Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Recommended Posts

Witam. Wiem że podobne tematy już są, ale ja je wszystkie chyba przeczytałem i nic. Do rzeczy, moja megi 2005r 1.6 16v mam dziwną przypadłość. mianowicie po odpaleniu samochodu po mniej więcej 7 sek. autko gaśnie. Jeśli dam ok 2000 obr. i poczekam te kilka sekund to potem jest git, jedzie i wszystko spoko. Było tak, że gasło przy zmianie biegu, ale wyczyściłem przepustnice i czujnik położenia wału (i sie poprawiło). Ale dalej gaśniepo zapaleniu. Większość styków i złączek tez sprawdziłem i nic. No i bez znaczenia czy zimna czy ciepła. Pytanie jest takie.. Czy to może być coś z układem zasilania paliwem? :idea:

A KZFR to raczej nie jest bo silnik jak już pracuje <czerwona> to równo i cicho. Jak już było to nie potrafiłem znalazłem.

Dzięki za wszelkie rady i pomysły. pozdro

Edytowano przez szymon_k

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam identyczny problem.

Po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest OK przez około 5 sekund. Później słychać jakieś kliknięcie pod pokrywą silnika i tenże gaśnie. Gdy go rozgrzeje (niestety trwa to długo i najlepiej się to robvi jadąc więc po prostu kilka kilometrów na obrotach powyżej 2000 jest już wszystko w porządku.

Przeczyściłem czujnik położenia wału, wymieniłem czujnik wałka rozrządu i w dalszym ciągu nie mogę znaleźć rozwiązania. Ostatnio odłaczyłem elektrozawór zmiennych faz rozrządu i problem zniknął, ale ... ile można jeździć z palącą się kontrolką SERVICE i z połówą mocy samochodu?

Jak fachowo się nazywa ten elektrozawór i gdzie można go kupić? Interesuje mnie tylko nowy, dobrej jakości. Na Allegro jest pełno tych elektrozaworów do silników 1,8 i 2,0, ale niestety do 1,6 nie znalazłem ani jednego. Raczej wykluczam koło zmiennych faz rozrządu bo to chyba niemożliwe by rozpadło się po zaledwie 20000 km (wymieniałem w zeszłym roku razem z paskiem itp. w serwisie fabrycznym).

Pozdrawiam

Rafał Z.

Edytowano przez RafZielak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\

Ja zrobiłem dzisiaj diagnostyke :) no i kilka błędów w silniku się znalazło. Błąd czujnika położenia wału, czujnika rozrządu, czujnika temp. silnika i jakiś błąd z zasilaniem komp. Po wykasowaniu błędów autko hula jak ta lala :) . Nie wiem co tak na prawde było nie tak, ale czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie czujników i połączeń + wykasowanie błędów podziałało. <czerwona>

/\/\/\/\/\/\/\

RafZielak a spróbuj podłączyć autko do kompa, cena niewielka a korzyści mogą być duże

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowano przez Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wymienić czujnik położenia walka rozrządu. I będzie po kłopocie. Też tak miałem, że podczas jazdy i zmiany biegów gasła. Po wymianie mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Papuga

U mnie był błąd na kompie ale po wykasowaniu działa. Czyli nie był uszkodzony, wiec może warto spróbować. Poza tym można się dowiedzieć różnych ciekawych rzeczy. <czerwona>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje starocia - przepraszam.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pacjent - K4M, ScII phI, 2005 LPG.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zasadniczo jezdzi jak trzeba... ale - czasami "cos" sie dzieje i, jak we wstępie tego postu - dokładnie po 7 sekundach od włączenia gaśnie, chyba że ujadę kawałek czy potrzymam obroty.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Na komputerze błędy: czujnik położenia przepustnicy, czujnik wałka, czujnik pedału gazu. Po skasowaniu błędów auto jedzie idealnie, czasami tydzień, czasami 3 dni - aż znów złapie.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy autorowi postu problem się powtarzal? Czy ktoś jeszcze z tym walczył?

