Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik w daszku od wyświetlacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Za co jest odpowiedzialny czujnik w daszku od wyświetlacza zegarka i radia ? Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem strzałką o co mi chodzi. Dzisiaj zdejmowałem daszek i znalazłem czujnik z kabelkiem.

daszek.bmp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czujnika wilgotności. Ktoś gdzieś takie coś wrzucił i zaczyna to żyć własnym życiem netowym. Za chwilę ktoś rzuci hasło o czujniku jakości powietrza w SII/MII itd.

W ASTRZE III jest np. takie coś, że obieg zamknięty po 15 minutach sam się otwiera.

W SII w instrukcji nic takiego nie znalazłem. Więc jadąc na wczasy chciałem to przetestować. Jechałem na obiegu zamkniętym prawie 40 minut. I nic. Zgodnie z instrukcją <czerwona>

A na obiegu zamkniętym jak szybko wzrasta wilgotność - miałem już nieźle szyby zaparowane.

Więc konstruktorzy Renault nie dali takiego prostego mechanizmu jak otwarcie obiegu zamkniętego po 15 minutach - to gdzie tam takie coś jak czujnik wilgotności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie lusterka oprócz czujnika zmierzchu (do automatycznych świateł, fotochtomatycznego lusterka) jest też tzw. turbinka - czyli czujnik temperatury powietrza w kabinie. Zwany potocznie turbinką, gdyż jest to moduł z wbudowanym mini wentylatorkiem wymuszającym przepływ powietrza przez czujnika (z jednej strony zasysa powietrze, wprowadza w taką tubę małą, w której jest czujnik i wyrzuca z drugiej) - stąd nazwa turbinka.

Z czasem ten wentylatorek niestety zaczyna hałasować (chodzi cały czas) i nawet czyszczenie na wiele nie pomaga.

Turbinka ta nie jest w samej obudowie lusterka (czyli tam gdzie jest szkło odbijające), ale w tym plastiku doczepionym do szyby/sufitu - jakby w "nodze" lusterka. Widoczna jest krateczka do obiegu powietrza.

Zdjęcia obudowy lusterka z turbinką są w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/13189-lusterko-wewnetrzne/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie II i Scenicu I z klimatronikiem w "turbince" jest czujnik temperatury i wilgotności - w Megane II tylko czujnik temperatury.

Nie znam się na lagunie - ale w tym co piszesz masz zapewne rację. Bo jak przejrzałem dostępne na allegro turbinki (czujniki temperatury) do SII/MII mają kabelki: 2xniebieski, czarny, czerwony, a do laguny mają: żółty, niebieski, zielony, czerwony i czarny.

To zresztą nie pierwsza różnica między laguną a SII/MII - najczęściej laguna jak auto klasy wyższej ma lepsze rozwiązania (np. dyskusja, w której brałem udział i ładowanie indukcyjne kart Handsfree w czytniku: w lagunie jest, w MII/SII - nie ma - a no oko wydaje się, że karty są takie same)

aszczeniak - który czujnika? Nasłonecznienia/temperatury wewnątrz kabiny? Zresztą oba są wykorzystywane przez automatyczną klimatyzację

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie lusterka oprócz czujnika zmierzchu (do automatycznych świateł, fotochtomatycznego lusterka) jest też tzw. turbinka - czyli czujnik temperatury powietrza w kabinie. Zwany potocznie turbinką, gdyż jest to moduł z wbudowanym mini wentylatorkiem wymuszającym przepływ powietrza przez czujnika (z jednej strony zasysa powietrze, wprowadza w taką tubę małą, w której jest czujnik i wyrzuca z drugiej) - stąd nazwa turbinka

Coś za wiele w tą obudowę wstawiłeś. Jeśli chodzi o obudowę podstawy lusterka to tam brak tego czujnika z fotochroma, a jeśli dosłownie o obudowie lusterka/ zwierciadła myślisz, to dwa czujniki tam się znajdujące,służą TYLKO do fotochroma.

Ponadto nie we wszystkich obudowach podstawy lusterka jest sławetna turbinka, patrz fotka w załączniku w tym poście.:

http://megane.com.pl/topic/13189-lusterko-wewnetrzne/page__view__findpost__p__302997

Tak więc uporządkujmy.

<czerwona> Czujniki zmierzchu do automatu świateł zewnętrznych, oraz czujnik deszczu- przyklejony do szyby, poniżej podstawy lusterka jednak pod wspólna osłoną.

:) W osłonie podstawy lusterka- czujniki temperatury, nie zawsze z turbinką, a jeśli już, to w sceniolach I z klimatronikiem, w zespole turbinki także z czujnikiem wilgotności powietrza.

:) W niektórych M/S II, zależnie od wyposażenia, w samym lusterku dwa czujniki reagujące na poziom oświetlenia, odpowiedzialne za samoprzyciemnianie się lusterka. Przedni, ten od szyby ściemnia lusterko jak na zewnątrz robi się ciemniej, drugi ten od środka auta przyciemnia dodatkowo jeśli w niego poświeci ktoś od tyłu.

:) I ostatni czujnik znajdujący się w tej części auta, podnoszący komfort i którego dotyczy ten temat, to czujnik nasłonecznienia, współpracujący z automatyczną klimatyzacją. Jest on na środku szerokości podszybia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!