Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Odniosę się do kwestii zwijacza poduszki w MII bo jest o tym już mowa na forum ale tak naprawdę nic z niej nie wynika.

U mnie, jak u innych, pojawia się specyficzne ocieranie podczas kręcenia kierownicą. Z tego co wyczytałem odpowiedzialny za to zjawisko jest zwijacz poduszki. W związku z tym moje pytania:

-co to tak naprawdę jest i za co odpowiada?

-jak na razie nie zapaliła mi się kontrolka poduchy więc nie wiem czy zabierać się za to czy też nie (ale wnioskuję ze skoro się nie zapaliła to całość jeszcze jest sprawna)

-czy można jakoś usunąć ten efekt ocierania bez narażania się na koszty nowego zwijacza (ASO 650+200 robocizna)?

-i jeszcze jedno, czy może się ten zwijacz tak sam z siebie uszkodzić czy za to ocieranie odpowiada coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe doświadczenie z w/w zwijaczem. NIestety podczas naprwy maglownicy udało się go całkowicie urwać.

Jest to nic innego jak kabel dwużyłowy, płaski jak tasiemka w grubej plastikowej osłonie. Łączy on obracającą się razem z kierownicą poduczkę z nieruchomą elektryką. Taśmy jest dość dużo. Na oko to z 1m. Zależnie w którą stronę kręcisz kierownicą to taśma się zwija lub rozwija. Ocierać może sama o siebie (sąsiednie zwoje) lub o obudowę w której się znajduje. Jeśli słychać tarcie, to z czasem jej osłona sie przetrze. U mnie nigdy nic nie było słychać ale po zdemontowaniu i tak w jednym miejscu był goły przewód (po 8 latach).

Aby się do zwijacza dostać, trzeba zdemontować kirownicę i obudowę kolumny kier. W MI zwijacz jest w jednym elemencie z krzywką wyłączającą kierunkowskazy.

Ja po naprawie całą taśmę porządnie wypryskałem silikonem odpormym na b. niskie temp aby nie sklejał taśmy przy dużych mrozach i zawsze dobrze likwidował tarcie. Efekt jest OK.

Orginalnie tasma też jest czymś wysmarowana żeby zmniejszyć tarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zwijacza: u mnie czasmi było słychać charakterystyczne ocieranie (cykanie) po pewnym czasie zaświeciła się kotrolka poduszki i du.a = koszty. chcąc uniknąć aso przejrzałem allegro + szroty = całość z robocizną ok. 400 ale teraz wiem że przynajmniej poducha mi wystrzeli jak będzie trzeba.

niestety jest ten problem że samego zwijacza nie kupisz jest zespolony razem z tym plastikiem z manetkami do światel i wycieraczek dlatego koszty są spore w MI sprawa wygląda inaczej, ale to już było na forum....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi ;-)

Czytałem że podczas dostawania się do zwijacza trzeba zdemontować kierę, a co za tym idzie odpiąć poduchę (trochę ryzykowne). Jak zrobić to bezpiecznie no i jak później wygląda pamięć usterki czy coś. Pojawiają się błędy w pamięci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem dziś poduchę, zdjąłem kierownicę i dostałem się do zwijacza. Otworzyłem go i okazało się, że taśma jest cała pogięta, nie pracowała tak jak trzeba, była niepoprawnie ułożona. Sprawdziłem wszystkie połączenia i niestety problem musi tkwić typowo w taśmie. Tak na marginesie to "złoty medal" dla kogoś kto wymyślił to g*** jest to chyba 7 żyłowa tasiemka, tak delikatna, że nie wiem czy w telefonach z klapką by taką chcieli zamontować. Mechanizm zwijacza też nie budzi zaufania!

Czas zacząć się rozglądać za tą częścią.

Piszcie jak macie jakieś namiary (ktoś gdzieś wspominał o zwijaczu za 80 pln? mało realne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje się ktoś czy taśma od scenica pasuje do meganki :-)

 

[ Dodano: 2007-11-05, 15:48 ]

Ok z tego co zauważyłem to taśmy (a raczej całe przełączniki zespolone) są różne.

Bardziej zastanawia mnie inna kwestia... czy można przełożyć przełączniki, bo mam okazję nabyć całość (sprawna taśma ale uszkodzona dźwignia od wycieraczek) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!