Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw należy ustalić co kolega rozumie jako

zamek klapki wlewu paliwa

W żadnej Megance/Sceniku nie ma jako takiego zamka jest jedynie siłownik z bolcem, który blokuje klapkę paliwa.

Nie wiem jak to jest rozwiązane w MIII, w poprzednich wersjach dało się to zdemontować po zdjęciu plastikowego boczka bagażnika.

Niektórzy odkręcili go po zdjęciu tylnej lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od strony wlewu masz tylko wychodzący bolec, po zdjęciu tapicerki w bagażniku masz bardzo dobre dojście. na samym zdjeciu nie widać tego siłownika, a tylko przewody idące do niego. to jest ten biały i czarny kabel. nie wiem jak można zdemontować sam siłownik, ja demontowałem boczki, żeby przesmarować zamek, bo mi się totalnie zatarł. dodam tylko, że jak przy zamykaniu słyszycie odgłos skrzypienia, to są oznaki że pracuje już na sucho i należy koniecznie smarować. ja miałem to szczęście, że zamek zatarł się w pozycji otwartej - dzięki czemu, zanim się zreflektowałem, że nie zamyka mi klapki wlewu, mogłem tankować paliwo.

post-30748-0-12422500-1340952762_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego momentu też doszedlem, tylko nie wiem jak go z tamtąd wymontować. Nie widze tam żadnej śruby ani zatrzasku. A w jaki sposób go smarowałeś? Mój jest caly czas otwarty. Jak zamykam samochód to można wyczuć że drgnie (dotykając go) natomiast bolec stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do smarowania użyłem smarów typu cx-80 lub inny jaki się stosuje do smarowania łańcuchów rowerowych, bo tylko taki miałem pod ręką (jego zaletą jest to, że jest w aerozolu i łatwo go dozować). Prysnąłem w otwór gdzie jest bolec przy wlewie paliwa oraz od strony bagażnika no i nie ukrywam, ale pierwsze ruchy zamykania i otwierania zamka zrobiłem manualnie - patrz siłowo :) ten zamek od strony bagażnika ma taką końcówkę, którą łatwo poruszać, 3-5 ruchów ręką, a później zaczęło mi zamykać i otwierać już po naciskaniu pilota. do tego ponowne smarowanie i składanie auta. stwierdziłem, że skoro jest już zatarty to nic się nie stanie jak sam manualnie go rozruszam, byłaby mała strata, ale tym sposobem, którym opisałem wszystko poszło pomyślnie i zamek zamyka jak należy. Sam się zastanawiałem jak go zdemontować, ale nie mam pojęcia, a skoro zaczął zamykać, to odpuściłem jego demontaż. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Dzisiaj prawie po dwóch latach użytkowania też odmówiła mi posłuszeństwa klapka paliwa i nie mogę jej otwożyć z pilota.Nie mogę nalać paliwa.Auto jest jeszcze na gwarancji ,czy zrobią mi to w ramach gwarancji?

 

Dodano: 18 mar 2013 - 09:14

Witam. Pytanie już nieaktualne ,byłem dzisiaj w serwisie i odblokowali ręcznie klapę.Zamówili nowy siłownik i wymienią za free.Dodam tylko ,że w modelu kombi nie rozbierali tapicerki żeby odblokować klapę tylko włożył rękę pod tapicerkę i pociągnął za ten siłownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko włożył rękę pod tapicerkę i pociągnął za ten siłownik.

