolne. Ciekawie czy silnik wytrzyma do czwartku. Bo podaje 2 razy większa dawkę paliwa i grzeje do wnętrza od silnika jak nie wiem.

 

Dodano: 22 maj 2012 - 10:21

Dobra, dziś byłem i usunęli błędy i sprawdzili parametry podczas pracy silnika. W piątek rano jadę na kompresje silnika i próby olejowej.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!