Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak napięcia na pompce paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Prawie rok (od wymiany kompa) moja megi( 2003r.) śmigała bez zarzutu no może troszkę psociła przez świece ale jej wybaczam. Natomiast teraz załamka. Odmówiła współpracy na benzynie. Na gazie autko śmiga jak przedtem. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie jak i w komorze silnika. Próba odpalenie wygląda tak, że wszystko jest tak jak było, tylko pompka paliwa nie pracuje. Sprawdziłem i prąd dochodzi do czujnika paliwa natomiast nie do pompki. Gdzie szukać przyczyny? Wyczytałem, że może to być przekaźnik pompki paliwa tylko, że w moim przypadku jest on wlutowany w moduł pod maską. Czy istnieje jakaś opcja, żeby go dokupić i jakoś wlutować? Jeszcze jedna obserwacja auto odpaliłem na gazie i w trasę. W czasie jazdy przerzuciłem megi na PB i chodziła aż do zgaszenia na benzynie, po próbie odpalenia znów pompka nie pracuje. Drugi raz już mi się tak nie udało zrobić choć często próbowałem.

Druga ciekawa sprawa to włączająca się kontrola ABS jeśli temperatura jest powyżej 26 stopni na dworzu. Wtedy ABS nie działa.

Proszę Was koledzy o wskazówki.

Edytowane przez rafooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie ABS'u nie mam pojęcia. Te zjawiska nie są ze sobą połączone tzn nie występują razem. ABS pali się tylko jak jest bardzo ciepło. Natomiast płytka nie jest widocznie uszkodzona. Na wpięciach kostek jest zielonkawy nalot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę by to był problem z przekaźnikiem pompy. Skoro po uruchomieniu na gazie można przełączyć na benzynę i silnik pracuje to pompka dostaje zasilanie. Problem jest po wyłączeniu zapłonu. Wówczas nie można zasilić pompki. Może coś z instalacją od gazuktóra na zgaszonym silniku nie pozwala na zasilanie przekaźnika pompki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dokładnie napisałem. Tylko raz udało mi się przełączyć w trakcie jazdy na benzynę. Teraz autko pali tylko na gazie, po przełączeniu na benzynę gaśnie, pompka nie pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam, ale jeżeli masz gaz to prawdopodobnie przy przełączeniu na gaz pompka paliwa zostaje odłączona, czyli musi być jakiś przekaźnik. Prawdopodobnie tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest megane II przekaźnik od pompki paliwa jest w komputerze BSI pod maską wlutowany w płytkę.Sterowanie przekaźnikiem PEM czarne pin 1 podać masę. Wyjście na pompkę PPH2 brązowe pin 5 .Przekaźnik i jego sterowanie musi być dobre bo ten sam przekaźnik zasila również cewki.Sprawdź czy na pin 5 brązowa kostka wychodzi +12V ale silnik musi pracować.Jeżeli wychodzi to problem jest gdzieś dalej np. we wtyczkach pod fotelem kierowcy.

post-3001-0-02401700-1342035274_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledzy. Jutro podejmę walkę:D

Nel trafiony zatopiony. Na 5 pinie lekko się stopił plastik.Wyczyściłem całą płytkę i styki kontaktem a następnie poprawiłem połączenie i śmiga. Martwi mnie tylko to, dlaczego się tam zaczęło topić.

Edytowane przez rafooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Dnia 11.07.2012 o 21:34, Nel napisał:

To jest megane II przekaźnik od pompki paliwa jest w komputerze BSI pod maską wlutowany w płytkę.Sterowanie przekaźnikiem PEM czarne pin 1 podać masę. Wyjście na pompkę PPH2 brązowe pin 5 .Przekaźnik i jego sterowanie musi być dobre bo ten sam przekaźnik zasila również cewki.Sprawdź czy na pin 5 brązowa kostka wychodzi +12V ale silnik musi pracować.Jeżeli wychodzi to problem jest gdzieś dalej np. we wtyczkach pod fotelem kierowcy.

post-3001-0-02401700-1342035274_thumb.jpg

Witam

Odgrzeję kotleta.

Co w sytuacji gdy na 5 nie ma napięcia.

Gdzie szukać dalej. Który na płycie to przekaźnik pompy by go opomiarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!