Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła dzienne w kloszu bez ksenonu


Rekomendowane odpowiedzi

Podłączenie, które opisywałem wcześniej w którym cewkę dodatkowego przekaźnika podłączasz przez diodę półprzewodnikową pod +12V po stacyjce, a drugi koniec pod (+) zasilania żarówki postojowej dotyczy tylko żarówki LED przy dziennym ! Przy zastosowaniu żarówek 21W w dziennym nie trzeba diody półprzewodnikowej, potrzebny jest moduł lub jakiś własny pomysł z przekaźnikami lub tranzystorami.

Można też zastosować podwójne LED-y dzienne/kierunkowskaz >> kliknij link <<

 

Z żarówką LED można wiele innych ciekawych rzeczy zrobić, np. ograniczyć jej prąd, aby świeciła jako postojówka lub naprzemienne dzienne z kierunkowskazem.

W załączniku filmik ;-)

 

20171215_000517.mp4

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, witman napisał:

Podłączenie, które opisywałem wcześniej w którym cewkę dodatkowego przekaźnika podłączasz przez diodę półprzewodnikową pod +12V po stacyjce, a drugi koniec pod (+) zasilania żarówki postojowej dotyczy tylko żarówki LED przy dziennym ! Przy zastosowaniu żarówek 21W w dziennym nie trzeba diody półprzewodnikowej, potrzebny jest moduł lub jakiś własny pomysł z przekaźnikami lub tranzystorami.

Można też zastosować podwójne LED-y dzienne/kierunkowskaz >> kliknij link <<

 

Z żarówką LED można wiele innych ciekawych rzeczy zrobić, np. ograniczyć jej prąd, aby świeciła jako postojówka lub naprzemienne dzienne z kierunkowskazem.

W załączniku filmik ;-)

 

20171215_000517.mp4

Fajnie to wygląda na filmiku ale jeszcze lepiej by było jak w oryginale w nowych autach.

Po włączeniu kierunku dzienne się przygasza i miga sam kierunek. Po wyłączeniu kierunku ładnie powoli wraca dzienne. :-)

Super że technologia Led tak idzie do przodu. Można ładnie odmlodzić sobie auto :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja z przygasaniem dziennego wygląda fajnie i tak właśnie są wykonane LED-y dwukolorowe z modułem dostępne na aukcji  >> kliknij link <<

a tu filmik >> youtube <<

Mój sposób podłączenia migania na przemian jest banalny i nie wymaga, żadnych dodatkowych modułów ani przekaźników, świetnie wygląda z większej odległości i bardzo zwraca uwagę na kierunkowskaz, kiedyś widziałem to w autobusach komunikacji miejskiej.

Zrobiłem na przemian, bo zauważyłem, że przy świeceniu dziennego światłem ciągłym przy włączeniu kierunkowskazu miganie żółtej żarówki było słabo widoczne, zapewne bliskość obu komór to powodowała. Dodam, że przed modernizacją przy oryginalnej żarówce 21W w komorze dziennego również kierunek był słabo widoczny. Piszę to o lampie z filmiku w Megance 3  20171215_000517.mp4  

Wracając do lampy Scenic ph1 też przałoby się naprzemienne lub przygaszenie dziennego z racji bliskości dziennego i kierunku.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogarnąłem temat :-)

Plus po zapłonie wziąłem jak na fotce z zdjęcia , czeka mnie jeszcze zakup żarówek led bo zwykłe nie potrzebnie 42 waty biorą i led ładniejszy :-)

Z tego miejsca co podłączyłem plus to po zapaleniu silnika świecą się dzienne , po zgaszeniu od razu gasną .

Witman może zdradzisz ten sposób jak zrobić żeby żarówki migały na przemian ?

plus.thumb.jpg.71979568dac6a2e29e4652cf78e99bc1.jpg

Edytowane przez marer
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby migało naprzemiennie bez dodatkowych modułów możliwe jest przy użyciu LEDów jako dzienne.

Zasilanie LEDa (+), stopka) podłączasz pod +12V (np. ze skrzynki), a minus LEDa podłączasz do (+) zasilania żarówki kierunkowskazu. 

Krótki opis działania: przy włączonym zasilaniu dziennego prąd płynie przez LEDa i żarówkę kierunkowskazu zamykając obwód do masy, żarówka kierunkowskazu nie zaświeci się, gdyż ma małą rezystancję, prąd płynący przez równoległe połączanie LEDa i żarówki jest zbyt mały, aby rozświecić włókno żarówki. Gdy włączymy kierunek prąd popłynie przez żarówkę, a LED w tym momencie na swoich końcach będzie miał dwa plusy, więc prąd przez LED-a nie popłynie z tond efekt migania na przemian.