 

:lapka:

Regulamin: Pkt: 5.6, 5.9 - Prezes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również coś zauważam mniej więcej po tym czasie. Mi nie gaśnie, nie spada z obrotów, ale przez chwilę nie idzie za gazem. Jakby się coś załączało, co stanowi obciążenie dla silnika.

Myślałem nawet, że to sprężarka klimy ( występuje to jak jest ciepło ) i nawet na wyłączonej. Sprawdzając na postoju nie słychać tego zasprzęglania a później idzie dobrze. Map sensor wymieniony na nowy. Pompa paliwa nowa.

Wygląda na wspólny, albo pokrewny temat.

Może znajdzie się ktoś, kto potrafi na to odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, piotr29 napisał:

Na komputerze błędy: czujnik położenia przepustnicy, czujnik wałka, czujnik pedału gazu.

Diagnozę co należy wymienić masz postawioną. Najczęściej gaśniecie po paru sekundach jest związane z czujnikiem rozrządu (czasami układem KZFR).

34 minuty temu, jabrze napisał:

Mi nie gaśnie, nie spada z obrotów, ale przez chwilę nie idzie za gazem

Tutaj bym polemizował, że to problem podobny. Sprecyzuj co to znaczy "nie idzie za gazem" - jak dokładnie to wygląda.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyśpiesza bez dławienia, jak delikatnie dokładam gaz. Chcę ruszyć trochę szybciej i się zadławia na 3-5 sekund (nie spadają obroty poniżej 700) Tylko przy wyższych temperaturach ( Przed naprawą instalacji - po nie wiem). Za chwilę delikatnie szarpnie i jest dobrze. Nie ma komunikatów na wyświetlaczu i nie ma błędów na kompie.

Przypuszczam, że przyczyną może być samowłączająca się sprężarka klimy (schładzanie nie jest wyczuwalne).

Jeśli to zjawisko dalej będzie funkcjonować zatrzymam się i sprawdzę, czy włączył się wentylator na chłodnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, jabrze napisał:

Chcę ruszyć trochę szybciej i się zadławia na 3-5 sekund

Czy jak się zadławi i jak puścisz gaz i znowu szybko naciśniesz (czyli puszczasz i od razu przyciskasz) wszystko wraca do normy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się to na zimnym, przy ruszeniu z jedynki w momencie być może, kiedy pedał sprzęgła zostaje zwolniony.(Ten łącznik miałem uszkodzony) wciskam powtórnie sprzęgło i  powtórnie zasprzęglam skrzynię.  Dalej  jedzie i jest ok zależnie od ilości gazu.

Ciężko to precyzyjnie opisać.

Sprawdzę jak jest teraz i napiszę, bo prędzej ruszałem ciepłym silnikiem.

Dzisiaj sprawdziłem przy temperaturze 20 stopni i wyłączonej klimie.

Było wszystko dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisze Ci standard, ale jak tego nie robiłeś to koniecznie zacznij od wyczyszczenia przepustnicy. Brudna potrafi przy włączaniu klimy dać taki efekt. Wiem, że możesz sądzić, że to nie to, ale jednak zrób to aby to chociaż wykluczyć. Gdzieś kiedyś ktoś na forum coś pisał o problemach z klimą (chyba chodziło o czujnik) powodującą chyba gaśniecie silnika. Ale przy tej ilości informacji ciężko teraz znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwa miesiące prędzej był wymieniany pedał gazu. Wszystko było zrobione.  również klima. Tak było od zakupu, a wychodziło od temperatury +15 stopni. Z komory silnika dużo było wymienione na nowe. Znam problem czujników ciśnienia klimy jak również wewnętrzny czujnik temperatury wymiennika ale dziękuję za podpowiedzi.

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienię czujnik wałka i będę więc czekał, czy rzuci błędem na nowo. Dziękuję za odpowiedź!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×