Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przyuczenie szyby


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem.

Jestem w trakcie wygłuszania drzwi do CarAudio w MIII i po odłączeniu silniczka od szyby pasażera na przodzie szyba przestała się automatycznie podnosić i opuszczać. Muszę kilkukrotnie wciskać przycisk aby cała się opuściła lub podniosła. Jednokrotne naciśnięcie przycisku powoduje jej obniżenie/podniesienie o około 5 cm. Inne szyby po odłączeniu silniczka działają prawidłowo (kierowcy i dwie tylne). Została jako ostatnia ta od pasażera i z pojawił się problem.

Czytałem w innych tematach do Megane / Scenica II jak to się robi, ale w MIII to nie działa.

 

Macie jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem, że tego próbowałeś, ale może za krótko przytrzymałeś. Znalazłem taki mini opis na innym forum. "Żeby przyuczyć szybki należy im pokazać 2 pozycje - górę i dół, czyli przytrzymaj przycisk w obydwu skrajnych położeniach po 10 sec." Co prawda jest to opis tyczący się scenica II, ale chyba warto spróbować. U mnie po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora szybu przyuczają się samoczynnie. Może coś nie tak z modułem sterowania szybą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mi się udało douczyć moją szybę. Trzeba na około 5 sekund przy zamkniętych wszystkich 4 szybach nacisnąć/pociągnąć wszystkie przyciski do góry i od razu na krótko wszystkie w dół. Ja próbowałem tylko z ta jedną a to trzeba robić zawsze ze wszystkimi obojętnie ile szyb dział/niedziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz byłem ciekaw jak to faktycznie jest z tym przyuczaniem, że aż poszedłem i odłączyłem akumulator. I po ponownym podpięciu szyby chodzą skokowo. Teraz ja mam problem z przyuczeniem szybek.

Więc mówisz, pociągamy do góry i trzymamy 5 sekund wszystkie cztery przyciski na raz, oczywiście przy podniesionych do góry szybach i po tym czasie wciskamy wszystkie cztery krótko na dół. Tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie jedna zgubiła pamięć i zadziałał tylko sposób taki o którym pisałem wyżej. Wszystkie w jednym czasie do góry , trzymamy około 5 sek. w górze wszystkie przyciski i nagle wszystkie jednocześnie w dół. U mnie tak zadziałało, bo po tej czynności szyba się przyuczyła. Nic innego nie musiałem robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z prywatnej rozmowy[/b]-->Robgold<--' ]

Wysłano wczoraj, 14:41

Czesc,

 

Troche stary temat ale info pewnie Ci sie przyda. Szyby uczy sie od tylnej prawej (pasazera) zgodnie z ruchem wskazowek zegara konczac na prawej przedniej pasazera.

Inaczej moga sie nie nauczyc prawidlowo pozycji i ktoras nie bedzie dzialac.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Żaden z waszych sposobów u mnie nie śmiga MII 2 dzwiowa. Zaczęło się od tego że na parkingu szyba kierowcy sama opuściła się pod moją nieobecność. Rozebrałem drzwi silnik wyrwał się z tego zwijacza i kombinowany moduł. Kupiłem silnik z modułem szyba chodzi pulsacyjnie ale tylko do dołu, odłączałem akumulator na 5 min, przyuczałem i nic tak się bawiłem sterownikiem z drzwi kierowcy że przestała chodzić prawa szyba. Pomocy. Może jakiś elektryk z okolic Warszawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W megane II przed liftem jest tak ze nie trzeba każdej osobno szyby otwierać i przy zamkniętej szybie przyuczać, ja u siebie zrobiłem to w ten sposób ze miałem wszystkie zamknięte tylko od kierowcy uchylona była i zamknąłem ja do końca trzymając przycisk przez 10 sek. i następnie z panelu kierowcy prawa przednia przycisk do samej góry przez 10 sek. trzymam i gotowe i pozostałe tak samo jak są zamknięte to tylko przycisk trzymać do zamknięcia przez 10 sek i są zaprogramowane szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Odkopie trochę temat.

Ostatnio prawa tylna szyba dziwnie działa z panelu kierowcy. Przyciskiem w konkretnych drzwiach działa prawidłowo, natomiast z panelu kierowcy mogę ja tylko otworzyć. Przycisk na dół i szyba zjeżdża, przycisk do góry i szyba też zjeżdża.

W zw. z tym nie mogę jej przyuczyć, ponieważ jak chcę ją zamknąć i przytrzymać pręcisk to ona zjeżdża.

Macie może jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ok znamy kolejność w jakiej należy kalibrować szyby ale nikt nie napisał (przynajmniej nie w tym wątku) w jaki sposób wykonać tę kalibrację.

(Pomijam sposób Woytusa, bo nie pisał o kalibracji szyb jedna po drugiej tylko o wszystkich na raz - co zostało następnie uznane za sposób nieprawidłowy).

Na zakończenie tematu prośba więc o podanie jak skalibrować te szyby - jak dziecku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!