Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Domykanie szyb w cabrio


Gość cameleon2012

Rekomendowane odpowiedzi

Gość cameleon2012

Witam

Jestem nowym forumowiczem mam problem ze swoją meganką :D

Moja poprzenia megane 5 drzwiowa domykała bezproblemu szyby po zamknieciu drzwi ale mam kłopot z cabrio.

Sprawa wygląda nastepująco:

Siedząc w samochodzie naciskając opuszczanie szyb wszystko ok zjezdzają same po puszczeniu przycisku, ale jak juz chce zamknąc to musze trzymac przycisk az sie pozamykają. Niema znaczenia czy dach jest zamkniety czy otwarty. Karte mam WOLNE RECE. Szyb tez niechce zamknąc jak jestem poza samochodem trzymajc przycisk zamykania drzwi, troche to dziwne bo moduły są te same co mialem w poprzedniej wersji. Moze chodzi o dach dlatego niematej funkcji.. Dodam ze auto kupione w Polsce w salonie nie rozbite nic nie bylo naprawiane wszystko jest na oryginalnych czesciach fabrycznych.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Przeniesiono z tematu o lusterkach

http://megane.com.pl/topic/2589-mii-automatycznie-skladane-lusterka/page__st__80

 

Gojgien-troche moze offtopic ale takie pytanie: wymyslilem sobie ze zrobie automatyczne zamykanie lusterek wg.twojego manuala ale przy okazji podłacze sie do tego twojego ukladu i zrobie domykanie szyb.

1)Szukam + który bedzie impulsem dla modułu domykania szyb ze auto zostało zamkniete i nalezy domknac szyby. Wymyslilem sobie ze napewno taki plus tam gdzies bedzie przez ciebie wyciągniety (tylko zastanawiam sie czy plus sie tez nie bedzie pojawial w momencie otwierania auta przez co modul bedzie próbowal domykac szyby również w momencie jego otwierania?)

2)Szukam stałego plusa do zasilenia modulu domykania szyb-domyslam sie ze w twoim ukladzie takowy tam jest?

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stały plus jest, a impuls do składania lusterek jest pobrany z odpowiednich przewodów zasilających centralnie zamki. To ja potrzebowałem.

Teraz czy to zadziała jak piszesz.

Przy otwieraniu polaryzacja w tych przewodach od zamków jest odwrotna, więc nie ma plusa ale minus na tym przewodzie gdzie przy zamykaniu był plus, analogicznie ale odwrotnie z minusem.

Z takiego właśnie sposobu zasilania skorzystałem, by był przestawiany przekaźnik bistabilny spolaryzowany. To pozwoliło uprościć ten układ.

Jak to będzie oddziaływało na moduły zamykania szyb nie wiadomo, tym bardziej, że u Ciebie także wszystkie 4 muszą być kontrolowane i to dopiero jak dach jest zamknięty. (tak mi się przynajmniej wydaje, ze nie poskładasz dachu jak masz szyby podniesione)

Tu będzie problem albo więcej kombinacji, bo ten sygnał z zamków otrzymasz także jak dach będzie w bagażniku.

Ja domykanie szyb miałem już fabrycznie i we wszystkich drzwiach przyciski od szyb impulsowe, więc nie rozpatrywałem tego pod tym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy otwieraniu polaryzacja w tych przewodach od zamków jest odwrotna, więc nie ma plusa ale minus na tym przewodzie gdzie przy zamykaniu był plus, analogicznie ale odwrotnie z minusem.

No to super-to oznacza ze jesli modul domykania szyb(MDS) będzie sterowany np "+" to "+" bedzie podawany tylko w momencie ryglowania zamków(szyby się domkną). Natomiast po odryglowaniu na tym samym przewodzie pojawi się "-" wiec MDS nie otrzyma impulsu "+" i nie bedzie próbowal domykać szyby.

