Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Utrudniony przepływ w kanałach wentylacji


Rekomendowane odpowiedzi

Zmartwienie jest takie.

Klima działa zazwyczaj dobrze. Ale są okresy kilku minutowe, że pojawiają się takie dwa objawy : coś hamuje przepływ powietrza w kanałach wentylacji, mimo normalnego tempa silnika dmuchawy, słychać syczenie, blokowanie tego wiatru. Czy jest tam jakaś klapka, regulacja, cokolwiek co by mogło ograniczyć przepływ i światło tych kanałów ?? Teraz druga rzecz : jednocześnie lub prawie jednocześnie spada mroźność powietrza z kratek. Potem wraca powoli wszystko do normy, siła przepływu narasta a temperatura obniża się jakby rezem z tym. Kiedy problem wystąpi to dmuchawa na 4 szaleje, syczy a z kratek leci jak by było na 1. Ale potem wszystko jak napisałem wraca do normy. A jak już wróci to na 2 w 30 stopniach można jeździć. Rzecz pojawia się bez względu na charakter jazdy i znika też nie wiadomo od czego, po prostu samo - ale nie nagle tylko powoli - leci coraz mocniej i coraz zimniej. Nijak nie umiem tego zrozumieć. Aha. Starałem się podsłuchać sprężarkę czy ona jest włączona. No i jest. I jeszcze jedno jak już wszystko tak się wrednie powyłącza i opadnie ta wydajność to lekkie chłodzenie nadal jest odczuwalne. Wyłączenie AC powoduję totalny tropik. Wiec całkowicie to nie wysiada. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, proszę o radę.

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy by nie spadała siła nawiewu tylko temperatura wywiewanego powietrza.Podejrzewał bym klapkę obiegu wewnętrznego .U mnie przy obiegu wewnętrznym też siła nawiewu jest mniejsza i słychać świst powietrza (bo pobierane jest z kabiny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

U mnie problem objawiał się ciut inaczej: w pozycji 1 nie wialo wcale, w pozycji 2. dmuchało jak przez słomke. 3-4 cos sie zaczynało dziać. Z lewej kratki nawiewu nie dmuchało wcale. Na obiegu zamkniętym slychć było jakieś dziwne dźwięki, coś jakby stukanie miękkiego elementu o plastik. Zabrałem sie za to w sobotę. Rozebrałem schowek i wydobyłem filtr kabinowy. Ilość śmieci jaka tam była trochę mnie przeraziła. Co się dało wydłubałem, wsadziłem w otwór po filtrze płaską końcówkę odkurzacza. Udało mi się tym sposobem wyciągnąć prawie dwie garście zaschnietych liści śmieci a nawet piór. Do kratek nawiewu wsadziłęm końcówkę kompresora i o zgrozo wyleciało dołem jeszcze z pół garsci. Ponownie odkurzyłem pojemnik na filtr i załorzyłem nowy wkład. W kratki nawiewu poszedł specyfik do odbrzybiania klimy po czym udałem się na uzupełnienie czynnika. Weszło 160ml czynnika a klima dostała nowe życie. W niedzielę cieszyłem się jak dziecko bo wiało jak szatan a powietrze miało 6 st. Polecam, godzina pracy przy kosztach 50zł filtr, 120 nabicie, 23 specyfik do odgrzybiania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym oblodzeniem to by mogło się zgadzać. Ale czy ktokolwiek spotkał się z czymś takim ? To taki domysł czy faktycznie się komuś przytrafiło.

Dziś wysiadła (na szczęście rano kiedy nie było jeszcze tropiku - a ten pojawił się po 11stej, wtedy dmuchało normalnie na szczeście) na całe 20 minut. Myślałem że się poszlachtuję bo wymieniłem już : pompę, chłodnicę, jakieś rurki razem 2 tyś wyszło... Na biednych było lepiej dać :) Na postoju kiedy mogło by się przegrzewać chodzi dobrze w upale, nawet bardzo długo, ładnie dmucha. Wysiada zawsza w trakcie jazdy. Te liście i smieci to może być też mój problem, jak myślę :) .

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm co prawda czytałem kiedyś o takim przypadku zamarzania i o ile pamietam, po chwilowym wyłączeniu klimy i ponownym włączeniu waliło do środka drobinkami lodu. Ale nie dotyczyło to megane. Rozmawiałem nawet w warsztacie przy nabijaniu o roznych ciekawostkach i suma sumarum wychodzi na to ze w ukłądzie jest stosunkowo mało czynnika objętość wnętrza znaczna, uczulili na drożność kanałów wentylacyjnych i to jakby się sprawdza. Widzę po swojej po udrożnieniu śmiga aż miło ale daaaaaleeeekooo jej do 406 czy audika jakie miałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojej córki w volvo s80 wystepuje podobna sytuacja. Podczas jazdy zaczyna dmuchać coraz mniej schłodzone powietrze i siła nawiewu spada. Ale wystarczy wyłączyć klimatyzację na ok. 5 min by wszystko wróciło do normy. Kiedyś po dłuższej jeździe w upale zuważyłem, że pod samochodem zebrała się spora kałuża, przynajmniej 10 razy większa niż w moim aucie. Wniosek - zamarza parownik. Wystarczy parę minut bez klimy by szron spłynął i po problemie.

To, że wysiada w trakcie jazdy spowodowane jest dużo większą wydajnością sprężarki, obroty silnika dużo większe. Możesz spróbować wyłączyć na chwilę klimatyzację gdy będziesz miał te objawy. Gdy po kilku minutach ustąpią to masz przyczynę.

Przyczyną zamarzania parownika jest najczęściej uszkodzenie zaworu rozprężnego lub sondy sterującej tym zaworem umieszczonej w parowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!