Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

No jeszcze trochę zejdzie...

Może posunę się do przodu po rozszyfrowaniu tego co jest na tej lini... No chyba jednak LIN.

Później próby z naśladowaniem tego sygnału...

No jeszcze kupa pracy, testów, czytania i dopytywania się o "byle co"

Tak czy inaczej, dach i szyby pójdą, nie będzie to jednak układ za dwa piwa niestety. I nie będzie tak bezinwazyjny jak się wydawało na początku. Trzeba będzie jednak coś tam wpiąć w instalację.

Z tąd też pomysł wysterowania doświetlania zakrętów, bo skoro już układ zaawansowany, wpiąć się w okolicach UCH trzeba tak czy inaczej, wolnych wyjść i miejsca na program w procku jeszcze dużo... Moża by właściwie zrobić co się chce :lol: Tyle, że mi tyle co wspomniałem starczy :)

 

Dzięki za odniesienie się do tego VAN - też byłem zmieszany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Widze spore postepy naszego kolegi substratiego w temacie-ale czy moze masz juz rozwiązanie podstawowej kwestii domykania szyb? Pomysłów widze jest sporo ale jeszcze chyba zaden nie zrealizowany. W takim razie caly czas czekam na jakies dalsze info w temacie...

 

Jesli chodzi o doswietalnie zakretów to tez o tym kiedys myslalem...bardzo fajna sprawa.

 

Trzymam kciuki zeby cos z tego sie udalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydma-ameryki nie odkryles..... Na allegro jest wszystko.....

Do tego te modułu za 190zl są mega prymitywne-tzn powodują zapalenie halogenu kiedy wlaczasz kierunkowskaz. Nie powinny tak dzialac poniewaz nie powinny sie wlaczac chocby przy wyprzedzaniu innego pojazdu. Nie analizują kompletnie tego w jakim stopniu jest skręcona kierownica-a to wlasnie na takiej zasadzie dzialają takie systemy w nowych autach. O takim czyms mówił włąsnie substrati....

 

Ale ja Panowie ponownie prosze o wrócenie do tematu-DOMYKANIE SZYB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-ale czy moze masz juz rozwiązanie podstawowej kwestii domykania szyb?

wczoraj wiecorem dopiero dostałem analizator stanów logicznych, dzisiaj przyszedł modół lini LIN, jeśli mam tylko wszystkie klocki żeby to połączyć to jak allach pozwoli to może jutro będę już wiedział co idzie do silnika szyb. Jeśli to sie uda to myślę, że jakieś 70% w temacie będzie gotowe.

 

Dodano: 10 mar 2013 - 11:30

uwaga uwaga ... :) :lol: :) :) VICTORY!!!

 

Dodano: 10 mar 2013 - 15:12

A więc tak:

Program narazie realizuje funkcje:

Przy zamkniętym dachu

- podnosi szyby przy podwójnym kliknięciu zamykania na pilocie

- opuszcza szyby przy podwójnym kliknieciu otwierania na pilocie

- otwiera dach poprzez podwójne kliknięcie zamykania a później otwierania na pilocie

czyli opuszcza szyby i otwiera dach - samochód pozostaje otwarty.

 

Przy otwartym dachu

- podnosi szyby po pierwszym kliknieciu zamykania (czyli przy zamknięciu)

- opuszcza szyby przy otwarciu (jedno kliknięcie)

- zamyka dach poprzez podwójne kliknięcie otwierania i kolejne zamykania na pilocie

czyli opuszcza szyby, zamyka dach, podnosi szyby - samochód pozostaje zamknięty.

Nie brałem narazie pod uwagę czujników cofania bo mi zdechły ;)

Zastanawiam się czy nie przejąć kontroli nad przełącznikiem wspólnym szyb, tak, żeby jednym kliknięciem tego wspólnego domknąć szyby... Ale to zależy od tego co jest w bagażniku... Jeśli to nie będzie problem to chyba to też ogarnę.

Piszę to, bo nie wiem czy zasada działania jest taka cool jak mi się wydaje... Może jakieś sugestje czy coś?? Każdy używa inaczej samochodu więc ma różne doświadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super-brawo-gratuluje :!:

 

To teraz czekamy na jakiegos manuala/info jak to skonstruować....

Zastanawiam się czy nie przejąć kontroli nad przełącznikiem wspólnym szyb, tak, żeby jednym kliknięciem tego wspólnego domknąć szyby... Ale to zależy od tego co jest w bagażniku... Jeśli to nie będzie problem to chyba to też ogarnę.