Dodam, że żarówka jest elementem nieliniowym i jej rezystancja (opór) rośnie dopiero przy przepływie odpowiedniej wartości prądu zależnego od mocy żarówki.

Identyczne połączanie z wykorzystaniem nieliniowości żarówki i zwykłego przekaźnika opisywałem wcześniej przy sterowaniu załączaniem się dziennego LEDa i jego automatycznym wyłączeniu przy załączeniu świateł pozycyjnych i mijania. Jak widać przy użyciu prostych elementów i połączeń można sterować światłami dziennymi bez użycia dodatkowych modułów i kabli ;-)

W załączniku są dwa proste schemaciki: Pierwszy światła naprzemienne, drugi naprzemienne i sterowanie dziennymi przez przekaźnik.

 

schemat.JPGsterowanie dziennymi.jpg

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może mi ktoś powiedzieć gdzie jest bezpiecznik od światła cofania w scenicu III ?

 

Temat ogarnięty, bezpiecznik zlokalizowany.

W moim przypadku był to trzeci od góry 10A.

Pozdrawiam

Edytowane przez marer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ładna pogoda zdopingowała mnie do założenia dziennych w kloszu reflektora. Wcześniej za radą kolegi @cinas kupiłem biały moduł USM z megan III z wyprowadzonymi pinami do świateł dziennych. Moduły te są już bardzo tanie, trafił mi się z wersji wyposażenia P3 za 30 zł. Obyło się bez wyjmowania reflektorów, otwory na oprawkę i żarówkę za radą kolegi @manek33 wypalone lutownicą z grotem w kształcie koła. Oprawki do żarówki P21  kupione po kilka zł. Aktywacja programem maxiecu2 i wszystko pięknie działa. Czujnik zmierzchu wyłącza dzienne i zaświeca mijania z pozycyjnymi. Wcześniej przy zakładaniu w liczniku kontrolki wypalania FAP dołożyłem białą diodkę sygnalizującą załączenie dziennych obok zielonej od pozycyjnych. Dzienne zapalają się po uruchomieniu silnika a nie jak w układach z przekaźnikiem po włączeniu zapłonu. Warto więc kupić moduł USM z megan III za 20-50 zł z wersją wyposażenia P2 lub P3 i odpada szukanie + po zapłonie, lutowanie do niego przewodu zasilającego, podłączanie przekaźnika do pozycyjnych. Wystarczy wcisnąć dwa przewody do dedykowanych pinów i wyprowadzić na zewnątrz puszki . Wszystko wygląda jak fabrycznie.

Taki mały bajer na liczniku po włączeniu świateł dziennych. Diodka dość mocno ograniczona rezystorem by nie rozpraszała.

20181018_152332.thumb.jpg.f6a95cbc8538d813eb4f7e9cce93adb5.jpg

 

 

Edytowane przez aniewa
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa kawał dobrej roboty, :91_thumbsup:dla Ciebie ;-)

Rozumiem, że po założeniu USM L3 musiałeś go aktywować. Czy oprócz dziennych w L3 uzyskałeś też kierunkowskazy autostradowe (tzn. trzy mrugnięcia), bo z tego co wiem w L3 już były.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktywowałem tylko światła dzienne, wcześniej miałem włączony tryb skandynawski. Co do kierunkowskazów autostradowych to nie wiem czy można to aktywować w megane lub scenicu. Na pewno w dacii. Mam maxiecu i tam nie ma takiej opcji, może clipem lub DDT dało by się coś zrobić. Z tego co wiem to kolega cinas dorabiał specjalny układ do kierunkowskazów autostradowych a jako spec od clipa to pewnie by to zrobił programowo gdyby się dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszej Megi Coupe GTline 2011r. jest L2 i są oryginalnie dzienne, ale nie ma kierunków autostradowych, natomiast w Sceniku 2013r. jest L3 i kierunki autostradowe mam. Sprawdź u siebie może nawet nie wiesz, że masz kierunki autostradowe w L3 ;-)

Kliknij delikatnie manetką kierunkowskazu tak żeby jej nie przełączyć, wtedy kierunek powinien mignąć trzy razy.

Kierunki autostradowe są bardzo przydatne również w mieście przy zmianie pasów lub na rondach. 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, dla zainteresownaych, dzienne LED zabudowane w oryginalnych reflektorach Megane II Ph II GT (2006).

Auto ma fabryczny czujnik zmierzchu.

Zdjęcia zrobione w słoneczny dzień. Za tydzień mam przegląd i zbaczymy co na to diagnosta :]

Zestaw z Allegro za 80 zł bez przekaźnika, moc 900 lumenów wg opakowania :)

file-2m.jpeg

file1-2m.jpeg

Edytowane przez Sleepyhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!