Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Substrati-przeciez my UCH właczamy max na 15 sekund.

UCH jest zasilany stale. Przynajmniej częściowo. Podanie 12V na żółty - gdziekolwiek, nie powoduje uzbrojenia całości. Powoduje to naciśnięcie przycisku start. Natomiast zdjęcie napięcia z żółtego nie powoduje wyłączenia się całości. Część układów pozosyaje czujna. wyłączenie wszystkiego następuje dopiero po wystąpieniu sygnału zamykania auta. I tak, całe sterowanie jest cyfrowe, więc są potrzebne opóźnienie pomiędzy pojawieniem się sygnałów. Wystarczy prosty test. NAcisnąć przycisk centraly szyb a później włączyć zapłon. Komputer wtedy zanotuje jedynie błąd który wyświetli na zegarach jeśli nie puścimy przycisku w przeciągu... chyba 5 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaje czujny do ponownego zamknięcia albo aż czasowy wyłączy

Mylisz się...

zamykając auto z katry po jego opuszczeniu automatycznie pozbawiasz prądu UCH (lub częsciowo jak zauważyłeś ale to nieistotne) i wszystkiego jak jest obecnie fabrycznie. Jednak tym impulsem do zamków wysterowujesz odliczanie czasu w dołożonej czasówce. A ta na ustalony czas, tu umownie 10-15s zasila odpowiednią ilość małych przekaźników monostabilnych, które włączają poza UCH te wspomniane 3 obwody, by szyby podnieść.

Dodatkowo jak pisałem wyżej jeden z nich fizycznie rozłącza przewód jakim obecnie cały ten układ jest zasilany po włączeniu zapłonu, by prąd wstecznie nie zasilał całego auta. Tu lepsze odcięcie fizyczne jak dioda zaporowo w obwodzie, by nie trzeba było odpowiednio mocnej diody stosować.

po ustalonym czasie wszystko samoczynnie wraca do stanu fabrycznego jak jest obecnie ale szyby są podniesione.

I nieistotne czy auto posiada Hf czy nie, tu jest jedynie różnica, czy można to wysterować tylko przyciskiem z karty, czy również przyciskiem na klamkach.

pomimo ze zamykanie auta jest sterowane cyfrowo to do siłowników blokujących zamki biegnie impuls analogowy. To ten co u mnie steruje składaniem lusterek.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam Tommi twoje wpisy i nie rozumiem dlaczego ty chcesz podawać zasilanie na UCH.Jeżeli u mnie w kombi mam domykanie szyb i jest ono realizowane w ten sposób że naciskam dwukrotnie przycisk zamykania (mam HF). Pierwsze naciśnięcie przycisku powoduje zamknięcie samochodu i wyłączenie wszystkiego, drugie domykanie szyb.Jeżeli spróbujesz tak jak pisałem wcześniej czyli przeciąć przewód zasilający sterownik dachu (żółty) ,ten żółty od sterownika podłączyć pod czerwony który też masz przy sterowniku i spróbować wtedy przyciskiem zamknąć szyby.Jeżeli szyby się domkną to znaczy że nie trzeba zasilać UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati-tylko ze ja nie mówie o rozłaczaniu zamknietego wczesniej obwodu na przycisku start tylko o rozlaczaniu zasilania UCH które właczylem zwierając obwód w skrzynce bezpieczników. DOpiero potem naciskam start...

ALe jezeli chodzi o kolejnosc naciskania to jak wlasnie piszesz substrati tak samo myslalem ze to raczej nie pójdzie w sytuacji kiedy wcisniemy wszystko naraz. To nie są głupie prądowe przyciski tylko wszystko idzie przez UCH... Wiec moim zdaniem-domyslam sie ze potrzebne jest opóźnienie. Ponadto nie wiem jak zachowa sie przycisk start jesli bedzie wcisniety przez 15 sekund. Ogólnie jutro zrobie kilka testów w tej kwestii to sie dowiemy kilku rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się...

