Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Odniosę się do kwestii zwijacza poduszki w MII bo jest o tym już mowa na forum ale tak naprawdę nic z niej nie wynika.

U mnie, jak u innych, pojawia się specyficzne ocieranie podczas kręcenia kierownicą. Z tego co wyczytałem odpowiedzialny za to zjawisko jest zwijacz poduszki. W związku z tym moje pytania:

-co to tak naprawdę jest i za co odpowiada?

-jak na razie nie zapaliła mi się kontrolka poduchy więc nie wiem czy zabierać się za to czy też nie (ale wnioskuję ze skoro się nie zapaliła to całość jeszcze jest sprawna)

-czy można jakoś usunąć ten efekt ocierania bez narażania się na koszty nowego zwijacza (ASO 650+200 robocizna)?

-i jeszcze jedno, czy może się ten zwijacz tak sam z siebie uszkodzić czy za to ocieranie odpowiada coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe doświadczenie z w/w zwijaczem. NIestety podczas naprwy maglownicy udało się go całkowicie urwać.

Jest to nic innego jak kabel dwużyłowy, płaski jak tasiemka w grubej plastikowej osłonie. Łączy on obracającą się razem z kierownicą poduczkę z nieruchomą elektryką. Taśmy jest dość dużo. Na oko to z 1m. Zależnie w którą stronę kręcisz kierownicą to taśma się zwija lub rozwija. Ocierać może sama o siebie (sąsiednie zwoje) lub o obudowę w której się znajduje. Jeśli słychać tarcie, to z czasem jej osłona sie przetrze. U mnie nigdy nic nie było słychać ale po zdemontowaniu i tak w jednym miejscu był goły przewód (po 8 latach).

Aby się do zwijacza dostać, trzeba zdemontować kirownicę i obudowę kolumny kier. W MI zwijacz jest w jednym elemencie z krzywką wyłączającą kierunkowskazy.

Ja po naprawie całą taśmę porządnie wypryskałem silikonem odpormym na b. niskie temp aby nie sklejał taśmy przy dużych mrozach i zawsze dobrze likwidował tarcie. Efekt jest OK.

Orginalnie tasma też jest czymś wysmarowana żeby zmniejszyć tarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zwijacza: u mnie czasmi było słychać charakterystyczne ocieranie (cykanie) po pewnym czasie zaświeciła się kotrolka poduszki i du.a = koszty. chcąc uniknąć aso przejrzałem allegro + szroty = całość z robocizną ok. 400 ale teraz wiem że przynajmniej poducha mi wystrzeli jak będzie trzeba.

niestety jest ten problem że samego zwijacza nie kupisz jest zespolony razem z tym plastikiem z manetkami do światel i wycieraczek dlatego koszty są spore w MI sprawa wygląda inaczej, ale to już było na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi ;-)

Czytałem że podczas dostawania się do zwijacza trzeba zdemontować kierę, a co za tym idzie odpiąć poduchę (trochę ryzykowne). Jak zrobić to bezpiecznie no i jak później wygląda pamięć usterki czy coś. Pojawiają się błędy w pamięci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem dziś poduchę, zdjąłem kierownicę i dostałem się do zwijacza. Otworzyłem go i okazało się, że taśma jest cała pogięta, nie pracowała tak jak trzeba, była niepoprawnie ułożona. Sprawdziłem wszystkie połączenia i niestety problem musi tkwić typowo w taśmie. Tak na marginesie to "złoty medal" dla kogoś kto wymyślił to g*** jest to chyba 7 żyłowa tasiemka, tak delikatna, że nie wiem czy w telefonach z klapką by taką chcieli zamontować. Mechanizm zwijacza też nie budzi zaufania!

Czas zacząć się rozglądać za tą częścią.

Piszcie jak macie jakieś namiary (ktoś gdzieś wspominał o zwijaczu za 80 pln? mało realne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś czy taśma od scenica pasuje do meganki :-)

 

[ Dodano: 2007-11-05, 15:48 ]

Ok z tego co zauważyłem to taśmy (a raczej całe przełączniki zespolone) są różne.

Bardziej zastanawia mnie inna kwestia... czy można przełożyć przełączniki, bo mam okazję nabyć całość (sprawna taśma ale uszkodzona dźwignia od wycieraczek) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!