PS.nie wiem co zawartosc bagaznika ma wspólnego z domykaniem szyb...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzisiaj wygląda to tak. Jak widać są jeszcze problemy, nie zawsze daje się utrafić i czasami robi więcej niż się chce ale...

Mogę uznać, że 40% projektu już jest. Po dwóch miesiącech codziennej (w większości nierównej i nieskutecznej) walki wreszcie się coś rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notacrook: :!:

Wygląda bardzo przyzwoicie i poprawnie. Przydało by sie jeszcze te klikania wyjaśnić bo po samym dźwięku trudno załapać jakie przyciski na karcie naciskasz. Albo kartę w kadr zmieścić by to było widać.

Niemniej gratulacje się należą.

W taki sposób je przekażę:

ajeto.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klikań dużo bo program ma błędy i ciężko utrafić w dobry moment. No i nie zmierzona jeszcze długość impulsu z zamka, więc narazie było takie... bardziej na hybił niż na trafił. W każdym bądź razie jeszcze długa droga. Mam nadzieję, że do świąt opanuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impuls sterujący zamkami trwa poniżej 0,5s, tak to przynajmniej ja zmierzyłem ręcznym sposobem. Zapewne czytniki dokładniej to wykażą. Potrzebujesz to zapewne, by ustalić czas oczekiwania systemu na kolejne klikniecie... Jeśli tak, to najlepiej by było przyjąć czas potrzebny do "zadziałania palca", a to moim zdaniem około sekundy średnio licząc.

A jak sprawa wyglada z tym co na początku miałeś problem?? Znaczy z wstecznym zasilaniem deski rozdzielczej i UCH?

Jakoś sprawa przyschła, a nie pisałeś jak to w końcu rozwiązałeś.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby są odcięte od UCH. Narazie mam wyprowadzone kable z UCH do testów ale w efekcie będzie wtyczka i kabel do układu, układ będzie robił przerwę w obwodzie sterowania szyb i wysyłał swoją ramkę bezpośredio do silników szyb tak, żeby UCH wogóle nie brało udziału. Narazie sterownik dachu podpinam "na krótko" tak, że idzie plus po żółtym na resztę urządzeń ale o ile pamiętam da się też zasilić go samego. Nie wiem tylko czy CAN wtedy nie będzie przeszkadzać.

Ogólnie myślę, że uda się wszystko wpiąć tylko we wtyczkę R2 i w UCH. W R2 jednak nie ma masy, więc nie wiem czy to nie będzie skrót na około. No i w R2 nie ma tez lusterek, ale te są przy UCH więc najwyżej pójdzie więcej kabli w progu. To tak na razie. Jutro mam w planie opanować te czasy, żeby to jakoś działało i biorę się później za CAN, żeby pozwolić na ruszanie dachem podczas jazdy.

 

Ogólnie urządzenie robi się dość skomplikowane a nie wszystkie tranzystory mogę zastąpić scalakami... No ale po chińsku - małymi kroczkami :notacrook:

A samo ustrojstwo wygląda na razie tak :!:

post-35670-0-21239200-1363459626_thumb.jpg

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bez wizualizacji. Leje jak głupie.

Od ostatniego czasu udało się opanować czasy klikania pilotem. Jest już tak jak trzeba - intuicyjnie. Udało się też przejąć kontrolę nad guzikiem machania dachem. Jedno kliknięcie wystarcza żeby zamknąć czy otworzyć dach. Można też ponownym kliknięciem to zatrzymać. Więc tu jestem już w domu.

Problemem jednak okazało się przejęcie kontroli nad guzikiem od szyb (a miało być najprostrze) Tam jest tylko 1.2 wolta na tych kablach i procesor rozumie to jako masę niestety, także tu jest dość czarna upa muszę przyznać :/ No ale ogólnie jest ok. Pajęczyna zaczyna jeździć w aucie, żeby zobaczyć jak to jest w rzeczywistości z tą funkcjonalnością domykania szyb z pilota i machania dachem z pilota.

lusterek jeszcze nie podłączałem. Ja mam uwalone jedno i jakoś mnie nie ciśnie w tym kierunku, ale myślę, że to nie będzie jakoś szczególnie trudne.

 

Dodano: 25 mar 2013 - 17:52

nie lało dzisiaj to jest vidio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!