Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.4 ucieka w lewo po wymianie opon na


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

W poniedziałek dokonałem wymiany opon z letnich (stare, twarde 7 letnie, 2-3 mm bieżnika) na zimowe (roczne regenerowane). Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem, że moja meganka ma skłonność do minimalnego uciekania w lewo przy przyspieszaniu na 1 biegu i na 2 biegu. Opony, które były do tej pory na tyle, są teraz na przodzie. Podczas normalnej szybkiej jazdy nie da sie odczuć, żeby auto ściągało. Prowadzi się dość stabilnie. Jedyne co mi się jeszcze wydaje, to minimalnie mniejszy opór przy skręcie w lewo podczas jazdy. Dodam, że nie mam wspomagania i wszelkie takie rzeczy dobrze czuć na kierownicy.

Napisze jeszcze, że w tym roku w styczniu ustawiana była geometria kompleksowo i było wszystko OK. Później przytrafiła się wymiana sworznia wachacza z prawej strony i po wymianie auto prowadziło się w porządku (nie była ustawiana geometria po wymianie). Przed wymianą tego sworznia, podczas badania na stacji kontroli pojazdów wyszło że nieprawidłowa jest zbieżność koła prawego, ale nie dało się tego odczuć podczas jazdy. Być może opona się już w dłuższym czasie dopasowała??? Czy może to byc powód, że teoretycznie nowsze opony, miększe i wcześniej jeżdżone na tyle, mogą demaskować błędne ustawienie zbieżności?

Będę wdzięczny za wszelkie propozycje co do trafnej diagnozy??? Przyznam, że po raz pierwszy mam taką sytuację i obawiam się, że powodów może być co najmniej kilka :/ Z góry dziekuję za wszelkie rady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimowe (roczne regenerowane)
co to znaczy opony regenerowane?? :shock:

jak kupiłeś bieżnikowane to powodzenia życzę...

 

Jedź na zbieżność i ją ustaw, czasem nawet jedna dziura na drodze potrafi zmienić zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

To prawda, opona bieżnikowana nie dorówna nowej fabrycznie zimówce, ale przede wszystkim nie dorównuje jej ceną i dlatego zdecydowałem się na zakup ;-) Jeżdzi się na nich dość dobrze. W zimie miałem okazję w górach je sprawdzić i się nie zawiodłem. Myślę, że ustawienie zbieżności powinno rozwiązać problem tym bardziej, że diagnosta mi sygnalizował ten problem na prawym kole. Na letnich nie było nic czuć. Może dlatego, że już się tak dotarły i dopasowały. Zimówki z kolei są dużo bardziej podatne i czułe. Tak mi się wydaje przynajmniej.

 

Pozdrawiam

 

Radzę poczytać regulamin forum - zwłaszcza o cytowaniu - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Udało się kupić po 65 zł z racji letniego sezonu i to, że znajomy pracuje w zakładzie oponiarskim. Rozmiar 165/70 R13. Dali mi 2 lata gwarancji. Razem z kolegą będąc w górach mieliśmy okazje trochę tam pojeździć i powiem, że on na Daytonach DW500 nie dawał rady tam gdzie ja jechałem. Niestety na suchym asfalcie trzeba mieć delikatną nogę i w zakręty wchodzić kulturalnie ;-)

 

Ledwo jedno skończyłem pisać a Ty już znowu. Radzę poczytać regulamin forum - zwłaszcza o cytowaniu - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-4 letnia opona z segmentu budżetowego szczerze mówiąc nadaje się do wymiany po tym okresie. W moim przypadku nie warto inwestować w super "kapcie" bo moje autko służy raczej do spokojnego przemieszczania się. Za kilka miesięcy przesiadam się do nowszej meganki więc pomyśle o jakimś super obuwiu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki przypadek.Zbieżność była źle ustawiona.Na starych oponach nie odczuwałem tego bo dopasowały się do złej zbieżności.Po ustawieniu zbieżności problem zniknął ale stare opony były do wyrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś taki przypadek.

 

Oby było tak jak piszesz :-) Zbieżność na 100% mam walniętą w prawym kole, bo podczas kontroli na stacji gościu mi to powiedział. W tym czasie miałem wybity też sworzeń wachacza na tym kole ale nie odczuwałem tego. Widocznie stare opony dopasowały sie do tego stanu i nic nie czułem. Teraz kiedy mam już nowy sworzeń i wymienione opony, które są zużyte w bardzo minimalnym stopniu (jeżdżone na tyle w ostatnim sezonie zimowym) pojawił sie mi taki problem znoszenia na lewo przy przyspieszaniu :-? Mam nadzieje, że regulacja przywróci wszystko do normy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!