Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

rafooo

Megane II phI Brak napięcia na pompce paliwa

Recommended Posts

Hej. Prawie rok (od wymiany kompa) moja megi( 2003r.) śmigała bez zarzutu no może troszkę psociła przez świece ale jej wybaczam. Natomiast teraz załamka. Odmówiła współpracy na benzynie. Na gazie autko śmiga jak przedtem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie jak i w komorze silnika. Próba odpalenie wygląda tak, że wszystko jest tak jak było, tylko pompka paliwa nie pracuje. Sprawdziłem i prąd dochodzi do czujnika paliwa natomiast nie do pompki. Gdzie szukać przyczyny? Wyczytałem, że może to być przekaźnik pompki paliwa tylko, że w moim przypadku jest on wlutowany w moduł pod maską. Czy istnieje jakaś opcja, żeby go dokupić i jakoś wlutować? Jeszcze jedna obserwacja auto odpaliłem na gazie i w trasę. W czasie jazdy przerzuciłem megi na PB i chodziła aż do zgaszenia na benzynie, po próbie odpalenia znów pompka nie pracuje. Drugi raz już mi się tak nie udało zrobić choć często próbowałem.

Druga ciekawa sprawa to włączająca się kontrola ABS jeśli temperatura jest powyżej 26 stopni na dworzu. Wtedy ABS nie działa.

Proszę Was koledzy o wskazówki.

Edytowano przez rafooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy na płytce z przekaźnikiem pompy paliwa nie masz czasem czegoś od ABS może sama płytka jest zalana/zaśniedziała lub jakiś przewód nie trzyma się odpowiednio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ABS'u nie mam pojęcia. Te zjawiska nie są ze sobą połączone tzn nie występują razem. ABS pali się tylko jak jest bardzo ciepło. Natomiast płytka nie jest widocznie uszkodzona. Na wpięciach kostek jest zielonkawy nalot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wyczyść tę płytkę i zakonserwuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest to odpowiedź na moje pytania. Czyścić czym jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro popsikam. Proszę koledzy o dalszą pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by to był problem z przekaźnikiem pompy. Skoro po uruchomieniu na gazie można przełączyć na benzynę i silnik pracuje to pompka dostaje zasilanie. Problem jest po wyłączeniu zapłonu. Wówczas nie można zasilić pompki. Może coś z instalacją od gazuktóra na zgaszonym silniku nie pozwala na zasilanie przekaźnika pompki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie dokładnie napisałem. Tylko raz udało mi się przełączyć w trakcie jazdy na benzynę. Teraz autko pali tylko na gazie, po przełączeniu na benzynę gaśnie, pompka nie pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam, ale jeżeli masz gaz to prawdopodobnie przy przełączeniu na gaz pompka paliwa zostaje odłączona, czyli musi być jakiś przekaźnik. Prawdopodobnie tu jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemo autko nie chce też palić na benzynie. Koledzy dalej proszę o sugestie.Jak można sprawdzić ten przekaźnik pompki??

Edytowano przez rafooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiesz gdzie jest ta płytka przekaźników to tu masz schemat połączeń kostki.

post-4670-0-16571100-1342031106_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest megane II przekaźnik od pompki paliwa jest w komputerze BSI pod maską wlutowany w płytkę.Sterowanie przekaźnikiem PEM czarne pin 1 podać masę. Wyjście na pompkę PPH2 brązowe pin 5 .Przekaźnik i jego sterowanie musi być dobre bo ten sam przekaźnik zasila również cewki.Sprawdź czy na pin 5 brązowa kostka wychodzi +12V ale silnik musi pracować.Jeżeli wychodzi to problem jest gdzieś dalej np. we wtyczkach pod fotelem kierowcy.

post-3001-0-02401700-1342035274_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledzy. Jutro podejmę walkę:D

Nel trafiony zatopiony. Na 5 pinie lekko się stopił plastik.Wyczyściłem całą płytkę i styki kontaktem a następnie poprawiłem połączenie i śmiga. Martwi mnie tylko to, dlaczego się tam zaczęło topić.

Edytowano przez rafooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.07.2012 o 21:34, Nel napisał:

To jest megane II przekaźnik od pompki paliwa jest w komputerze BSI pod maską wlutowany w płytkę.Sterowanie przekaźnikiem PEM czarne pin 1 podać masę. Wyjście na pompkę PPH2 brązowe pin 5 .Przekaźnik i jego sterowanie musi być dobre bo ten sam przekaźnik zasila również cewki.Sprawdź czy na pin 5 brązowa kostka wychodzi +12V ale silnik musi pracować.Jeżeli wychodzi to problem jest gdzieś dalej np. we wtyczkach pod fotelem kierowcy.

post-3001-0-02401700-1342035274_thumb.jpg

Witam

Odgrzeję kotleta.

Co w sytuacji gdy na 5 nie ma napięcia.

Gdzie szukać dalej. Który na płycie to przekaźnik pompy by go opomiarować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież z na schemacie podpisanty przekaźnik pompy ( 236) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co innego na schemacie a co innego znaleźć przekaźnik na płytce. A kolega @Pawlucy chciałby go fizycznie zobaczyć w module UPC. Z tego samego przekaźnika zasilane są cewki świec. Możesz sprawdzić czy tam masz napięcie. Gdyby na świecach było napięcie to świadczyło by to o sprawności przekaźnika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×