Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana turbiny i brak mocy


snap

Rekomendowane odpowiedzi

kilka dni temu mialem mala awarie turbiny konkretnie padla :-)

turbina nowa w sensie po regeneracji ze starej zostala tylko obudowa

wszystko fajnie ale samochod jezdzi jak serio czyli 120km gdzies jakby wcielo chipa

wczesniej turbina dmuchala jakeis 1,5 bara teraz 1,2

przy wybuchu turbin wsiorbalo z litr oleju ktory z turbin wrocil do komory spalania - obroty na 7000 i wielka chmura dymu wiec moze egr tak zapchalo ? ale skad spadek cisnienia turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam ze zaprało Ci katalizator, na forum tdi czytałem ze po takiej akcji katalizator jest do kosza.... a tak pozatym to jest taka zasada ze nie regeneruje się turbin bo tylko jedna na 10 gdziała dobrze...

i jeszcze jedno, to doładowanie jakie miałeś po chipe (1,5bar) to jest o wiele za duzo na tą turbine.... czytałem na ten temat kiedyć na streetracing... wiec się nie zdziw jak ta regenerowana padnie za tydzień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tdi tez jest taka turbina (garrett 1749 i tam podają ze bezpieczna wartość dla niej to 1,25-1,3 bar i powyzej tego sie po chwili wysra,

 

ale dziwi mnie jedna rzecz a mianowicie przyrost u snap'a to 27KM a turbina jest podciągnięta z 0.9 na 1,5 bara i jakiś mały przyrost względem ciśnienia bo są boxy które zwiększają ciśnienie na pompie wtryskowej i one dają około 25KM sprawdzone na hamowni a tam ciśnienie doładowania zostaje bez zmian...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina jest podciągnięta z 0.9 na 1,5 bara

seryjne doladowanie to 1,2bara a nie 0,9, sprawdzone

 

katalizator jest dobry bo wszystko bylo czyszczone

sa 2 opcje: albo podczas padaczki turbiny oderwala sie jakas lopatka i uszkodzila gumowy waz albo sama turbina jest zle poskladana

 

 

[ Dodano: 2007-10-29, 16:54 ]

a tak pozatym to jest taka zasada ze nie regeneruje się turbin bo tylko jedna na 10 gdziała dobrze...

:-)

sie usmialem sie :-)

chyba nie wiesz na czym polega regeneracja

ze starej zostaje tylko obudowa a cala reszta jest fabrycznie nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snap, moze i masz racje, szanuje twoje zdanie, jednak nie wiem czy wierzyć Twojemu wskaźnikowi czy Clip'owi, no ale wszystko jest możliwe... Hadson też kiedyś coś mówił o doładowaniu w megane i też mówił ze jest 0.9bar no ale nie bede się kłócił moze masz wyjątkową ;-)

 

a co do regeneracji to powiem tak ze naczytałeś się bajek na stronie www firmy która się tym zajmuje (chwala bo mają z tego kase) i oczywiście każdy chwali co ma... wejdz sobie,na http://forum.tdi-tuning.pl/index.php poczytaj sobie, napewno dowiesz się czegoś nowego, ja sie nieznam tak bardzo na dieslach (mimo iż mój kierunek na studiach to silniki wysokoprężne) jak ludzie na tym forum, więc moze oni wytłumaczą Ci co i jak...

 

te moje stwierdzenia które napisałem w poprzednim poście może i są brednią jednak mówiły to osoby które raczej znają się na rzeczy....

 

Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o doladowanie do nie zaden wskaznik czy clip tylko pomiar w serwisie boscha(sprawdzalismy tez w katalogu) + info w firmie ktora robila chiptuning ( raczej wiedza co robia )

jak nie wierzysz poszukaj w necie specyfikacji silnika to bedziesz wiedzial

 

w sprawie regeneracji ... patrzylem na rece i widzialem co robili, ze starej zostala tak jak mowilem tylko obudowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra nie bedę sie sprzeczał co do doładowanie, nie wiem nie mam takiego silnika...

pewnie wiesz lepiej bo byłeś przy tym jak ci to robili...

 

a co do regeneracji to mozesz mieć nawet wszystko nowe ale tam liczy się precyzja wyważenia.... i jak pisze tylko około 1 na 10 regenerowanych jest mniejwięcej tak wyważona jak oryginalna... wiec miejmy nadzieje ze Twoja to jedna z 10...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak mogę mieć racje ze nie ma sensu regenerować turbo....

ale znowu kto ma 3000zł na nową.. a ile płaciłeś za regeneracje i ile gwarancji dostałeś????

a jeszcze jedno czy sam wyciągałeś turbo czy ktos to robił i czy ewentualnie grzebał pzy kompie....

jak by ci łopatka przecieła węża to byś słyszał gwizdanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile płaciłeś za regeneracje i ile gwarancji dostałeś????

1200 gwarancja 12mc bez limitu km wiec nie jest zle

 

a jeszcze jedno czy sam wyciągałeś turbo czy ktos to robił i czy ewentualnie grzebał pzy kompie....

w kompie nikt nie grzebal, sprawdzalem tylko czy sa bledy i nie ma,pytalem goscia od chiptuningu mowil ze nie trzeba robic zadnych korekt programu

sam nic nie robilem, warsztat sciagal turbine

intercooler, weze dolotowe i takalizator byly czyszczone

 

Po tej calej imprezie silnik sam zgasl ? czy zdusiles go na biegu ? Bo dostal samozaplonu ?

tak jak sie domyslasz na biegu, jak olej wrocil do komoru spalania to wskoczyl na 7000rpm a STOP jakos nie chcial dzialac, wal korbowy raczej caly bo wszystko ok, nic nie stuka silnika pracuje normalnie

 

 

zadanie na dzis :-)

jade do turbiniarzy zapytac co swiszcze: czy turbina moze tak gwizdac jak powiedza ze nie ( mam taka nadzieje ) to sciagam weze dolotowe i trzymam kciuki ze jakis bedzie uszkodzony

mysle zeby jeszcze pojechac na hamownie - bede mial wszystko czarno na bialym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze turbina gwizdze tylko pod obciazeniem, na " luzie" jest cisza, przy puszczaniu gazu na biegu tez raczej cisza wiec ja bym stawial na weze

pytanie dnia:

patrzac z drugiej strony czy przez uszkodzony waz moze jezdzic jak seria :roll:

 

[ Dodano: 2007-10-30, 07:54 ]

Pierwsza najwazniejsza sprawa czy oczysciles dolot przed zalozeniem nowej turbiny ?

napisalem wyzej ze czyscili weze dolotowe, kolektora raczej sie nie sciaga ale nie wydaje mi sie zeby to bylo powodem gwizdania i spadku mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!