Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterko fotochromatyczne - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Przypuszczam, że może nie być i czeka Cię podpięcie do lampki.

Jak zamkniesz auto po wyjściu z niego, to się wyłączy, tak jak zasilanie lampki.

Jak tylko wysiądziesz bez zamykania to będzie zasilane ale niczemu to nie przeszkadza. Pobór jest malutki, akumulatora nie wydoi, a w czasie jazdy też przecież jest zasilane cały czas, więc elektronice w lusterku to nie przeszkadza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest już taki temat i nawet tam w swoim poście fotki tego elementu wstawiałem.

Demontaż też jest bardzo prosty i trwa moment. Otwierasz zatrzask do dołu i w otwór wciskasz palec albo śrubokręt i otwierasz, podciągasz w stronę środka plastikowe łapki, rozchylone na boki, za metalową belkę dachu.

Jeśli chcesz go zdemontować by za podsufitkę popatrzeć to i tak za wiele tam nie zobaczysz, podsufitka jest za sztywna, istnieje obawa, że się połamie. Nawet po zdemontowaniu mocowań osłon przeciwsłonecznych.

Ja do tego używałem kamery internetowej podłączonej do lapka ale i tak była za wielka.

To mnie zainspirowało do zakupu endoskopu technicznego Volcrafta, niezastąpionego w takich przypadkach: http://www.conrad.pl/Endoskop-techniczny-Voltcraft-BS-10,-O14-mm,-d%B3.-660-mm.htm?websale7=conrad&pi=120255&ci=SHOP_AREA_17624_1119061

Tu masz ten temat o którym wspominałem:

http://megane.com.pl/topic/33248-srodkowy-uchwyt-oslonek-przeciwslonecznych/page__p__259210__fromsearch__1#entry259210

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zaznaczone wciskasz śrubokrętem, według szkicu z serwisówki w podanym temacie.

Wydłubać i odbezpieczyć palcem musisz tą, którą widać pomiędzy zaznaczeniami i na przeciwko niej z drugiej strony. Na fotce to te uchylone pod kątem +/- 60°. W pozycji zabezpieczonej są one poziomo.

Albo mocno całość ciągnąć w dól to może same odskoczą. Ja odczepiałem, bo miałem obawy o krawędź otworu w podsufitce.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej, brązowa kostka to od czujnika temperatury wnętrza. Jeszcze jedna taśma idzie do czujnika deszczu i automatu świateł. Do lusterka powinna być szara kostka a w niej tez 2 przewody lub taśma z dwoma scieżkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Golgien, zrobię jutro zdjęcie jak mam dwa przewody do kostki brązowej, Bo u ciebie na zdjęciu widzę tylko jeden przewód do kostki brązowej.

 

Czy z kostki brązowej korzystały lusterka fotochromatycznej?

 

Witam,troche odgrzeję kotleta ale może to sie komuś przydać w przyszłości.Jako że jestem świeżo po operacji zamiany zwyklego lusterka na fotochromatyczne i po rozebraniu obudowy nie stwierdziłem innej wtyczki niż brązowa to informuje że możemy skorzystać własnie z niej do podpięcia zasilania lusterka.Do tej wtyczki doprowadzone są dwie taśmy,jedna ma trzy żyły druga dwie.Ta z dwoma zasila czujnik klimatyzacji.Prąd zabieramy z tej co ma trzy żyły.Patrząc na wtyczke która wychodzi z podsufitki zasilanie mamy na pierwszym i trzecim pinie.Rozbieramy wtyczke od lusteka i uwalniamy dwa przewody z kostki,wystarczy odblokować plastik na wtyczce i mamy wolne przewody z fabrycznymi końcówkami.Wpinamy sie w brązową wtyczke od czujnika klimy tak żeby biały przewód od lusterka był pierwszym z lewej a czarny od lusterka ostatnim licząc od lewej.Srodkowy przewód zostawiamy wolny.Opis może jest troche skomplikowany ale uwierzcie że mając wszystko na wierzchu od razu zrozumiecie w czym rzecz.Lusterko ściemnia jak nowe.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przylutowałem przewody bezpośrednio do lampki, jak widać na zdjęciu. Czerwony to + a czarny masa.

