Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem posty o czyszczeniu klimy, mam też swoje doswiadczenia w tej kwestii ale nadal mam z tym problem.

 

Generalnie próbowałe płynu wpsikiwanego do kanłów (kupiłem taki w norauto) co skończyło sie kapaniem z pod deski na dywaniki :cry:

 

Potem pojechałem do autoserv gdzie odpalili mi taki "granat" zapachowy i się to mieliło przy zamknietych drzwiach (wcześniej wymieniłem filtr przeciw pyłkowy na nówkę firmy knecht), niestety poza chwilową poprawą po tym "granacie" cały czas odczuwalny jest i był wyraźny zapach kurzu po właczeniu nawiewu (tylko przy właczonej klimie).

 

Czy macie jakieś pomysły jak sie tego pozbyć? MOże polecicie jakis profesjonalny zakład zajmujacy się klimą w trójmieście??

 

PS jakiś czas temu podwoził mnie jeden gość który miał piękny charakterystyczny dla klimy delikatny przyjemny zapaszek ale jakoś nie zapytałem go jak się tego dorobił :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem jest nie psikanie w kanały ani walenie "granatem" (po co dawać to na tapicerkę, szybi i wszystko inne :mrgreen: ) w środku auta, tylko wyjęcie filtra przeciwpyłowego i tam jest parowniczka - są płyny z wężykami i tym specyfikiem psika się na parowniczkę - robi się fajna piana jak do golenia ;-) potem odpalamy auto - otwieramy szyby i włączamy nawiew do momentu (u mnie trwało to 15-20 min) aż zaczenie zanikać specyficzny zapach - i zniknie ta piana. Dopiero po tym zabiegu zakładamy nowy filtr. Starego nie wkładamy bo po co robilismy ten zabieg jak i tak część syfa siedzi w starym filtrze :!:

Potem i tak jeszcze to trochę czuć. ;-)

Miałem tak robione już dwa razy i tak chyba jest najlepiej - tak przynajmnjiej robią też w ASO ;-)

Polecałbym też ten zabieg przeprowadzić bliżęj lata (chyba, że musisz) bo wtedy już jest mniej wigoci w powietrzu i na dłużej wystarczy. Nie zapomnij o przeglądzie układu klimy - dobij ewentualnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. DZieki za szybka odpowiedź. Filtr sobie zakładałem sam, więc chyba dostanę się w to miejsce które opisujesz (chodzi o M II). Z operacją poczekam do wiosny teraz i tak uzywam klimy tylko do odparowania szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja po prostu poszedłem do najbliższego sklepu motoryzacyjnego, zapytałem o specyfik do czyszczenia klimy. Dostałem do wyboru 2 czy 3. Kupiłem taki, który wydawał mi się najlepszy.

Jeszcze jedna uwaga w zeszłym roku sam robiłem odgrzybianie. Spryskałem wszystko co się dało; kanały parownik i tp. Część oczywiście wyleciała na dywaniki.

Faktycznie po takim "zalaniu" wentylacji nie czuć było stęchlizną, ale przez dwa tygodnie czuć było smrodek ze specyfiku.

W tym roku podszedłem do tematu inaczej;

1) wyjąłem filtr pp

2) włączyłem grzanie i obieg zamknięty - żeby woda wylazła ze wszystkich zakamarków okładu wentylacji

3) zostawiłem tak auto na jakieś 10 min.

4) przewietrzyłem auto i zpsilkałem parownik, potem założyłem zatyczkę na filtr, trochę piany się wylało na wycieraczkę

5) ponownie włączyłem na obiegu zamkniętym na 10 min.

6) założyć nowy filtr pp i po sprawie

Ja niestety nie miałem nowego FPP założyłem stary po jego uprzednim wytrzepaniu.

Kurde ale tam śmieci było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w specjalistycznym zakładzie widziałem używali tego do odgrzybiania klimy: kliknij tutaj

 

drugą metodą jest jak widziałem ozonowanie auta, na początku śmierdzi do okoła jak u dentysty, mechanik bierze odpala auto i zakleja szybe aby nic nie wyciekało z niego a na lusterku w środku auta wieszają rurke która wydziela ozon

 

była jeszcze jedna metoda jakiś płyn wpryskiwali z dozownika podczepianego do sprężarki ale niewiem co...w poniedziałek może się dowiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - wczoraj byłem na odgrzybianiu i koleś wtryskiwał w kanały jakiś płyn, za pomocą kompresora. Zapachem przypominało sto razy mocniejszy płyn do spryskiwaczy :) Podobno zabija nawet HIV i SARS :) Śmierdziało w aucie przez godzinę, potem został taki delikatny zapaszek. Ale czuć różnicę, zimne powietrze ma teraz trochę inny zapach, taki bardziej... lol, czysty :)

 

Też zapomniałem się zapytać jak to się nazywa...

 

O, znalazłem na allegro - http://allegro.pl/item217827638_pistolet_p...y_promocja.html to było to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Polecam Ozonowanie - Naprawde warto, zajmuje się tym od ponad roku i wiem co mówie .

Raz że odgrzybisz klime, Dwa zdezynfekujesz klime i Trzy wszelkie niepożądane zapachy znikną na zawsze.

 

Pozdrawiam OzonFresh.pl B)

 

A ja polecam zapoznanie sie z regulaminem. Tym razem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!