Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka-wyświetlacz otwartych drzwi, ciśnienia.


Rekomendowane odpowiedzi

Na samym początku serdeczne witam wszystkich użytkowników forum.

Od tygodnia posadam Megane II kombi 1.9dci z 2005r. jak przypuszczacie powoli doprowadzam ją do dawnej świetności. Dzięki forum udało się wiele naprawić a raczej przywrócić do działania :)

Mam niestety problem i nie znalazłem odpowiedzi na forum lub nie umiałem do niej dotrzeć.

Na wyświetlaczu tym między zegarami wyświetlany jest symbol samochodu, w moim przypadku brakuje zupełnie nie wyświetla prawej strony samochodu. Dokładnie brak wyświetlania prawych przednich i tylnych drzwi, oraz kół z prawej strony też przód i tył.

Dodam że wszystkie inne funkcje w/w drzwiach działają np.oświetlenie, szyby, głośniki.

Sprawdzilem połączenia wiązki drzwi-karoseria to jeśli chodzi o same drzwi co do kół to jeśli by nie było czujników to czy wyświetla symbol koła wypełnionego ??? Umnie brak wogóle prawej strony - "ciemnośc".

Może ktoś miał podobny przypadek ??? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem byłem na Clipie. Normalne błędy jak to w 7-latku. Po wykasowaniu wszystko ok uznałem, że to stykologia z którą będzie trzeba powalczyć. Po rozmowie ze sprzedającym i dokładniejszym obejrzeniu doszukałem się prawdopodobnej kolizji z prawej strony. Trudno powiedzieć jakie były uszkodzenia gdyż samochód jest bardzo dobrze zrobiony. Odpalił napinacz pasa a pozatym sprawdziłam namacalnie poduszki kurtyny pasażera boczne foteli i szuby ok. Na Clipe kolega potwierdził iż zdarza się odpalenie tylko napinacza.

Przypuszczam, że ktoś pomógł temu wyświetlaczowi w czasie naprawy. Brak opisu takiej usterki na forum może sugerować że przy normalnej eksploatacji samochodu raczej ona nie występuje. I tutaj mam problem nie mając schematu i nieznając konstrukcji jestem bezradny.

Jak myślicie od czego zacząć ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiałem się takiej odpowiedzi i zarazem brałem to pod uwagę. Gdzieś na forum pisano o takiej przyczynie. Z elektronicznego punktu widzenia jest to logiczne brak zasilania jednej szyny wyświetlacza. Moje obawy dotyczą jedynie samego demontażu kokpitu-zegarów. Czy na coś szczególnie powinienem uważać ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy demontażu nie ma za dużo rzeczy, na które trzeba uważać. Jedyne to wskazówki. Delikatnie trzeba ciągnąć do siebie. Później jak ściągniesz nadruk trzeba zdemontować taką małą blaszkę pod wyświetlaczem. Sam wyświetlacz pchasz leciutko w stronę górnego wyświetlacza i dół gdzie są nóżki ciągniesz do siebie. Sprawdź czy wszystkie nóżki są proste. Montujesz podobnie. Najpierw wpychasz wyświetlacz w stronę tego górnego i leciutko wpychasz nóżki uważając czy żadna się nie gnie. Najgorsze z całej operacji to dobre ustawienie wskazówek. Pamiętaj też żeby drukowana tarcza dobrze wskoczyła w swoje miejsce. Na prędkościomierzu i obrotomierzu masz takie wypustki podtrzymujące tarczę. TU masz link. Może Ci pomóc. Nie musisz tylko dostawać się do płytki drukowanej. Wystarczy jak zdejmiesz przód licznika.

Edytowane przez PiterZgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za profesjonalną instrukcję Piter i fachową odpowiedź, pełen profesjonalizm :) W dniu jutrzejszym działam i dam znać co i jak poszło.

Jeszcze raz dzięki !!!

 

Dodano: 04 sie 2012 - 00:39

Bez problemu rozebrałem zegary i dotarłem do wyświetlacza. Pierwsze oględziny i nic podejrzanego. Nóżki wyświetlacza idealnie proste. Postępując zgodnie z instrukcją rozebrałem wszystko na części. Zimnych lutów na płycie nie stwierdziłem, samo gniazdo wyświetlacza fabryka. Po złożeniu usterka nadal występuje. Nie daję za wygraną ponowne rozebranie i tym razem dokładne pomiary miernikiem punkt po punkcie. Połączenie wyświetlacza z płytą pewne na 100% a usterka występuje nadal.

Ps.

Zastanawiam się czy przyczyna nie leży w wiązce pod fotelem pasażera, tej od napinacza pasa. Tam ktoś rzeźbił, widać nieoryginalną izolację prawdopodobnie w tym miejscu z mostkowany jest obwód, przez rezystor celem oszukania kompa w wiadomym celu !

Może ktoś działał po omacku i uszkodził przy okazji jakiś przewód.

Inna przyczyna tej usterki jaka się nasuwa to może, jeśli zmostkowany jest napinacz to stąd brak wyświetlania całej prawej strony ???

Może ktoś ma Megi II po odpaleniu napinacza pasa, i mógł by napisać jak wyświetla się symbol samochodu między zegarami ??? Czy to ma jakiś związek???

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał, że jest to jakaś usterka samego wyświetlacza. Włącz tryb testowy (sprzegło + przycisk w manetce wycieraczek + start, wychodzisz z tego wciskając przycisk zerowania w zegarach). Wtedy zapala się wszystko niezależnie czy drzwi otwarte czy nie. Jeżeli będziesz miał nadal braki na wyświetlaczu to na 100% to sam wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam schematu elektrycznego obwodu liczników. Więc metodą pomiarów sprawdzę jakim napięciem wysterowany jest wyświetlacz naprzykład w czasie otwieramia drzwi. Przykładając " na krótko" napięcie na odpowiednią nóżkę można by sprawdzić sam wyświetlacz. Jeśli się mylę to proszę o uwagi.

Jeśli ktoś dysponuje schematem elektrycznim liczników będę wdzięczny za udostępnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat podłączenia licznika nic ci nie pomoże bo licznik sterowany jest po szynie Can (dwoma przewodami)przewodowo to tylko sterowane są poziomy paliwa i oleju oraz kontrolki ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!