 

2011-07-21_15-12-30_321.jpg

 

 

Coś chyba nie tak jest z tym podłączeniem.

Zastanawiałeś się jak to działa?

W lampce jest 5 ścieżek przy wtyczce, które zasilają całą lampkę.

Dwa prawe to stały plus, środkowy to stały minus, a dwa lewe to minus sterowany przez komputer.

Też na początku planowałem podłączyć się pod te styki sterowane przez komputer, ponieważ w momencie zamknięcia samochodu po kilku chwilach znika tam minus i lampki, a tym samym lusterko wyłączają się.

Problem polega tylko na tym, że gdy ruszamy samochodem komputer automatycznie zamyka zamki centralne przy ok 25km/h.

Poza tym po zamknięciu drzwi komputer automatycznie wyłącza lampki żeby nie oślepiały kierowcy.

W efekcie w czasie jazdy lampka nie działa - sprawdź sam, działa tylko w sytuacji gdy stoisz, gdy jednak ruszysz minus jest odcinany.

Problem podłączenia więc pozostaje :-(

 

Dodano: 18 cze 2012 - 22:49

Witam,troche odgrzeję kotleta ale może to sie komuś przydać w przyszłości.Jako że jestem świeżo po operacji zamiany zwyklego lusterka na fotochromatyczne i po rozebraniu obudowy nie stwierdziłem innej wtyczki niż brązowa to informuje że możemy skorzystać własnie z niej do podpięcia zasilania lusterka.Do tej wtyczki doprowadzone są dwie taśmy,jedna ma trzy żyły druga dwie.Ta z dwoma zasila czujnik klimatyzacji.Prąd zabieramy z tej co ma trzy żyły.Patrząc na wtyczke która wychodzi z podsufitki zasilanie mamy na pierwszym i trzecim pinie.Rozbieramy wtyczke od lusteka i uwalniamy dwa przewody z kostki,wystarczy odblokować plastik na wtyczce i mamy wolne przewody z fabrycznymi końcówkami.Wpinamy sie w brązową wtyczke od czujnika klimy tak żeby biały przewód od lusterka był pierwszym z lewej a czarny od lusterka ostatnim licząc od lewej.Srodkowy przewód zostawiamy wolny.Opis może jest troche skomplikowany ale uwierzcie że mając wszystko na wierzchu od razu zrozumiecie w czym rzecz.Lusterko ściemnia jak nowe.Pozdrawiam.

 

Też pomyślałem o tej wtyczce, ale sprawdziłem napięcia przy wszystkich możliwych ustawieniach, tzn, przy wyłączonym zapłonie, przy włączonym, przy wyłączonych światłach i przy włączonych i zawsze wychodziło mi, że skrajne przewody to stały minus, a środkowy ... nie dzieje się z nim nic, pewnie jest to przewód sygnałowy od czujnika - mylę się?

 

Przy okazji mam pytanie. W moim Scenic'u II z 2006 roku 1.9 dCi z fabrycznym klimatronikiem nie ma tego czujnika temperatury, jest za to coś takiego jak na poniższych zdjęciach - fotki robione telefonem, ale chyba czytelne (001.jpg - fotka od środka, 003.jpg - fotka od zewnątrz, 002.jpg - wtyczka z dwiema taśmami, o których wspominałeś, podłączona właśnie do tego czegoś z lusterka) - co to jest?