 

W sumie gdy mechanik zajmuje się tym na codzień to wie gdzie szukać, ale jak się robi samemu i do końca nie wie gdzie szukać, no to trzeba co nieco rozebrać :notacrook: Fajnie, że Ci wymienią za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

-rzadki- dobrze napisałeś że "od strony wlewu masz tylko wychodzący bolec, po zdjęciu tapicerki w bagażniku masz bardzo dobre dojście. na samym zdjęciu nie widać tego siłownika, a tylko przewody idące do niego. to jest ten biały i czarny kabel. nie wiem jak można zdemontować sam siłownik" i w tym momencie przechodzimy do klapki wlewu paliwa. Wykręcamy trzy śrubki na klucz torx i już zaczyna się zabawa. Ja klapkę wlewu paliwa podważyłem płaskim śrubokrętem z prawej strony od dołu. Tak trzeba nie ma innej rady bo sam plastik jest na dwóch z góry i dwóch zatrzaskach z dołu. Po, no można powiedzieć dosłownie wyrwaniu tego plastiku widzimy że sam siłownik jest zamocowany na jednej śrubie. Jak pamiętam chyba klucz 16. Odkręcamy siłownik mamy go na wierzchu. Dookoła siłownika widać wyraźne zapadki. Cienkim śrubokrętem podważając je ściągamy górną obudowę i mamy tzw. wszystkie bebechy na wierzchu. I tutaj hulaj dusza ile wlezie RÓBTA CO CHCETA, smarowanie konserwacja, głaskanie, polerowanie itd. itp. A tak poważnie jak silniczek pracuje to wystarczy zębatki przesmarować delikatnie zwykłym smarem, przetrzeć bolczyk i jego gniazdo zwykłym WDekiem i cieszyć się cicha praca siłownika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam,

Dziś będąc na przeglądzie technicznym pracownik stacji kazał mi otworzyć klapkę od wlewu paliwa bo nie mógł, z wielkim zdziwieniem i zaskoczeniem też jej nie mogłem otworzyć. Dopiero właśnie po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem z garażu podpowiedział mi, że manualnie można ją otworzyć. Po manualnym otworzeniu, bolec od zamykania klapki kilka razy zamknął się i otworzył po czym przestał działać w obydwie strony, tylko manualnie mogę nim poruszyć, smarowałem WD40 bez rozbierania wewnątrz tapicerki, tylko od zewnątrz od strony wlewu paliwa. Czy ktoś podpowie jak zdejmować te plastiki tapicerkę od środka w kombi, bo resztę wyżej już mam teoretycznie napisaną.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyjąć mechanizm musisz dostać się do niego od strony koła.

Zrzucasz koło.

Zdejmujesz plastikowe nadkole (jakieś 5-7 spinek)

Odkręcamy mechanizm - jedna nakrętka, jaki klucz nie pamiętam.

Mechanizm wyjmuje się przez kratkę wentylacyjną (tą szmacianą).

Odpina się wtyczkę i już.

 

Przy montażu przyda się pomoc drugiej osoby, kóra przytrzyma mechanizm wewnątrz auta, a druga osoba kręci od strony nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawiłem się niedawno w dojście do rygla klapki paliwa. Nie chcąc narozrabiać zdejmowałem jak pamiętam obie nakładki słupków ,odchylałem częściowo łukową nakładkę prawej tylnej "futryny" drzwi ( nadkole)- po złożeniu siedzeń i dopiero mogłem odkręcić parę wkrętów mocujących prawą półkę .Dopiero był bardzo dobry dostęp do rygla.Teraz się zastanawiam ,czy ktoś nie testował aby to samo osiągnąć zdejmując tylko tapicerkę prawą tylną bez plastików.Można ja chyba połamać.Wydaje się ,że rygiel jest jednak schowany za półką poziomą boczną w bagażniku na której jest żaluzja. Do zwolnienia czterech zatrzasków mocujących obudowę wlewu paliwa jest dostęp ale po zdjęciu nadkola.Tak przynajmniej jest w mojej Megane GT kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za szczegółowe podpowiedzi,ale raczej z braku miejsca i predyspozycji manualnych własnej osoby ograniczę sie do przesmarowania tego "bolca"

zamykająco-otwierającego i poruszaniem/rozruszaniem kilka razy ręcznie, a potem prób z pilota,jeżeli będzie bez efektu oddam auto mechanikom.

Choć jedna rzecz dziwi że tak "młode" auto potrafi mieć taką usterkę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!