Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[1.6 16V K4M] Map sensor (brak mocy na zimnym silniku)


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem a mianowicie auto na zimnym silniku nie ma wcale mocy przy ruszaniu, tak samo przy próbie gazowania na postoju auto tak jakby się zakrztusiło najpierw a potem wchodziło na obroty, i tak jest aż silnik nabierze temp.

Osobiście mam dwa podejrzenia:

Map sensor

I Druga sonda na katalizatorze

I tutaj moje pytanie, jak sprawdzić ten czujnik (map sensor) czy jest sprawny, można jakoś zwykłym miernikiem za 10 zł to sprawdzić?? A odłączenie go podczas gdy auto chodzi powinno się coś w zachowaniu silnika zmienić??

I wiem na pewno że mam padniętą drugą sonde na katalizatorze, i czy to może powodować takie objawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I wiem na pewno że mam padniętą drugą sonde na katalizatorze, i czy to może powodować takie objawy??

To nie jest to, u mnie objawy są podobne, obie sondy mam sprawne. Było to weryfikowane u kolegi z forum meganecoupe (za co serdecznie mu dziękuje). Taka sytuacja występuję u mnie w szczególności gdy samochód stoi około 8-9h w ciągu dnia. Nigdy nie miałem z tym problemów po nocy.

Myślę, że mógłbyś spojrzeć na wątek 1.6 16V szarpie lub 1.4 16V szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAP sensor, jest to rezystor nastawny (jak potencjometr). Nastaw reguluje podciśnienie w kolektorze dolotowym. Wraz ze wzrostem podciśnienia, wzrasta opór w czujniku, co powoduje spadek napięcia. 5 Volt jest na czujniku przy braku podciśnienia.

I tak, czarny przewód biegnie do masy. Czerwony możesz podpiąć nawet do komputera (odpowiedni pin). Przy okazji sprawdzisz ciągłość przewodu do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie Kolega Kreciq zalinkował i wyjasnił wszystko ,z jednej strony masa (prawej) po środku sygnał DO komputera z lewej sygnał z Komputera +5V .W zależności od wartości podciśnienia na środkowym pinie powinno zmieniac się napięcie.Możesz wyjąć ten czujnik zatkać otwór ,odpalić samochód (wtyczka podlączona) podłączyć rurke i... dmuchać w nią lub zasysac -zobacz czy będzie jakaś reakcja silnika .Nie oznacza to sprawności lub niesprawności ale da pojęcie czy ECU bierze pod uwage ten czujnik w dnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku nawet nie jest Renault :D

Wartości napięcia przy poszczególnych nastawach mogą być inne (ale nie muszą), ale zasada działania jest taka sama. Również zasilanie i piny są tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dopiero dziś sprawdziłem ten czujnik i na włączonej stacyjce ma 4.7V a gdy go zapale to ma 1.2V i skacze. Przy przygazówce najpierw idzie do góry tak do 4V i nagle spada do 0.33V na większych obrotach. Wiadomo że te wartości sobie skaczą różnie ale podałęm takie przybliżone wartości.

No i czy ten czujnik jest sprawny?? Bo w sumie nie ma tych 5V. Sam już nie wiem co jest, auto jak pochodzi 5 minutek to już potem reaguję idealnie na gaz. A jak jest zimny to się dusi i po chwili dopiero wchodzi na obroty, już nie wiem co może być tego przyczyną. Cewki nowe denso, świece nowe, silniczek krokowy nowy oryginał, uszczelki na przepustnicy nowe (dodatkowo uszczelnilem sylikonem kolektor dolotowy)

A jeszcze jedno pytanie, czy mała nieszczelność spod obudowy termostatu może też coś podobnego powodować?? Pytam bo spod obudowy termostatu mi czasem siknie płynem chłodniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

sprawdziłem ten czujnik i na włączonej stacyjce ma 4.7V a gdy go zapale to ma 1.2V i skacze. Przy przygazówce najpierw idzie do góry tak do 4V i nagle spada do 0.33V

Odgrzebię temat. Poniżej wartości ciśnień i zależność ciśnienia atm do podciśnienia i ciśnienia paliwa. Może kogoś oświeci.post-47116-0-15508400-1349960828_thumb.jpgpost-47116-0-84285100-1349960976_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!