Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie przy odpalaniu na zimnym P0300


shawping

Rekomendowane odpowiedzi

Mam poważny problem z megane II 1,6 16v. Po porannym odpaleniu i w zasadzie po każdym kilkugodzinnym postoju pojawia się problem. Odpalam samochód wszystko jest pięknie, ładnie. Tylko, że silnik strasznie szarpie, spada z obrotw przygasa, przy dodawaniu gazu około 2tys. obrotów strasznie szarpie. Nie pali wtedy chyba na którymś cylindrze bo śmierdzi benzyną i "pierdzi w wydech" Wystarczy że chwile pochodzi i wszystko powraca do normy jak go przegazuje to też zaczyna po chwili normalnie pracować. Na kompie wywala błąd P0300 czyli przypadkowe wypadanie zapłony ale check się nie świeci. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Dodam, że KZFR i rozrząd jest wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie koniecznie pada. może po po prostu dostała się wilgoć na cewki? Wykręć cewki wytrzyj, możesz też wykręcić świece i też je wytrzeć i wyczyścić. Dobrze jest też wytrzeć gniazda cewek w głowicy. Nie wiem dlaczego i jak ale u mnie dzieje się tak po długim okresie deszczowym, kiedy potem zrobi się bardzo ciepło i parno. Dopadło mnie to dokładnie tydzień temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troche podłubałem przy aucie. Ten bład P0300 powstał jakis czas temu jak wyciągałem cewki do sprawdenia na pracującym silniku. Wczoraj go skasowałem i pojezdziłem. Dzisiaj znowu podłączyłem komputer i błedu nie było. Srawdzałem cewki i znowu wyskoczył także błąd nie jest związany z moim problemem. Wymieniłem dzisiaj świece i dokladnie wyczyściłem cewki. Niestety nic to nie pomogło. I teraz się zastanawiam co może być przyczyną. Może jakis problem z zasilaniem paliwem? Ale problem bylby cały czas a nie tylko przez chwile na zimnym odpalaniu.

Wymyśliłem jeszcze jedną rzecz. Może to wina sondy? Podejrzewam że sonda ma grzałke i moze jest uszkodzona. Na poczatku jak odpalam na zimnym to wydech też jest zimny i sonda nie działa prawidłowo i silnik dostaje złą dawke paliwa a jak przez chwile wydech sie nagrzeje to sonda zaczyna działac prawidłowo. Czy to jest realne? Pewnie wywaliłoby jakis błąd sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w corolli wyskakiwał taki błąd jak miałem zapieczone dwa wtryskiwacze benzynowe, więc wypadanie zapłonów nie koniecznie może być z powodu wadliwie działającego układu zapłonowego.

ie wiem dlaczego i jak ale u mnie dzieje się tak po długim okresie deszczowym, kiedy potem zrobi się bardzo ciepło i parno. Dopadło mnie to dokładnie tydzień temu.

Też nie wiem dlaczego, ale powinno pomóc zmniejszenie odstępów na świecach. U kolegi shawping też ten zabieg powinien przynieść efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że sonda ma grzałke i moze jest uszkodzona. Na poczatku jak odpalam na zimnym to wydech też jest zimny i sonda nie działa prawidłowo i silnik dostaje złą dawke paliwa a jak przez chwile wydech sie nagrzeje to sonda zaczyna działac prawidłowo. Czy to jest realne? Pewnie wywaliłoby jakis błąd sondy.

To by wywaliło komunikat serwis plus ikonka silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno pomóc zmniejszenie odstępów na świecach

U mnie wystarczy wytarcie i wyczyszczenie świec, na świecach i cewkach wyraźnie widać wilgoć, takie małe kropelki.

Szczeliny bym nie zmieniał. Tylko mnie się nie chce z tym bawić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów ciąg dalszy.

Wymieniłem świece, sprawdziłem i wyczysciłem cewki. Wyczyściłem wszystkie możliwe czujniki łącznie z wtyczkami. Sprawdziłem i wyczysciłem zawór KZFR. To samo z przepustnicą. Rozebrałem całą listwe wtryskową. Podłączyłem komputer i zero błędów.

Wsiadam rano do samochodu i dalej to samo. Autko dzisiaj nawet zgasło po odpaleniu. Pierwsze poranne odpalanie ciężko mu idzie ale zawsze odpala. Potem obroty mocno spadają tak ze strasznie sie trzęsie i prawie, że nie gaśnie. Jak dodaje gazu to obroty potrafią spaść i szarpie między 1 a 2 tys.obrotów. Wystraczy chwie przegazować pare razy i już jest ok. Potem przez cały dzień odpala idealnie.

Nie wiem już co z tym dalej robić. Może czujnik położenia wału pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury sprawny. Zrobie taki eksperyment. Zagrzeje silnik, wyjme cewki i wrzuce je do zamrażarki na 5 min i włoże do jeszcze ciepłego silnika. Jak problem sie pojawi to bede w domu a jak nie to już nie wiem co. Jak ekseryment wypadnie negatwnie to chyba kompresje zmierze. Jak to wszystko sprawdze to dam znać co i jak i będziemy myśleć dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KZFR to na 100% nie jest, wymieniałem te nieszczęsne koło. Przy padniętym KZFR problem z odpalaniem wygląda troche inaczej. Poza tym wymieniałem je sam i na milion procent jest dobrze.

Eksperyment z zamrażarką nie do końca się udał. Wyjąłem cewki na noc i zanim je rano włoże do samochodu to je nagrzeje troche. Jutro rano sie wszystko wyjaśni mam nadzieję. Jak na moje oko jednak to bedzie któraś cewka. Zachowuje się tak jakby nie chodził na którymś cylindrze. Dziwne tylko, że komputer nie pokazuje błedów, ale w Scenicu padły mi 2 cewki a check się nie świecił i błędów nie było a samochód nie jechał. Rano napisze co się udało ustalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki pomierzone, wszystkie ok. Wsadziłem je rano do piekarnika:P i potem gorące do samochodu, niestety problem dalej pozostał. Sprawdziłem też zawór od KZFR i pracuje prawidłowo, otwiera się po dodaniu gazu.

Dalej zero błędów na kompie. Dokładnie obejrze jeszcze dzisiaj kolektor wydechowy może ma gdzieś nieszczelność na zimnym.

Mój kolejny pomysł to przepustnica, może moduł sterujący na przepusnicy pada, musze to dokadnie sprawdzić.

Powoli kończą mi się pomysły. Do mechanika nie pojade, jeszcze nigdy nie byłem:P poza tym nie sądze, żeby sprawdził coś więcej niż ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!