Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Identyfikacja stuków w kole/tylny zacisk


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Jak co niektórzy wiedzą walczę ze stukami w tylym zawieszeniu. Już w drodze eliminacji wykluczam belką jako całą, sprawdzona, niby nie, amorki wymienione - nie pomoglo, więc dzisiaj postanowiłem ponownie poszukać przyczyny i chyba znalazłem :)

 

Wg mnie te dźwięki spowodowane są luzem na śrubach zacisku zaznaczonych na poniższym zdjęciu.

I teraz pytanie jak temu zaradzić, próbować dokręcić czy bawić się w jakieś podkładki? :)

post-25247-0-07296200-1341524079_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu jadąc po kostce brukowej usłyszałem stukanie/terkotanie/brzęczenie, a że miałem otwartą szybę, to od razu zlokalizowałem że dźwięki pochodzą z okolicy lewego przedniego koła. Odgłos był raczej charakterystyczny dla wpadającego w wibracje jakiegoś plastiku - myślałem, że coś się odłamało przy zderzaku, albo nadkolu. Po oględzinach żadnych uszkodzeń plastików nie znalazłem, ale udało mi się wywołać ten sam dźwięk, gdy uderzałem pięścią w oponę. Tu już diagnostyka poszła szybko. Okazało się, że wibruje i nietypowo pobrzękuje zacisk hamulcowy.

Dziś zdjąłem koło i próbowałem dokręcić śruby prowadników zacisku - trochę się dokręciły, ale kompletnie niczego to nie zmieniło, zacisk ma luz na prowadnicach, w drugim kole zresztą też, ale tamten na razie nie hałasuje (albo go nie słyszę). Zatem na fali zarazy "luźnych zacisków" (oksymoron? :) ) dołączam się do pytania kolegi - czy pomoże jakiś zestaw do regeneracji zacisków, czy jak temu zaradzić?

Na razie znalazłem to:

www.renault19.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2841

Autorowi tematu proponuję usunąć z tytułu słowo "tylny", bo zdaje się, że bez względu na to czy z tyłu, czy z przodu mechanizm obluzowania zacisku i efekty są te same.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze to: http://megane.com.pl/topic/35562-regeneracja-zaciskow/page__view__findpost__p__274117

(Ze zmiana tytułu tematu chodziło mi tylko o to, żeby był łatwiejszy do ewentualnego wyszukania w przyszłości, nie chcesz zmieniać, to nie zmieniaj, ale wyszukiwarka (lub wyszukujący) raczej będzie miała problem z takim zlepkiem: "kole/tylny" :) W końcu najlepsze z punktu widzenia wyszukującego są tytuły najbardziej ogólne, bo ktoś borykający się z hałasującym zaciskiem, nie będzie szukał hasła "identyfikacja stuków...", tylko pewnie coś w stylu "stukający zacisk", "hałasujący zacisk", "luźny zacisk" itp... :) ).

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy zestaw zacisków na tył pod tarcze będzie drogi. Używka trudnodostępna. Jak jest luz na prowadnicy to już nic nie zrobisz, można tylko nasmarować :) Jak luz jest między śrubą a tuleją prowadnicy to można spróbować dokręcić ale to nie pomoże za wiele. Można też zwinąć cienką blaszkę (z puszki po piwie), owinąć śrubę i wepchnąć w tuleję - jak pomoże to nie na długo. Może ktoś by się podjął roztoczenia tej prowadnicy i wciśnięcia dorobionej tulei?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Gdy są wybite otwory w jarzmie zacisku to nawet zestaw naprawczy z nowymi sworzniami nie pomoże - luz chociaż mniejszy, dalej będzie występował, więc i stukanie również. Czy wymiana jarzma i sworzni jest jedynym profesjonalnym sposobem naprawy?

Czy próbował ktoś może zakładać koszulki termokurczliwe na sworznie - może to jest jakieś rozwiązanie? W razie wytarcia się koszulek można je też na nowe wymienić. Dodatkowo miękki materiał z jakiego wykonana jest koszulka może się przyczynić do amortyzacji stuków. Nie wiem tylko jaką grubość mają koszulki, czy w ten sposób zregenerowany sworzeń zmiesci się do otworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!