...tym bardziej, że u Ciebie także wszystkie 4 muszą być kontrolowane i to dopiero jak dach jest zamknięty. (tak mi się przynajmniej wydaje, ze nie poskładasz dachu jak masz szyby podniesione)

Tu będzie problem albo więcej kombinacji, bo ten sygnał z zamków otrzymasz także jak dach będzie w bagażniku.

Goigien-ale ja nie tworze układu zamykania dachu tylko domykaniu samych szyb. Więc w tej sytuacji zadnego znaczenia nie ma czy szyby beda sie domykały z dachem założonym czy zdjętym.

 

Dobrze myśle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super-to oznacza ze....

Jeśli chcesz gotowy moduł zastosować to tak właśnie będzie z jego wysterowaniem, jak to połączysz pod napędy to już chyba z opisu urządzenia wywnioskujesz.

Co do dachu zamkniętego czy też w bagażniku, wspomniałem by zwrócić uwagę czy tam nie istnieje jakaś fabryczna blokada, uniemożliwiająca ich podnoszenie w określonych położeniach dachu.

Nie roztrząsam tego jednak, bo bym musiał się na szybko uczyć meganki CC. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układy domykające szyby działają na prostej zasadzie. Rozcina się kabel za przyciskiem-na którym pojawia się "+" w momencie zamykania szyby. Układ działa normalnie-obwód na rozciętych kablach jest zamykany. W momencie podania impulsu do centrali na domkniecie szyb, normalny obwód jest rozłaczany i podawany jest + aby domknac szybe. Wszystko pewnie na przekaźnikach...

Zastanawiają mnie teraz dwie rzeczy:

1)czy szyby nie są sterowane raz + a raz - .Tzn czy nie zmienia sie polaryzacja.

2)czy sygnał domkniecia pozostałych szyb idzie bezposrednio do nich czy przez komputer. W takiej sytuacji mógłbym nawet spalić kompa....

3)czy obwód z panelu kierowcy sterowania innymi szybami nie jest przerywany w momencie zamkniecia auta?

4)jest jeszcze jedna kwestia-MEganki CC mają przycisk którym sie zamyka i otwiera od razu wszystkie 4 szyby... można by go spróbować wykorzystac...

 

Wiem goigien ze nie znasz wersji cabrio ale zasada dzialania szyb elektrycznych jest identyczna w obu autach. Do tego widze ze ogarniasz troche elektronike...

 

Orientujesz sie moze jak wyglada kwestia sterowania tymi szybami? Czy zmiania sie polaryzacja? czy wystarczy przylozyc plus na przycisk po stronie kierowcy i bede w stanie zamknac pozostale szyby?

 

Dodano: 20 sty 2013 - 22:59

5)Orientujecie sie moze w której nocie technicznej moge znaleźć takie informacje?

6)Czy auto nie ma pamięci położenia szyby? Jesli tak to w sytuacji kiedy zostawiłbym otwartą szybę i domknął ja przy użyciu MDS później nie mogl bym ich otworzyc przyciskiem poniewaz auto uznawałoby że szybki są otwarte.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dodatkowy przycisk do zamykania wszystkich to jego właśnie bym wykorzystał by chwilowo zastąpił go moduł zamykania. W ten sposób odpada Ci kombinacja jakie przyciski i jak ze sobą współpracują. Sprawdź jedynie czy i jak ten przycisk działa jeśli masz przykładowo tylko jedną szybę opuszczoną, a pozostałe zamknięte. Jak pojedzie w górę ta jedna, a napędy w pozostałych odezwą się tylko chcąc je domknąć, to wszystko już masz rozwiązane.

w normalnych układach z 4 szybami elektrycznymi gdzie mam panel sterowania kierowcy i 3 indywidualne przyciski, działa to właśnie w ten sposób. Są domykane tylko opuszczone szyby a pozostałe wykazują, że chcą jeszcze jechać w górę, do tego słychać ponowne klikniecie blokady zamków we wszystkich drzwiach, taka ponowna próba zablokowania już zablokowanego. Słychać to nawet w moim filmiku na poprzedniej stronie.

