Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło pasowe alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem to opisać, ponieważ wielu użytkowników z tego co czytam ma problem ze zdiagnozowaniem tej usterki. Problemem jest koło pasowe alternatora, które w stanie rozkładu może wydawać wyjąco - buczączo - szumiące dźwięki wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. Zużyte koło może się wcinać w obudowę alternatora, a po zdjęciu paska ma wyczuwalny luz. Przesunięta jest też oś wewnętrznej części względem zewnętrznej. Nowe koło nie posiada żadnego luzu. Jest to koło bez wolnobiegu montowane w wersjach z silnikiem benzynowym. Pełni ono funkcję sprzęgła odciążającego alternator przed przeciążeniami, a także tłumi drgania paska wielorowkowego. Koło nakręcane jest na nagwintowany wał alternatora (lewy gwint). Do odkręcenia wystarczy nam trzpieniowy klucz splin i klucz sześciokątny z otworem w środku do przytrzymania koła pasowego.

Koszt nowego koła SKF to 150-200 zł. Na Alledrogo można spotkać lite aluminiowe koła za 70 zł mogące zniszczyć alternator i napinacz paska. Czas wymiany na parkingu pod blokiem to ~10 minut.

 

 

Obiekt tematu:

post-49286-0-33296400-1346957733_thumb.jpg

Koło wcinające się w korpus:

post-49286-0-44736900-1346957756_thumb.jpg

Przesunięcie osi:

post-49286-0-01965500-1346957766_thumb.jpg

Stare koło w wytartą i popękaną bieżnią:

post-49286-0-36573900-1346957782_thumb.jpg

Nowe koło:

post-49286-0-24304800-1346957788_thumb.jpg

Stare i nowe:

post-49286-0-31389300-1346957795_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem to opisać, ponieważ wielu użytkowników z tego co czytam ma problem ze zdiagnozowaniem tej usterki.

Podobnych tematów jest kilka na forum, właśnie wskazujących na tą rolkę :notacrook:

szumiące dźwięki wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.

Czasami buczenie występuje w pewnym zakresie obrotów.

Co ciekawe, problem praktycznie dotyczy wszystkich silników, w których na alternatorze zamontowana jest ta rolka.

Dopowiem jeszcze, że rolka może ulec uszkodzeniu ze starości lub w przypadku uszkodzenia alternatora. Dlatego w przypadku jej uszkodzenia należało by jednocześnie wykonać przegląd alternatora.

W załączniku znajduje się rysunek klucza jaki potrzebny jest do odkręcenia rolki, dodatkowo potrzeby jest klucz TORX50 długości co najmniej 50 mm.

klucz.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do tej "litej" rolki, po dwóch wymianach oryginału miałem dość i wytoczyłem sobie takową .Było to ok 80.000 Km temu i nic się nie dzieje.Ani łożyska w alternatorze się nadprogramowo nie zużywają ani napinacz.Spokój zaś bezcenny.Jeżeli chodzi o klucz to ten sześciokątny można zrobić z nakrętki i kawałka dospawanej blachy.Ps. Jeżeli chodzi o gwint to jest prawy (przynajmniej u mnie).

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Scenica z klimą 1,6 16V z 2002 roku i chyba czas na wymianę koła pasowego na alternatorze (zaczyna piszczeć zwłaszcza przy zimnym silniku).

Ponoć można zamienić stary typ koła pasowego na taki montowany seryjnie po 2006 roku - to ze sprzęgiełkiem (wolnobieg).

http://static1.tradoro.pl/1249/afp3018inaB.jpg

Czy ktoś z Was coś takiego zrobił, oraz czy do mojego autka mógłbym coś takiego zastosować.

Pozdrawiam.

Edytowane przez piotr4you
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli średnica koła z wolnobiegiem się zgadza i system mocowania jest ten sam, to powinno pasować. Pytaniem jest tylko czemu producent alternatora nie przewiduje instalowania wolnobiegu do wszystkich alternatorów. Z tego co wiem to wolnobiegi sa w dieslach. Możliwe, że wolnobieg ma na celu kmpensowanie niskiej prędkości obrotowej silnika. Benzyna ma większe prędkości obrotowe więc zrezygnowali z wolnobiegu. Trzeba z konstruktorami gadać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w dniu dzisiejszym.

Zamianę zwykłego na wolnobieg zasugerował mechanik z warsztatu w którym jeszcze nie wykonywałem żadnych napraw, a którego poprosiłem o sugestię, co piszczy.

Przeglądając oferty na aukcjach z wolnobiegiem do Renault nie znalazłem nigdzie informacji, że pasuje do posiadanego przezemnie typu silnika.

No cóż muszę jeszcze się zastanowić i przemyśleć, ponieważ te ze sprzęgiełkiem są dużo droższe (ponoć mają za to gwarantować koniec piszczenia na długi czas).

Pozdrawiam śledząc temat, może ktoś mi jeszcze coś napisze w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że wolnobieg ma na celu kmpensowanie niskiej prędkości obrotowej silnika.

Przede wszystkim wolnobieg nie podnosi prędkości obrotowej alternatora. Prędkość obrotowa obu silników na biegu jałowym jest taka sama. Jest stosowany częściej w dieslach z prostego powodu. Silnik diesla ze względu ma większy stopienń sprężania szybciej schodzi z obrotów niż benzyniak. Wirnik altka ma swoją bezwładność i wolnobieg zapobiega ślizganiu się paska po zdjęciu nogi z gazu.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zejście z obtotów i kręcenie się bezwładnością. Chyba nie zaprzeczysz, że daje to dodatkowe ampery.

Według mnie to jest przerost formy nad treścią. Być może alternator nieobciążony miałby wiekszy wybieg, bo przy obciążonym (a tak z reguły jest) tempo aewentualnego zwalniania będzie podobne i poza komplikacjami (złożonością budowy koła pasowego) zysku w postaci dodatkowych amperów nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tu nie chodzi o dodatkowe ampery tylko o masę wirnika altka . Przy schodzeniu z obrotów wirnik kręci się swobodnie i nie obciąza mocowania koła altrnatora ( średnica osi ok. 15mm i koło dokręcone jest chyba 1 centralną śruba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!