Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Coś z waszych wypowiedzi się zgubiłem.Odpowiedzcie mi czy jak trzymam przycisk zamykania dachu to po zamknięciu dachu szyby się domykają?Czy muszę jeszcze raz nacisnąć któryś z przycisków.

Jeżeli chodzi o zamykanie dachu to odbywa się tak samo jak szyby musi być połączony pin A2 z B1 w przełączniku dach.Można zrobić próbę taką jak z szybami robił Tommi.

Na schemacie:

854 - przycisk szyb

1482 - przycisk dachu

1476 - sterownik dachu.

post-3001-0-74685500-1359244601_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzcie mi czy jak trzymam przycisk zamykania dachu to po zamknięciu dachu szyby się domykają?Czy muszę jeszcze raz nacisnąć któryś z przycisków.

Dokladnie tak jak napisałem wczesniej w jaki sposób przebiega procedura otwarcia/zamkniecia dachu. W żadnym z przypadków szyby ponownie sie nie domykają. Czyli w kazdej z operacji sie opuszczają i w żadnej nie podnoszą.

 

Dodano: 27 sty 2013 - 01:19

W najbliższym tygodniu ma być już cieplej więc znajdę ten sterownik i podam plusa aby sprawdzic czy szyby beda mi sie zamykały. Tylko chyba wczesniej ze wzgledów bezpieczeństwa rozetne ten kabel oznaczony na schemacie jako pomarańczowy i puszcze tylko plus w kierunku sterownika(boje sie troche puszczenia zasilania spowrotem do całego auta na tym bezpieczniku). Sprawdzę też czy nie ma tam przypadkiem minusa -w takiej sytuacji nie moge podłaczać plusa-dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym przewodzie nigdy nie ma minusa - to nie jest przewód sterujący, tylko zasilający sterownik.

Piny:

5 i 12 - to plus akumulatora

3 - masa

6 - plus po stacyjce (zasilanie sterownika)

Na tych przewodach nie zmienia się ani napięcie. ani polaryzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym przewodzie nigdy nie ma minusa - to nie jest przewód sterujący, tylko zasilający sterownik.

Piny:

5 i 12 - to plus akumulatora

3 - masa

6 - plus po stacyjce (zasilanie sterownika)

Na tych przewodach nie zmienia się ani napięcie. ani polaryzacja.

Skoro 5 i 12 to plus z akumulatora, to rozumiem że 6 to tylko sterowanie/właczani/wyłaczanie sterownika. Racja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic do mnie nie przemawiają te schematy, ładne obrazki są fakt ale...

pozycje 1478 i 1477. Jeśli dobrze rozumiem jak to działa, są to siłowniki zamków blokujących otwarcie klapy do tyłu. Dobrze kumam czy nie?? Czy to jakieś inne silniki do jakiegoś innego czegoś??

Są tam krańcówki, które mogą posłużć za sygnalizację końca zamykania dachu.

Są jeśli to jest to co myślę...

HELP bo nie ruszę dalej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście uważam że układ powinien uruchamiać tylko sterownik i zastąpić włącznik.Bo do całej procedury zamknięcia są potrzebne informacje z wielu czujników.Np.czy zasunięta jest podłoga w bagażniku.Ale skoro nie możesz bez tego ruszyć masz wykaz.

 

1545 - czujnik obrócenia pojazdu.

post-3001-0-84133700-1359404223_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no... ten opis mam po ang, jednak nie mam pewności, czy ten silnik to siłownik zamka jest czy silnik podnoszący klapę... Ale luz to się zmierzy.

A co do zasadniści - jak już pisałem, żeby zamknąć dach kompletnie z szybami trzeba nacisnąć przycisk zamykania dachu dwa razy. Po piknięciu trzeba odpuścić i przydusić ponownie. Jestem prawie pewny, że ten bipek idzie po CAN, więc sygnał nie do wyłapania, a nawet jeśli to nie do użycia bo podpięcie się pod bibka też nic pozytywnego nie zdziała.

Tak więc jest potrzebny sygnał potwierdzający zamknięcie dachu, tak, żeby "móc ponownie nadusić guzik" a w rzeczywistości zrobić chwilową przerwę w mostku guzika.

Po schematach nie mogę znaleźć lini która sygnalizuje koniec procederu zamykania. Ale może jeszcze z przekaźnika od pompy da się wziąść... Wcześniej o tym nie myślałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pogoda okropna aby cokolwiek sprawdzac, jak nie mróz to leje....

 

NEL mozesz przy okazji wyjaśnić tą kwestie? :

Nel dnia 27 styczeń 2013 - 14:07 napisał

Na tym przewodzie nigdy nie ma minusa - to nie jest przewód sterujący, tylko zasilający sterownik.

Piny:

5 i 12 - to plus akumulatora

3 - masa

6 - plus po stacyjce (zasilanie sterownika)

Na tych przewodach nie zmienia się ani napięcie. ani polaryzacja.

 

Skoro 5 i 12 to plus z akumulatora, to rozumiem że 6 to tylko sterowanie/właczani/wyłaczanie sterownika. Racja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakie wyjśnienie pytasz? Jeden z akumulatora jest tz.wykonawczym ,z niego idzie prąd do przekaźników, które są w sterowniku.Drugi z akumulatora służy do podtrzymania pamięci sterownika - dlatego po odłączeniu akumulatora potrzebne jest tz.przyuczenie .Przewód po stacyjce służy do włączenia sterownika.Aby np. dziecko pozostawione w samochodzie nie uruchomiło pewnych odbiorników np.dachu,szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!