Do modułów przy silniczkach szyb, biegną zaś dwa przewody prądowe ze stałym plusem i masą oraz trzy cieńsze sterownicze. Niestety nie wiem jakie tam są potencjały i kiedy, bo tematu szyb nie miałem potrzeby analizować. Przy tym układzie 4 drzwiowym jest jeszcze jeden dodatkowy myk, blokada tylnych szyb i zamków sterowana z panela kierowcy. To moim zdaniem jest przez moduł komfortu połączony i on tym zarządza.

Myślę, że sprawa poboru impulsu z zamków, tego samego co do składania lusterek jest wyczerpana.

Niby to zbliżone i powiązane, jednak skrobiemy w temacie o składaniu lusterek, szyby to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel....tego własnie nie wiem-ktos wie?

Goigien: Problem moim zdaniem głowny jest taki:Czy całe sterowanie szybami nie idzie przez jakiś moduł który rozcina obwód w momencie kiedy auto jest zamkniete? Wówczas podanie + na jakąś szybe nie zadziala(poniewaz obwód bedzie przerwany). Do tego najwazniejsze-czy podanie takiego plusa w miejsce gdzie juz go nie ma nie spowoduje spalenia czegos?

Goigien-czy mozesz jakos z prostej przeniesc ostatnie wiadomosci do tego tematu? :Mój odnośnik

A tu jeszcze schemat modulu domykania szyb:

thumb_hosting_zdjec_1358720369__szyby_elektryczne.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goigien-czy mozesz jakos

No to przeniosłem...

 

Dodano: 20 sty 2013 - 23:46

Ja bym spróbował podłączyć ten układ nie tak jak na schemacie ale właśnie jako równoległy do przycisku wspólnego dla wszystkich szyb. W takiej sytuacji układ fabryczny będzie interpretował jako podnoszenie szyb zasterowane przez kierowcę, właśnie tym przyciskiem. Pytanie tylko czy on jest impulsowy czy trzeba go cały czas trzymać aż do domknięcia szyb. One i tak się wyłączą na samej górze, jednak układ musiałby o tym być powiadomiony, by odciąć zasilanie. No chyba ze tylko impuls wzbudzający podaje..... to już musisz posprawdzać w praktyce.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i sprawdziłem. Jeżeli chodzi o ten przycisk który zamyka/otwiera wszystkie szyby naraz:

-przycisk działa tylko przy uruchomionym silniku

-szyby można opuścic poprzez krótkie naciśniecie-opuszczą się do końca same

-aby szyby podnieść trzeba przycisk trzymać cały czas

-jeżeli będę trzymał przycisk podnoszenia a szyby będa już zamknięte to po około 1 sekundzie przycisk przestaje działać-tzn jest jakieś zabezpieczenie przed spaleniem/przegrzaniem. Pytanie czy jest ono na siłownikach czy jest to gdzie na komputerze.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te zabezpieczenia siedzą przy każdym silniczku w ich modułach elektronicznych. Tam tez są zapamiętywane pozycje krańcowe dla każdej szyby, a także kontrola oporów przy zamykaniu by uniknąć najechania na przeszkodę, (ręka, palec na górnej krawędzi szyby)

W takim układzie szukaj odpowiedniego potencjału pod przyciskami podnoszenia szyb w panelu kierowcy, pod każdym przyciskiem oddzielnie. To te miejsca ze schematu gdzie trzeba przecinać i podłączać fioletowe oraz niebieskie i zielone przewody.

No i sprawa zasadnicza, która już tu została wspomniana, a brak odpowiedzi.

Czy te przyciski w drzwiach masz impulsowe??

 

No i sprawa dodatkowa.

Przy takim podłączeniu, naciśniecie na przycisk zamykania zamków na konsoli, oraz automatyczne po osiągnięciu 10km/h też będzie podnosiło szyby. Tu musiałby być zastosowany dodatkowy przekaźnik, który odetnie od zamków moduł MPW-4 w czasie jazdy (włączonego zapłonu)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!