Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy warto kupic Scenica II z silnikiem 1,5 Dci


Zygmund

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wielka prosbe czy warto kupic Scenica z roku 2005 - czarny , alu , silnik 1,5 Dci - jak wyglada awaryjnosc ?

Kazdy wciska mi ze za ta kase mozna miec Pasata czy cos innego - ja chce wiedziec od posiadaczy czy warto - jak te silniki - zima jak wtrystki itd czule punkty - plusy i minusy - szczere odp mile widziane .Podaje swoj nr gg i zapraszam pisania 2797920 . Z gory dziekuje

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6

 

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2005 i 1,5dCi to za mało, by o silnik pytać. W sceniolach do tego rocznika były 3 różne silniki 1,5 każdy z inną mocą.

Czy warto kupić sceniola, nawet czarnego- każdy jego posiadacz (choć nie z tym samym przekonaniem) powie że warto. Szczególnie jak w przyzwoitym stanie i dobrze wypasiony.

Jak ktoś trafił na zajechanego, to będzie odradzał ale tylko ze względu na problemy techniczne, a nie na wygodę.

Więcej dowiesz się po spokojnym przeglądnięciu tego co już na forum napisano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc podaj - jak 101 KM to najmocniejsza w tym czasie jednostka. posiada już VTG, ale nie ma FAPa. ogólnie mówiąc - jeśli nie zależy Ci specjalnie na osiągach (101 KM ma bardzo dobre przyspieszenie), cenisz sobie niższe koszty ubezpieczenia i niskie spalanie, to 1,5 dCi zupełnie wystarczy.

jeśli chcesz coś mocniejszego, do ciągania przyczepy to bardziej patrz na 1,9 dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec juz pisze cos o sobie i o moich wymaganiach - wyposazenie - klima - i to wszystko - nie jestem zbyt wymagajacy - bardziej cenie stan auta i wygode jazdy niz wyposazenie nawet brak klimy przezyje - mam male dziecko itd . Teraz jazda styl itd . Jezdze malo ok 10 tys rocznie , bardzo spokojnie 2500 obrotow max , mam rodzine 2+1 , do pracy mam dosc blisko i jezdzimy na zmiane z kumplami , raz w roku wakacje , i to chyba tyle , mamy w pracy sluzbowe Clio 2004 z tym silnikiem - jak dla mnie - szok wyrywa asfalt ! Dzieki za pomoc jak sie dowiem wyposazenie i reszte - zaraz Wam napisze . Napiszcie mi bolaczki tych aut - typowe usterki i czy np mozna kupic tanio wtryski np jesli czesto padaja - tak pisze bo nie mialem w zyciu poza Mondeo Mk3 2,0 TDDi zadnego diesla . Czytam opinie na autocentrum - rozne z przewaga na pozytywne .

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6

 

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dalej nie podałeś mocy silnika! w klijówce to nawet 80 KM wyrywa, ale w SCII będzie troszkię mało. jak do 2+1 to klima obowiązkowa, bo się ugotujesz z dzieciakiem.

podaj linkę do sprzedawanego pojazdu, bo climatronic, schowki dodatkowe, podłokietniki inne bajery warto mieć.

a opinie z AC nie są do końca miarodajne, chociaż moja też tam jest :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie dokonca z ogloszenia - poprostu ktos przywiozl takowego na handel i mam go niby obejrzec wiec nie wiem nie widzialem nic wiem kolor i stan ze niby ladny podwojny szyber czy cus . Ile takie cusik jest na ta chwile warte - oczywiscie w calosci a nie z 3ech zlozony

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6

 

Tomik

 

Dodano: 29 sie 2012 - 20:09

Użytkownik Tomik - tak mniej wiecej to o co chodzi - czytam ten regulamin i co z tego wynika napisz o co kaman

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mniej wiecej to o co chodzi - czytam ten regulamin i co z tego wynika napisz o co kaman

 

W takim razie przeczytałeś nie uważnie. Proponuje przeczytać podany punkt i zastosować się :notacrook:

Każdy kolejny post który naruszy powyższy regulamin poleci na Marsa ;)

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie dokonca z ogloszenia - poprostu ktos przywiozl takowego na handel i mam go niby obejrzec

no to wybierz się ze specjalistą i znawcą, bo samochód jako taki jest :notacrook:, silnik (o ile nie zarżnięty) też jest ;) .

ważne by nie wtopić z jakimś zwleczonym z zachodu padłem, bo uraz pozostanie do końca życia

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo samochód jako taki jest :notacrook:, silnik (o ile nie zarżnięty) też jest ;) .

ważne by nie wtopić z jakimś zwleczonym z zachodu padłem, bo uraz pozostanie do końca życia

Czyli dokładnie to, co napisałem w 2 poście w tym temacie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie kolegów - na tą chwilę wiem tyle że tj silnik o mocy 105 koni - jutro kolejne informacje co do wyposażenia i może nawet jakieś zdjęcie :notacrook:

mrarek oznaczenie Twojego silnika to : 1.5 dCi K9K 728 - gdzie znajdę takie info ?

czy jak załatwię nr Vin to coś będziecie mi w stanie pomóc jeśli chodzi o takie sprawy jak wyposażenie min. ?

Edytowane przez Zygmund
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dCi K9K 728 - gdzie znajdę takie info ?

Na przedniej stronie bloku silnika jest miejsce z nabitym numerem i oznaczeniem silnika.

Obawiam się, że auto z 2005 roku nie posiada jeszcze silnika 105KM, a maksymalnie 101KM

105KM z 6 biegowymi skrzyniami były po liftingu, (taki mam u siebie oznaczony jako K9K 732) inny pas przedni, inne reflektory, chromowa obwódka na poduszce w kierownicy, inne tylne lampy z wbudowanymi diodami w miejscu światła stop i pozycyjnych. (choć akurat poduszka i te lampy, pomiędzy rocznikami przedliftowymi i poliftowymi są współzamienne)

Mając numer VIN udaj się z nim albo zadzwoń do ASO, by na temat auta więcej się dowiedzieć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie kolegów - na tą chwilę wiem tyle że tj silnik o mocy 105 koni - jutro kolejne informacje co do wyposażenia i może nawet jakieś zdjęcie :notacrook:

sprawdź sobie w papierach - jakiś DR musi w końcu być.
czy jak załatwię nr Vin to coś będziecie mi w stanie pomóc jeśli chodzi o takie sprawy jak wyposażenie min. ?
co miał, jak zjechał z taśmy można sprawdzić na renault.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!