Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadająca zaślepka wałka rozrządu


close_gl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dziś moja Meganka prawię się wykrwawiła. Okazało się, że wypadła zaślepka wałka rozrządu (coś podobnego do tego: http://autkoplus.com/product/id/117837,zaslepka-walka-rozrzadu-duza-21653092). Konieczne było dolania dwóch litrów oleju :| Czy spotkaliście się może z takim problemem? Bo mechanik powiedział mi, że ten typ tak ma, co mi nie wystarcza...

 

Kompletny rozrząd miałem wymieniony jakieś 2 tyś. kilometrów temu (te zaślepki/korki też zmieniono - na pewno, bo robił to mój wuja, dobry mechanik do którego mam 100% zaufania - dziś ratował mnie inny mechanik jakby co). Ten który wypadł został osadzony ponownie, na jakiś magiczny preparat i powinno być OK (według mechanika), ale martwi mnie trochę drugi, bo jak go dopchnąłem palcem do delikatny luz miał (tzn. nie siedział na sztywno), ale nic nie wycieka wokół niego...

 

Mieliście może podobne problemy? Jak temu zaradzić, bo mimo że wywaliło mi 2 litry oleju z silnika to żadna kontrolka się nie zaświeciła, gdybym nie zauważył tego na postoju to nie wiem czy silnik by przeżył...

 

Dodano: 02 cze 2012 - 22:10

Witam ponownie,

 

Po kilku dniach zaślepki są na swoim miejscu, ale z wokół tej, która nie wypadła jeszcze ale ma lekki luz (tak jak opisałem we wcześniejszym poście) pojawia się delikatny ślad oleju. Mechanik twierdzi, że jak powtórzy się w krótkim czasie wypadnięcie którejś z tych zaślepek to może to oznaczać niedrożność przewodów olejowych w silniku... Czy ktoś miał coś takiego?

 

Czytałem też o zapchanej odmie. Czy to może być przyczyną? Z tego co się dowiedziałem to raczej objawem jest wyskakujący bagnet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dzisiaj u mnie w m2 2.0 16v po raz kolejny pojawił się taki sam problem jak u kolegi. Tzn juz po raz 3 wypadła mi zaslepka uszczelnienia wałka rozrządu. Olej rzyga po prawej stronie silnika i ucieka. Pierwszy raz się to zdarzyło kiedy auto kichnelo na gazie. Wymienialem świece-przejechałem 1000km i znowu to samo i do tego dzisiaj 2 razy. Podobno moze miec to jakis zwiazek z zapchanymi przewodami odpowietrzenia silnika.... odma itp.... Jakies pomysły? Czy te zaślepki trzymają się tam tylko na wcisk?

 

Moze ma to jakis związek, moje auto zgłasza co troche bład-wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Świece wymienione, cewka na 4 cylindrze podmieniona....

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam wcisk to chyba zły pomysł. Od kiedy mam obie "wklejone" to nic złego się z tym nie dzieje. Tak jak pisałem w pierwszym poście po osadzeniu na "magiczny preparat" zaślepka trzyma. Drugą, czyli w moim wypadku tą, która sama nie wypadła ostatecznie też mechanik mi wyjął (z taką łatwością, że aż dziwne że się trzymała - wyglądało to tak jakby plastik pod wpływem temperatury się trochę zdeformował - może kwestia słabej jakości) i wkleił nową.

 

Jeśli masz obie tylko na wcisk i nie wypadają to może osadzenie na jakimś preparacie pomoże - jak nie to z tego co się orientowałem to przyczyną mogą być przyblokowane kanały olejowe.

Edytowane przez close_gl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup oryginale i po kłopocie. U mnie zamienniki obracały się w gniazdach i ciekł olej. Bardzo łatwo było je wyciągnąć z gniazda. Oryginalne za to bardzo ciężko weszły na swoje miejsce. I teraz mam spokój z wyciekiem oleju z zaślepek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wkleiłem tą zaślepke ale jednak udało mi się ustalić że problem jest inny. PRawdopodobnie problemem jest zbyt duze cisnienie powietrza w silniku. W zwiazku z tym nie nalezy zaklejac tej zaślepki poniewaz problem jest gdzies indziej. W skrajnym przypadku jesli zakleimy tą gumę to ciśnienie z silnika moze znaleźć swoje ujscie w innym miejscu-np moze wywalić uszczelke pod głowicą. U mnie po zaklejeniu tej gumy olej zaczął pojawiać się w innych miejscach. Prawdopodobnie moim problemem jest zbyt duze chwilowe cisnienie powietrza w silniku które nie ma gdzie ujśc. Prawdopodobnie jest to powiązane z tym tematem KLIK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo-tak jak napisalem juz w któryms z tych dwóch tematów. Odmę-tzn to plastikowe kółko rozbieram co 2 dzien wiec jest bardzo czyste...

Jedynie nie jestem juz pewien czy je dobrze składam, no i chyba ze mówisz o jakies innej odmie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie i mnie dziś dopadła ta dziwna przypadłość z wypadającą zaślepką wałka rozrządu. <szukaj>

Nie wypadła na szczęście całkiem, bo moje wyczulone ucho :) w porę wychwyciło dziwny dźwięk spod maski. Coś zaczęło dziwnie furkotać więc zapuściłem żurawia do maszynowni, nadstawiam ucho w kierunku hałasu i co widzę? Większa zaślepka wałka podskakuje se jak pokrywka słoika w otworze, w którym przecież powinna siedzieć ciasno. Dobrze, że całkiem jej nie wydmuchało, bo w najlepszym wypadku straciłbym świeżo wymieniony olej. :?:

W każdym razie wepchnąłem ją na miejsce i trzyma. Jednak jutro jadę do ASO zamontować oryginalny koreczek, bo przyznam bez bicia, że te obecne zaślepki to tylko zamienniki. I mam tylko nadzieję, że właśnie przez kiepskiej jakości zamiennik tak właśnie się stało, a nie przez nagły, a nieprawidłowy wzrost ciśnienia pod pokrywą zaworów. Przecież wtedy wywaliłoby chyba raczej olej do filtra niż wypchnęło zaślepkę, czyż nie? ^^

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepki wałków rozrządu powinny "siedzieć" bardzo ciasno. Praktycznie nie powinno być możliwości ich wyjęcia bez ich uszkodzenia. Stąd przy wymianie rozrządu wymienia się je na nowe. Wchodzą bardzo ciasno(tak przynajmniej powinno być). Trzeba je wbijać gumowym młotkiem w osadzenie. Jeśli je można wyjąć palcami to coś jest nie tak. Nie sądzę, by sylikon coś pomógł. Może tylko na chwilę.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!