Przy całym szacunku dla Ciebie i pracy jaką wkładasz w to forum - poważnie jestem pod wrażeniem. Już kilka stron temu przestałem dyskutować z tym, czego poszczególny autor postu życzył by sobie od naszych autek. Dyskutuję jedynie z tym, co w nich rzeczywiście jest. Można wierzyć bądź nie - w temacie wiem już prawie wszystko. W samym UCH są przynajmniej 3 przekaźniki które odpowiadają za zasilanie poszczególnych jego części w szczególnych warunkach. Nie wiem jakich i kiedy bo nieudało mi się tego zbadać klęcząc pod kierownicą, no i miałem trochę lęki grzebać w tym ustrojstwie. Nie wiem też czemu wychodzą różne sygnały ze sterownika dachu - inne od krańcówek, inne od przycisku szyb a inne od przycisku dachu. Wydawało by się, że powinno być to samo, ale autor tych układów kierował się jakąś inną logiką, której ja niestety nie potrafię rozgryźć. Inżynieria wsteczna naszczęście nie musi prowadzić do rozwikłania problemów całego układu, a jedynie części. Od samego początku największym problemem są szyby. Sam dach to banał właściwie - wymaga więcej klocków ale to tylko elementy. Problemem sa właśnie szyby. Może dlatego w linku podanym kilka stron wcześniej przez UFO (jeśli się nie mylę) ustrojstwo za 250e nie miało w opcji machania szybami.

 

A tak, żeby nie było, że ja stoję w miejscu. Właśnie przez te parszywe szyby zmuszony zostałem do przebudowy układu. Więc trochę się cofnąłem, ale nie mogłem się pogodzić z przypadkowymi (choć nieszkodliwymi) "alarmami" SERVICE pojawiającymi się na krótkie chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Nel-twojego sposobu jeszcze nie sprawdziłem i szczerze mówiąc juz troche o nim zapomnialem... musze to jeszcze raz sprawdzic poniewaz wczesniej mi sie kolory kabli nie zgadzali i ich numeracji nie moglem znaleźć-ale sprawedze raz jeszcze.

 

Gojgien-wszystko OK ale dalej nie rozumiem jak ty chcesz czesc UCH wyłaczyc. Bez UCH nie ruszymy szybami przeciez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati-tylko ze ja nie mówie o rozłaczaniu zamknietego wczesniej obwodu na przycisku start tylko o rozlaczaniu zasilania UCH które właczylem zwierając obwód w skrzynce bezpieczników. DOpiero potem naciskam start

Jeszcze raz.

Podajesz napięcie na żółty (nieważne gdzie - może być przekaźnik) Włącza Ci się wszystko, klima, radio, wentylatory... ale nie załącza się UCH. UCH załączasz przyciskiem START.

To powoduje "uzbrojenie" całego samochodu. Później zdejmujesz napięcie z żółtego. Dla elektroniki jest to równoznaczne z wyjęciem karty (po uprzednim zgaszeniu auta). Tylko, że samochód nie kontroluje stanu zamków. On nie wie, czy ty wyszedłeś z auta czy tylko idziesz spać. Masz dalej dostęp do części automatyki samochodu. Międzyinnymi przycisku centralnego (przynajmniej u mnie), świecą się też zegary itd, itd. To wszystko jest rozłączane poprzez zamknięcie auta. Ale tego już nie możesz zrobić, chyba, że będziesz czuwał przy drzwiach i czekał aż szyby dojdą. Wtedy możesz kliknąć ponownie i zgasić wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Substrati przy oakzji zapoytam o jedną rzecz. Czy zauważyleś ze u ciebie kontrolowane jest polzenie klapy bagaznika -otwarta/zamknieta? Ostatnio zauwazylem ze moje auto pozwala na otwieranie dachu w momencie kiedy klapa jest podniesiona.... Wczesniej tez zauwazylem problemy z lampka bagaznika-tzn dziala jak chce wiec podejrzewam ze moge miec jakis problem z czujnikiem otwarcia klapy bagaznika. Ale potwierdz prosze...

 

Dodano: 13 maj 2013 - 00:23

Substrati-sprawdze jutro-wydaje mi sie ze jest inaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauwazylem ze moje auto pozwala na otwieranie dachu w momencie kiedy klapa jest podniesiona....

Może masz walnięty krańcowy w zamku klapy - to by też tłumaczyło Twoje problemy z zatrzaśnięciem kluczyków. Jeżeli krańcowy w zamku nie jest zwarty do masy, dach nie może się ruszyć. Swoją drogą nie wiem czy to jest kontrolowane przez UCH czy przez sterownik dachu... Ale raczej UCH i idzie dalej po CAN. No ale to dygresja taka :) Nie ma to znaczenia. Pewnie któryś kabel albo krańcówka w samym zamku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie rozumiem jak ty chcesz czesc UCH wyłaczyc.

Otrzymasz to przez czasowe zasymulowanie stanu START (plus po zapłonie) i symulacji ręcznego naciśnięcia przycisku podnoszenia szyb.

Zrób test jaki Nel proponuje i jeśli zadziała, to zobaczysz jakie to będzie proste.

subratri proponowałbym nie mieszać kolejny raz spraw dachu do tego tematu, to już i tak kilka stron niepotrzebnie zajęło i sprowadziło temat na boczne ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!