Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciekający i bulgocący płyn


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie .

 

Dziś przejrzałem nasze forum i ogólnie gooogle nie znalazłem nic podobnego . Mianowicie uporałem się z odpalaniem zadziwił mnie od jakiegoś czasu płyn chłodnicy na zimnym mialem minimum więc postanowiłem dolać no i po przejechaniu 10 km otwarłem maske żeby zajrzeć co tam się dzieje . Okazało się ze płyn wyjerzdża mi górą poprostu go wypycha . No to odkręciłem korek ubrałem płynu . Na Następny dzień tez jade 10 km było ok trzymało ok lecz skakała jeszcze wskazówka z 3 na 2 od płynu . No ale nic zaparkowałem do garażu . I dziś odpalam i postanowiłem go zagrzać do właczenia wentylatora . no i szok płyn znów wyłazi górą na najwyzej położonym wężu widać powietrze poprostu płyn bulgotał jak by powietrze co jest z moją megi ;/ dodam że od jakiegoś czasu przy wyjezdzie z garażu z górki zauważyłem szum z pod szybia jak by jakaś woda . Sprawdziłem koło akumlatora , w filtrze pyłkowym nie stoi ani gram wody żeby były niedrożne wypływy Macie jakieś typy ?? pompa wody wymieniana z paskiem jakieś 2 lata temu . Nie ma żadnych plam w garażu żeby płyn uciekał pomóżcie z góry dzięki POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już niejednokrotnie na ten temat.

Odpowietrz układ chłodzenia (to bulgotanie i falowanie wskazówki temp.). Jak dalej będzie się zapowietrzał, oznacza że w układzie jest przedmuch i podejrzenie pada na uszczelkę pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że niedawno wymieniłem świece i kable bo rano na zimnym miał problem z odpaleniem teraz promblem znikł natomiast ten płyn nie daje mi spokoju o co tu biega ;/ no i spaliny mam białe i widac te spaliny ten dym . dodam że tankowane na shellu

Edytowane przez matiz-1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzony uklad chlodzacy to jest u ciebie problem a plywanie moze dochodzic z nagrzewnicy.

Plywanie wody moze tez dochodzic z podszybia, pewno sprawdziles odpliw przy lewym nadkolu? Dopiero po odkreceniu ramion wycieraczek i plaskikow mozesz tam dojsc... Nie wylkuczam uszczlki pod glowica albo wycieku np. z pompy.

 

P.S

Rozumiem jestes z Gostynia WLKP czy tam Poznanskiego.

Przepraszam za brak PL literek.

 

MOTORAZRMAAXXHD

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza bulgotaniem i wywalaniem płynu opisałeś jeszcze jeden ważny objaw, który wg.mnie przesądza o padnięciu uszczelki pod głowicą, a mianowicie biały dym z układu wydechowego. Wykręć jeszcze raz świece zapłonowe - zapewne jedna z nich będzie zarzucona białym nagarem (objaw "spalania" płynu). Tym sposobem od razu dowiesz się do którego cylindra płyn się przedostaje. W każdym razie masz wyraźne objawy padu uszczelki pod głowicą. Daj znać co zdziałałeś. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak ewidentnych objawach, to na 100% uszczelka pod głowicą. Co do ceny, to pewnie zależy od regionu kraju i mechanika. W jednym z moich poprzednich aut byłem zmuszony wymieniać uszczelkę pod głowicą i z tego co pamiętam, to zmieściłem się w tysiaku złociszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że jeśli chce się zrobić taką operację zgodnie ze sztuką, to poza wymianą samej uszczelki, która kosztuje jakieś grosze, konieczne jest zazwyczaj i niestety wykonanie szeregu innych, kosztownych czynności. I tym sposobem musisz wymienić olej z filtrem, bo przecież płyn chłodzący dostał się do niego. Płyn chłodzący również do wymiany. Przy zdejmowaniu głowicy rozpina się rozrząd więc jak już wszystko będzie rozbebeszone, to wskazane byłoby wymienić elementy rozrządu (a przynajmniej pasek). Sama głowica wymaga przeglądu - warsztaty specjalizujące się w naprawach głowic sprawdzają jej szczelność i zazwyczaj wykonują planowanie. Zwykle wymienia się także uszczelniacze zaworowe i dociera gniazda zaworów. Do tego często dochodzi koszt innych uszczelek (np.pod kolektory) plus nowe śruby głowicy i tysiak jak w mordę strzelił pęka. :)

No chyba, że chcesz pozbyć się auta, to pod domem wymieniasz samą uszczelkę za parędziesiąt złotych i do żyda. <czerwona>

Tylko, że w takim przypadku przyszły właściciel dostanie przysłowiową minę, bo po takiej wymianie uszczelka za parę tysięcy km znowu się wyjsra. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licz: pasek rozrzadu, napinacz, uszczelka podglowice, szlif glowicy, olej, filtr, plyn chlodzacy, koszty robocizny. Z tysiac musisz liczyc. Sam szlif glowicy w Krotoszynie z transportem to ok 400zl. Nie mysl ze np. wymiana silka jest tansza.

 

 

MOTORAZRMAXXHD

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam szlif glowicy w Krotoszynie z transportem to ok 400zl.

Pewna firma z Żor w tej cenie proponowała mi:

- wymianę zaworów z uszczelniaczami

- docieranie zawory/gniazda

- planowanie głowicy

- sprawdzenie szczelności.

Jednym słowem regeneracja głowicy, bez części, w sumie wyszło by ok 900-950 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!