Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpnięcia silnika na wolnych obrotach


ketam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam następujący problem z silnikiem 1.6 16v otórz na wolnych obrotach na silniku odczuwalne są co pewien czas szarpnięcia, nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny objawy przypominają wypadanie zapłonu. Dodam że cewki są wymienione na Denso i Beru, świece wymieniałem już trzy razy były champion, bosch a teraz mam irydowe denso(na wszystkich świecach objawy takie sam), czujnik położenia wału korbowego też wymieniłem(żadnej poprawy) Skończyły mi się już pomysły i proszę sugestje co do przyczyny tych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie same objawy (i z tego co szukałem po forum cała rzesza innych użytkowników również). W całym zakresie obrotów silnik pracuje ładnie, a na biegu jałowym jak u Ciebie. Rozrząd niedawno wymieniony - zgodnie ze wszystkimi procedurami (zresztą przed wymianą rozrządu było to samo). Też nie mam już pomysłów co to może być. :) <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki płaski czujnik, wsadzony w plastikowy kolektor ssący, po lewej stronie silnika, stojąc przed autem, nad rozrządem, dochodzą do niego kable.

Spróbuj go docisnąć.

Na Downloadzie masz opis czujników dla tego silnika, poczytaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik podciśnienia delikatnie się rusza, ale nawet uźywając siły(umiarkowanej) nie chce wyjść z gniazda więc połączenie jest chyba szczelne. Po odłączeniu zasilana od czujnika silnik przestał pracować. Wydaje się być z nim wszystko ok. Czy ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły? Co może być przyczyną delikatnych szarpnięć silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Sprawdź stan poduszki pod silnikiem.

Powinna być sztywna i przy próbie ruszania zespołem napędowym ręką (z kanału) nie powninno być możliwości ruchu do przodu i do tyłu; w przeciwnym wypadku poduszka do wymiany. U mnie po wymianie owej szarpnięcia natychmiast ustąpiły, tzn. silnik na pewno w dalszym ciągu ma lekką "czkawkę" na biegu jałowym ale taka już jego uroda :(

Natomiast drgania nie są już odczuwalne ani na dźwigni zmiany biegów ani na nadwoziu.

Nawiasem mówiąc to pomysł i wykonanie tych poduszek wcale mi sie nie podoba, z tego co widzę nowa wystarczy pewnie na rok. Kombinuję jakby to zawulkanizować by była "pełna" co rozwiązałoby problem raz na zawsze.

Edytowane przez wifoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poduszki pod silnikiem to jest ona ok, szepnięcia nie są specjalnie odczuwane na karoserii ani na drążku skrzyni biegów. chodzi mi właśnie o tą lekką "czkawkę" jak to nazywasz,

nie bardzo mogę się pogodzić ze stwierdzeniem że to taka uroda silnika choć słyszałem to już nie jeden raz. Wcześniej jeździłem CLIO II 1.2 16v i tam choć obroty na biegu jałowym wynosiły

zaledwie 550 obr/min to silniczek pracował naprawdę równiutko. Miałem też okazję przejechać się Meganką z silnikiem 1.4 16v i tam też nie zauważyłem żadnych "szarpnięć" na jałowym.

Natomiast rozrząd jest taki jaki założyli i ustawili w fabryce ;) Jego przebieg to 41tyś km. Dziękuje za odpowiedzi i dalej czekam na jakąś podpowiedź? Może ktoś miał z was podobny problem i się

z nim uporał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast rozrząd jest taki jaki założyli i ustawili w fabryce Jego przebieg to 41tyś km.

A w którym roku wyjechało z tej fabryki?

Bo rozrząd w tych silnikach, wg. zaleceń producenta, wymienia się po 120 kkm lub 5 latach, niezależnie który z warunków został spełniony wcześniej. Naprawa po zerwaniu paska jest kosztowna, daje ostro po kieszeni.

Wracając do tego "wypadania" to może się mylę ale posprawdzał bym wszystkie wtyczki i kable przy czujnikach. Szczególnie przy cewkach, czujniku przepustnicy i silniczku krokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie za wypadanie zapłonów i drgania odpowiedzialny był czujnik temperatury płynu. Zamiast 5V do czujnika dochodziło 4,89V i przy temp.90* przy rezystancji 245Ohm napięcie na czujniku spadało do wartości 0,32V. Podłączyłem zamiast niego potencjometr i okazało się,że przy napięciu 0,6V co odpowiada temperaturze silnika ok. 100-110*, silnik pracuje równiutko. Widocznie sterownik odbiera napięcie poniżej 0,55V jako przegrzanie silnika i coś tam kombinuje po swojemu. U mnie to było przyczyną a wymieniłem niepotrzebnie krokowca,czujnik położenia wału,czyściłem niepotrzebnie przepustnicę,skracałem i uszczelniałem przewody podciśnienia. Podsumowując, to że czujnik jest sprawny w całym zakresie temperatur nie oznacza,że sterownik widzi właściwe napięcie na nim. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia na czujniku przy rozgrzanym silniku,jeżeli jest poniżej 0,55V to mamy przyczynę.Trzeba wtedy szukać miejsca spadku napięcia wychodzącego na czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, opis z wadliwym czujnikiem temperatury płynu brzmi logicznie, odpowiada on też za ustawianie kąta zapłonu. Mam tylko pytanie czy u Ciebie problem z wypadaniem zapłonu był odczuwalny tylko na wolnych obrotach czy w całym zakresie obrotów silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych było to bardzo odczuwalne a co do jazdy to nie powiem,ciągnął normalnie i wygląd świec był ok.Nie wyczułem wypadania,być może dlatego że przy obrotach powyżej 2000 sonda steruje sobie dawką,map sensor i czujnik przepustnicy wyprzedzeniem zapłonu zależnym od obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!