Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przyciskiem blokowania tylnych drzwi i okien


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem po zakupie meganki, próbował odszukać w tylnych drzwiach blokad mechanicznych w zamkach – by dzieci nie mogły je otworzyć od wewnątrz (może któryś z kolegów mi podpowie gdzie ich poszukać ). Po stronie kierowcy mam przycisk do blokowania drzwi i okien ale działa w dziwny sposób:

- Kiedy jest wyłączony (na płasko) dioda nie świeci, okna są zablokowane, drzwi można od wew. otworzyć.

- Kiedy jest wciśnięty, dioda nadal się nie pali, okna i drzwi można otwierać…

Prośba o podpowiedz czy coś źle robię, lub gdzie mogę poszukiwać usterki .

 

Nie Wiem czy ma to znaczenie - ale obojętnie czy otworze przednie lewe czy prawe drzwi na wyświetlaczu zawsze wyświetla się iż są otwarte równocześnie i lewe i prawe przednie

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem, nie widać by ktoś grzebał w środku jest mała kostka z przyciskiem..co ciekawe jak wyjmę cały wyłącznik i pozostawię samą wtyczkę, okna nadal są zablokowane a drzwi się otwierają..chyba że jest jakiś efekt pamięci.

Zapomniałem dodać – auto jest Wielkiej Brytanii, po przekładce, patrzyłem w internecie za nowym przyciskiem..i są identyczne tylko zamiast logo Okna (jakie teraz mam) są z rysunkiem dzieci..czy jest możliwe by zależało by to od przycisku – i są dwa typy jeden typ zamyka tylko okna a drugi także i drzwi ? No i dlaczego okna są zablokowane w pozycji „wyłączonej” ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać – auto jest Wielkiej Brytanii, po przekładce

To dużo tłumaczy. Czyli pseudo elektrycy nie spisali się przy instalacji elektrycznej przekładając ja z jednej strony na drugą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, chociaż w tym przypadku powinno być to łatwe po przekładali całe wiązki....chcę to teraz jakoś uporządkować - czy któryś z kolegów ma możliwość podpowiedzenia mi jak wygląda niego rozłożenie kabli na wtyczce, ewentualnie gdzie szukać schematu wtyczki i podłączenia ? Co ciekawe - przynajmniej jak patrzyłem po sieci to przycisk blokujący ma logo "dzieci" u mnie jest rysunek szyby/drzwi. Nie znam się aż tak na elektryce, ale może ta funkcja wymaga ponownego zaprogramowania ?

 

- Jak z tym się uporam to pewnie jeszcze wrócę z tematem sygnalizacji otarcia drzwi kiedy zawsze zapalają się przednie lewe i prawe drzwi na wyświetlaczu...ale to już mniej ważne, bardziej mi zależy ze względu na dzieci na zablokowaniu drzwi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie kostki z tego przełącznika powinno spowodować zablokowanie drzwi i okien.Odbywa się to jednym przewodem idącym do komputera komfortu więc nie ma możliwości że działa tylko na szyby.W komputerze ustawia się czy blokada ma działać czy nie (Clipem). Jeżeli chodzi o to że wyświetlają się ikonki obu drzwi - bo poszli na łatwiznę informacja o otwarciu drzwi kierowcy jest wykorzystywana przez komputer ,więc połączyli przewody idące od drzwi między sobą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Kiedy jest wyłączony (na płasko) dioda nie świeci, okna są zablokowane, drzwi można od wew. otworzyć.

- Kiedy jest wciśnięty, dioda nadal się nie pali, okna i drzwi można otwierać…

co prawda ja mam lagunę, ale ten przycisk działa u mnie w ten sam sposób, a nic nie było kombinowane elektryką.

Jak przycisk jest na płasko - szyby nie działają. U mnie ten przycisk nie blokuje możliwości otwarcia drzwi od wewnątrz (mam włączoną automatyczną blokadę po przekroczeniu 15km/h).

Nie Wiem czy ma to znaczenie - ale obojętnie czy otworze przednie lewe czy prawe drzwi na wyświetlaczu zawsze wyświetla się iż są otwarte równocześnie i lewe i prawe przednie

Z moich obserwacji aut, które przyjeżdżają na clipa, wynika, że są co najmniej dwa rodzaje wyświetlaczy:

-jedne pokazują dokładnie, które drzwi są otwarte

-drugie pokazują otwarcie wszystkich gdy tak na prawdę otwarte są tylko jedne.

lisek2, masz auto 3d czy 5d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest 5d i tylne drzwi jak otwieram pokazuje poprawnie, tylko przednie zawsze lewe i prawe.

Rzeczywiście po przekroczeniu 15 km/h blokują sie drzwi - ale tylko do otwarcia od zewnątrz, z wewnątrz można je otworzyć - a na tym zablokowaniu mi zależy ze względu na dzieci.

- Dodam jeszcze iż w żadnej pozycji dioda na przycisku się nie zapala

 

maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk z dziećmi:A1-niebieski (podświetlanie) A2-czerwony (zasilanie kontrolki) A3-czarny (masa)

B1-brązowy(do komtutera włączenie blokady) B3-brązowy(z komputera włączenie kontrolki)

Po wyjęciu kostki na dnie włącznika są oznaczenia.Wyłącznik w pozycji równej -wszystko działa , wyłącznik wciśnięty-

zaświeca się kontrolka ,blokuję się drzwi od wewnątrz i szyby.

O ikonkach drzwi odpowiedz masz wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji aut, które przyjeżdżają na clipa, wynika, że są co najmniej dwa rodzaje wyświetlaczy:

-jedne pokazują dokładnie, które drzwi są otwarte

-drugie pokazują otwarcie wszystkich gdy tak na prawdę otwarte są tylko jedne.

I się z tym zgodzę. U mnie jak są otwarte jeden drzwi to zapalają się wszystkie na desce rozdzielczej.

 

a na tym zablokowaniu mi zależy ze względu na dzieci.

A nie możesz im wytłumaczyć aby nie otwierały okien i drzwi? Swojej córce bardzo szybko to wytłumaczyłem i teraz jest spokój. I blokady nawet nie tykam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa typy wyświetlaczy ikonek drzwi - albo wyświetlają się wszystkie bez względu które drzwi otworzysz lub ikonki od konkretnych drzwi .Kolega ma ten drugi czyli od konkretnych drzwi ale że to "anglik" więc aby po otwarciu drzwi kierowcy gasły światła ,wyłączało się radio, połączyli drzwi pasażera z drzwiami kierowcy aby te funkcje działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info dotyczące anglika, to dużo wyjaśnia, co do drzwi to mam 3 latka który z fotelika dosięga do klamki i tutaj mogę mu tłumaczyć ;-) ale obawa zawsze zostaje...

Co do przycisku i wtyczki:

mam przycisk z logo drzwi/okno

a na wtyczce są inaczej kable:

A1 - czerwony

A2 - brązowy

A3 - pusty

B1 - brązowy

B2 - czarny

B3 - niebieski

wtyczka nie wygląda na przerabianą...może pozamieniać piny ??? z tym iż chyba na wyjętej wtyczce powinny być zablokowane i drzwi i okna...więc chyba problem nie jest tutaj bo u mnie blokują się tylko okna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!