post-2480-0-50709200-1340052457_thumb.jpg

post-2480-0-09695200-1340052464_thumb.jpg

post-2480-0-10993100-1340052472_thumb.jpg

Edytowane przez malum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie na tych ścieżkach jest cały czas jak samochód jest uruchomiony, nie ma napięcia dopiero jak się zamknie samochód z karty. Spróbuj w czasie jazdy włączyć lampkę przełącznikiem a zobaczysz, że będzie świecić. Jak koniecznie chcesz szukać innego źródła zasilania do lusterka to nikt ci nie broni, ale to rozwiązanie jest łatwe do zrobienia i działa dokładnie tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mam pytanie. W moim Scenic'u II z 2006 roku 1.9 dCi z fabrycznym klimatronikiem nie ma tego czujnika temperatury

Jest, tylko wygląda inaczej. Właśnie to małe niebieskie w dziurce to termistor odczytujący temperaturę. Producent zrezygnował w tym czasie z turbinek przepompowujących powietrze właśnie na usytuowany w ich środku termistor.

Ta opcja też daje radę, a wyeliminowano problem szumu i brzęczenia nad lusterkiem.

W moim sceniolu drugim po lifcie 2007, jest identyczny czujnik jak u Ciebie.

Klimatronik działa, a jest błoga cisza od strony lusterka. :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie na tych ścieżkach jest cały czas jak samochód jest uruchomiony, nie ma napięcia dopiero jak się zamknie samochód z karty. Spróbuj w czasie jazdy włączyć lampkę przełącznikiem a zobaczysz, że będzie świecić. Jak koniecznie chcesz szukać innego źródła zasilania do lusterka to nikt ci nie broni, ale to rozwiązanie jest łatwe do zrobienia i działa dokładnie tak jak powinno.

 

Lampka działa w czasie jazdy, ponieważ masz w lampce stały plus i stały minus. Gdy samochód zamkniesz kartą to lampkę też da się włączyć ręcznie.

Jeśli podłączy się lusterko do tego stałego plusa i minusa to będzie działało, ale cały czas, również po wyłączeniu czy zamknięciu samochodu.

Jeśli jednak podłączymy minus do styków sterowanych przez komputer, czyli do tych, które są wyłączane po zamknięciu drzwi to w czasie jazdy lusterko zostanie również wyłączone. Sprawdź sam jak wygląda sterowanie masą w tej lampce.

Poniżej zdjęcie styków lampki z opisami - do lampki idzie taśma z 3 przewodami, które w lampce rozdzielane jest na 5 styków.

post-2480-0-60035800-1340090458_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki podane przeze mnie też są sterowane przez komputer i napięcie na nich zanika po zamknięciu samochodu. Usiądź sobie w samochodzie zamknij go z karty i spróbuj włączyć lampkę a zobaczysz, że się nie włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mataczycie w prostej sprawie...

Przy otwartych zamkach komputer steruje masą na tym styku gdzie nie jest stała masa.

Po zamknięciu auta odcinany jest PLUS i to nie tylko do tej lampki ale także do pozostałych odbiorników. Jedynie lusterka zewnętrzne są stale zasilane, przynajmniej w sceniolu drugim.

Podłączenie jak na fotce wyżej i na poprzednich stronach tego tematu jest jak najbardziej poprawne. Lusterko fotochrom. jest zasilane równolegle z włączonym zapłonem nawet po wygaszeniu lampki przez układ ściemniacza.

Można by się pokusić o poszukanie i podpięcie do zasilania równoległego z zapaleniem świateł, co już tu jest opisane, ale skórka nie jest warta wyprawki, skoro potrzebne potencjały są dostępne w okolicach lusterka, a jego zasilanie w czasie dnia, nie powoduje jego drastycznego przyciemnienia. Zmienia tylko lekko odcień widzianych w nim kolorów.

Mnie to nie robi różnicy czy widzę za sobą auto w jaśniejszym, czy ciemniejszym odcieniu danego koloru.

Ważne że w nocy, kiedy wszystkie auta widziane w tym lusterku są ciemne, ich lampy mnie nie oślepiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!